F1: Με 40% λιγότερο αεροδυναμικό φορτίο τα μονοθέσια του 2026

Πέραν από τις μονάδες ισχύος, μεγάλες αλλαγές αναμένεται να δούμε και στα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026, τα οποία θα έχουν μικρότερες διαστάσεις και βάρος και θα παράγουν χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο.

F1: Με 40% λιγότερο αεροδυναμικό φορτίο τα μονοθέσια του 2026

Πέραν από τις μονάδες ισχύος, μεγάλες αλλαγές αναμένεται να δούμε και στα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026, τα οποία θα έχουν μικρότερες διαστάσεις και βάρος και θα παράγουν χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο.

Με τη μεγάλη αλλαγή που θα έρθει το 2026 στη Formula 1 όσον αφορά τους κανονισμούς που διέπουν τις μονάδες ισχύος, σημαντικές αλλαγές θα πραγματοποιηθούν και όσον αφορά τη μορφή των μονοθεσίων. Η FIA εργάζεται πυρετωδώς αυτό τον καιρό για να ολοκληρώσει τους τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν τα μονοθέσια από το 2026. Οι κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος, που κατάφεραν να προσελκύσουν στη Formula 1 την Audi, τη Honda και έως ένα βαθμό και τη Ford, θα καθορίσουν και τη μορφή της νέας γενιάς μονοθεσίων.

Στην καινούργια γενιά μονάδων ισχύος, θα καταργηθεί η MGU-H, δηλαδή ο ηλεκτροκινητήρας που είναι συνδεδεμένος με το turbo, αλλά η ηλεκτρική ισχύς θα τριπλασιαστεί από 120 σε 350 kW (από 163 σε 476 ίππους). Τα καύσιμα θα είναι 100% βιώσιμα και θα εφαρμοστεί budget cap και για τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος.

Το ελάχιστο βάρος του V6 θα διαμορφωθεί στα 130 κιλά, του turbo στα 12 κ., της MGU-K στα 16 κ. και της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος στα 35 κ. Αυτό θα οδηγήσει το συνολικό βάρος της μονάδας ισχύος να αυξηθεί κατά 23% το 2026, και να διαμορφωθεί στα 193 κιλά. Χωρίς μέτρα αντιστάθμισης, τα μονοθέσια θα ξεπερνούσαν κατά πολύ το νοητό όριο των 800 κιλών, παρότι ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης δήλωσε ότι θέλει να μειωθεί το βάρος τους έως και 50 κιλά αν είναι εφικτό.

Ο τεχνικός διευθυντής της Formula 1, Pat Symonds, πιστεύει ότι αυτή η τιμή είναι υπεραισιόδοξη και προβλέπει ότι μία μείωση βάρους 20 κιλών είναι πιο ρεαλιστική και θα αποτελούσε ένα καλό πρώτο βήμα. Μάλιστα, αναφέρεται ότι FIA και F1 εξετάζουν το ενδεχόμενο να μην συμπεριλάβουν ελάχιστο όριο βάρους στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε να ωθήσουν τις ομάδες στη μείωσή του μέσω της εξέλιξης των μονοθεσίων.

Σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει η ανησυχία ότι οι ομάδες θα υπερέβαλαν στο σχεδιασμό των αναρτήσεων των μονοθεσίων για να εξοικονομήσουν βάρος, για αυτό και θα πρέπει να τεθούν όρια στο συγκεκριμένο τομέα. Επίσης, υπάρχει και η ιδέα να καταργηθεί το ελάχιστο βάρος των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος για να μειωθεί και πάλι μέσω εξέλιξης το συνολικό βάρος.

Επίσης, θα μειωθούν οι διαστάσεις των μονοθεσίων, με το συνολικό πλάτος να ελαττώνεται κατά 10 εκατοστά (1,9 μέτρα αντί για 2 μ. που είναι το πλάτος των σημερινών μονοθεσίων) και το ανώτατο όριο για το μεταξόνιο να μικραίνει από τα 3,6 στα 3,4 μ. Θα μπορούσε να μειωθεί και στα 3,3 μ., αλλά ο Symonds αναφέρει ότι ορισμένες ομάδες αντιστέκονται σε αυτό. Η μείωση των διαστάσεων των μονοθεσίων θα επηρεάσει και τις αεροτομές, οδηγώντας σε μείωση κατά 40% του αεροδυναμικά παραγόμενου φορτίου.

Επίσης, τα ελαστικά αναμένεται να είναι μικρότερα σε διαστάσεις, ενώ αναφέρεται ότι ενδέχεται τα κιβώτια να περιοριστούν σε 6 σχέσεις αντί για 8 που διαθέτουν αυτή τη στιγμή. Αν συμβεί αυτό, θα είναι η πρώτη φορά από το 2005 που θα δούμε στην F1 κιβώτια 6 σχέσεων.

Η μεγάλη αλλαγή όμως θα είναι ότι τα μονοθέσια θα έχουν ενεργές αεροτομές, με τη γωνία πρόσπτωσης των πτερυγίων να μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα που έχουν αναπτύξει τα μονοθέσια, για να μειώνουν την οπισθέλκουσα στις ευθείες και να μην υπάρχει η ανάγκη να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι ο οδηγός για να φορτίσει τη μπαταρία. Εντούτοις, το γερμανικό Auto Motor und Sport αναφέρει ότι περίπου 30% του καυσίμου θα χρησιμοποιείται για να φορτίσει τη μπαταρία.

Ακόμα και με όλες αυτές τις αλλαγές, τα μονοθέσια θα είναι ελάχιστα πιο αργά στο γύρο από τα σημερινά, ενώ σκοπός των FIA και F1 είναι να τα διαμορφώσει έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα να ακολουθούν από πιο κοντά το προπορευόμενο χωρίς να χάνουν τόσο πολύ σε απόδοση, αυξάνοντας τις μάχες και τα προσπεράσματα στην πίστα, χωρίς τεχνητά βοηθήματα όπως το DRS.

Ο Symonds ανέφερε ότι υπάρχει ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που είχε συζητηθεί και για τα μονοθέσια του 2022, αλλά δεν εφαρμόστηκε, το οποίο έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τη δράση στην πίστα. Ωστόσο, ο Βρετανός μηχανολόγος δεν θέλησε να αποκαλύψει ποιο είναι αυτό.

F1 - Liam Lawson (AlphaTauri), GP Ιαπωνίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!