F1: Περαιτέρω πληροφορίες για τις μονάδες ισχύος του 2026

Παραθέτουμε περαιτέρω πληροφορίες για τους κανονισμούς που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 από το 2026, ενώ αναφέρεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλους Κατασκευαστές, πέραν των Audi και Porsche.

F1: Περαιτέρω πληροφορίες για τις μονάδες ισχύος του 2026

Παραθέτουμε περαιτέρω πληροφορίες για τους κανονισμούς που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 από το 2026, ενώ αναφέρεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλους Κατασκευαστές, πέραν των Audi και Porsche.

Με τους βασικούς πυλώνες των κανονισμών των μονάδων ισχύος του 2026 της Formula 1 να έχει συμφωνηθεί από τον περυσινό Ιούλιο, η τελική έγκριση των κανονισμών από τη FIA καθυστέρησε περισσότερο από το προβλεπόμενο. Ο αρχικός στόχος του πρώην Γενικού Γραμματέα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, Peter Bayer είχε τεθεί για τις 29 Ιουλίου.

Ωστόσο, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Mohammed Ben Sulayem, καθυστέρησε τη διαδικασία και μόνο μέσα στον Αύγουστο καθόρισε τις τελευταίες λεπτομέρειες, για τις οποίες υπήρχαν αντικρουόμενες απόψεις από τους ήδη συμμετέχοντες κατασκευαστές μονάδων ισχύος και τους νεοεισερχόμενους.

Mercedes και Ferrari ήθελαν να κάνουν τα πράγματα όσο γίνεται πιο δύσκολα για τις Audi και Porsche που έχουν προθεσμία έως τις 15 Οκτωβρίου να ανακοινώσουν την είσοδό τους στη Formula 1 από το 2026. Η Audi αναμένεται να ανακοινώσει έως το GP Βελγίου (28 Αυγούστου) την πρόθεσή της να γίνει προμηθευτής μονάδων ισχύος στη Formula 1 και σε δεύτερο χρόνο τη σταδιακή αγορά της ομάδας της Sauber.

Ένας από τους τομείς διαφωνίας ήταν αν η Red Bull Powertrains (η οποία θα συνεργαστεί με την Porsche) θα θεωρηθεί το 2026 ως νεοεισερχόμενος Κατασκευαστής. H Ferrari ισχυρίστηκε ότι η RBT έχει ήδη καταχωρηθεί φέτος ως προμηθευτής μονάδων ισχύος της αυστριακής ομάδας. Ωστόσο, η Red Bull ξεκαθάρισε ότι απλά μισθώνει το δικαίωμα χρήσης της πνευματικής ιδιοκτησίας της Honda.

Budget cap

Ωστόσο, η Red Bull δεν έχει το δικαίωμα να επέμβει, να συντηρήσει ή ακόμα και να αλλάξει χαρτογραφήσεις στις ιαπωνικές μονάδες ισχύος. Συνεπώς, η Red Bull κέρδισε τη διαