WRC-Ράλλυ Κροατίας: Ολική ανατροπή στο τέλος

Ο Γάλλος Sebastien Ogier αναδείχθηκε νικητής στο δραματικό Ράλλυ Κροατίας του WRC, το οποίο είχε ολική ανατροπή της γενικής κατάταξης μόλις δύο ειδικές διαδρομές πριν από τον τερματισμό, έπειτα από μία τριήμερη μάχη που παιζόταν στα δευτερόλεπτα.

Ο Γάλλος 8 φορές Πρωταθλητής του WRC, Sebastien Ogier, κατέκτησε με το Toyota GR Yaris Rally1 μία απρόσμενη νίκη στο Ράλλυ Κροατίας, τον 4ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, για να ανέβει για 100ή φορά στο βάθρο ενός αγώνα. Ο Ogier επικράτησε αφότου οι Thierry Neuville και Elfyn Evans, που έδωσαν σκληρή μάχη για τη νίκη και παλεύουν για τον φετινό τίτλο, είχαν ατυχήματα στη 18η ειδική διαδρομή από τις 20 που διεξήχθησαν συνολικά.

O Elfyn Evans τερμάτισε στη 2η θέση, αλλά σημείωσε τους ίδιους βαθμούς με τον Thierry Neuville, νικητή του Σαββάτου, που είχε ξεκινήσει δυναμικά τον αγώνα, έχοντας εκμεταλλευτεί την πρώτη ημέρα το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές και συναντούσε καλύτερες συνθήκες, καθώς δεν οι δρόμοι είχαν γεμίσει με λάσπες από τα περάσματα των αυτοκινήτων.

Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai έδινε σκληρή μάχη με τα πληρώματα της Toyota, με τον Ουαλό Elfyn Evans να αποτελεί τον κύριο αντίπαλό του και τον Sebastien Ogier να βρίσκεται πολύ κοντά τους. Στο τέλος της πρώτης ημέρας του αγώνα, ο Neuville είχε μία αστοχία ελαστικού στην ΕΔ6, η οποία του κόστισε περίπου 10 δλ. Αυτό οδήγησε στο ασυνήθιστο φαινόμενο ο Neuville και ο Evans να ολοκληρώσουν την Παρασκευή με πανομοιότυπο χρόνο!

Ο Neuville είχε χρησιμοποιήσει μαλακά ελαστικά για τις πρώτες ειδικές διαδρομές του αγώνα, γεγονός που περιόρισε κάπως το ρυθμό που μπορούσε να ακολουθήσει, με τις συνθήκες να είναι πιο δύσκολες από το προβλεπόμενο, αφού υπήρχε μέχρι και χιόνια στα άκρα του δρόμου. Οι οδηγοί της Toyota ήταν ευχαριστημένοι που δεν είχαν επιλέξει τα πιο μαλακά ελαστικά, τα οποία χρησιμοποίησαν τη δεύτερη ημέρα, αναμένοντας βροχή (με δύο ρεζέρβες ελαστικών βροχής).

Η πρόβλεψη της ιαπωνικής ομάδας ήταν εύστοχη και η βροχή κατέφθασε στην ΕΔ13. Η Hyundai είχε κάνει πιο συντηρητική επιλογή ελαστικών. Η μάχη μεταξύ Neuville και Evans συνεχίστηκε και το Σάββατο, όπου η πρωτοπορία στη γενική κατάταξη άλλαξε χέρια και η διαφορά μεταξύ τους δεν ξεπέρασε ποτέ τα 5 δλ. Ο Evans προηγήθηκε με τη βροχή, αλλά στην επόμενη ειδική διαδρομή, που στέγνωσε, τα σκληρά ελαστικά του Neuville είχαν το πλεονέκτημα και ο Βέλγος κέρδισε την ΕΔ14 για να τεθεί και πάλι επικεφαλής της γενικής κατάταξης.

Με νίκη στην τελευταία ειδική διαδρομή του Σαββάτου, ο Neuville ολοκλήρωσε τη δεύτερη ημέρα του αγώνα με προβάδισμα 4,9 δλ. επί του Evans. Συνεπώς, ο Βέλγος οδηγός της Hyundai εξασφάλισε τους 18 βαθμούς του Σαββάτου, με τον Evans να παίρνει τους 15 βαθμούς της 2ης θέσης (με την προϋπόθεση ότι θα τερμάτιζαν τον αγώνα), ενώ ο Ogier ήταν 3ος, 11,6 δλ. μακριά από την κορυφή.

Ενώ οι Κυριακές τον ράλλυ όλο και πιο σπάνια παρουσιάζουν ανατροπές, δεδομένου ότι έχουν λιγότερες ειδικές διαδρομές το Ράλλυ Κροατίας αποτέλεσε εξαίρεση στον κανόνα, καθώς στην ΕΔ18 (Zagorska Sela – Kumrovec, 14,24 χλμ.), μόλις δύο πριν από τον τερματισμό, τόσο ο Neuville, όσο και ο Evans είχαν ατυχήματα. Ο Neuville είχε επιλέξει τα μαλακά ελαστικά, ενώ ο Evans τα σκληρά, και η απόφαση αυτή φαίνεται ότι ευνόησε αρχικά τον Ουαλό, καθώς οι ειδικές διαδρομές ήταν αρκετά λασπωμένες από τα περάσματα των πρώτων πληρωμάτων.

Το πρώτο θύμα της ΕΔ18 ήταν ο Adrien Fourmaux, ο οποίος προκάλεσε ζημιά στο εμπρός δεξί μέρος του Ford Puma της M-Sport, και έχασε περισσότερα από 16 λεπτά, προσπαθώντας να επισκευάσει το αυτοκίνητο. Εκτός δρόμου βγήκε και ο Ott Tanak, που αντιμετώπιζε προβλήματα με το στήσιμο του Hyundai i20 N Rally1 από την πρώτη ημέρα.

Στη συνέχεια, ο Evans χτύπησε ένα ανάχωμα με το πίσω αριστερό μέρος του Toyota GR Yaris Rally1, γεγονός που προκέλεσε τετ-α-κέ και κόστισε στον Ουαλό σχεδόν 20 δλ. Παράλληλα, ο Neuville χτύπησε ένα δέντρο στην άκρη του δρόμου με το πίσω δεξί μέρος του i20 N, προκαλώντας ζημιές στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ο Βέλγος απέδωσε αυτό το λάθος στις σημειώσεις του συνοδηγού του Martijn Wydaeghe, ο οποίος του έδωσε πολύ αργά την οδηγία για την επόμενη στροφή.

Αυτό κόστισε στο Neuville 23,3 δλ. και έφερε τον Sebastien Ogier στην κορυφή της γενικής κατάταξης, με προβάδισμα 9,1 δλ. από τον Evans. Ο Neuville είχε πέσει στην 3η θέση πριν από την επανάληψη των δύο πρωινών ειδικών διαδρομών της Κυριακής και δεν είχε τρόπο να επισκευάσει πλήρως το τραυματισμένο αυτοκίνητό του. Η γενική κατάταξη παρέμεινε έτσι έως τον τερματισμό, με τον Ogier να αποφύγει τα λάθη και να αναδεικνύεται νικητής με διαφορά 9,7 δλ. από τον Evans.

O Ogier θα μπορούσε να έχει παραχωρήσει τη νίκη στον Evans για να τον βοηθήσει στη μάχη για τον τίτλο, αλλά ο Γάλλος έχει ξεκαθαρίσει ότι αγωνίζεται για τον εαυτό του. H Toyota διατήρησε το αήττητο στην Κροατία με αυτό το «1-2», ενώ ο Neuville έχασε 36 δλ. από τον Evans έως τον τερματισμό, αλλά εξασφάλισε το τελικό σκαλί του βάθρου και σημείωσε τους ίδιους βαθμούς με τον Ουαλό (19), για να διατηρήσει τη διαφορά 6 βαθμών στη μάχη του τίτλου (86-80).

Ο Neuville τερμάτισε με διαφορά 12,8 δλ. από τον team-mate του στη Hyundai, Ott Tanak, που εκτός από του 10 βαθμούς του Σαββάτου, πήρε και 6 βαθμούς για το 2ο χρόνο στη Super Sunday και άλλους 4 βαθμούς σημειώνοντας το 2ο χρόνο στην τελική Power Stage, στην οποία αναδείχθηκε νικητής ο Adrien Fourmaux. Συνεπώς, ο Tanak σημείωσε έναν παραπάνω βαθμό από τους Neuville και Evans, για να φτάσει τους 56. O Fourmaux εξακολουθεί να βρίσκεται μπροστά από τον Εσθονό στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, με 59 βαθμούς.

O Takamoto Katsuta με το τρίτο GR Yaris της Toyota είδε την καρό σημαία στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, έχοντας κερδίσει δύο από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές της Κυριακής και αναδείχθηκε νικητής της Super Sunday, για να πάρει και αυτός 20 βαθμούς, και να τερματίσει 1 λεπτό και 10 δλ. εμπρός από το τρίτο αυτοκίνητο της Hyundai, που οδηγούσε ο Νορβηγός Andreas Mikkelsen.

Στην 7η θέση κατετάγη ο Gregoire Munster με το δεύτερο Ford Puma, ενώ ο Ρώσος (που αγωνίζεται με βουλγαρική άδεια) Nikolay Gryazin κατέκτησε τη νίκη στο WRC2, οδηγώντας Citroen C3 Rally2, με διαφορά 38 δλ. από τον Γάλλο Yohan Rossel, με ίδιο αυτοκίνητο. Ο Φινλανδός Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally2), συμπλήρωσε το βάθρο του WRC2.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!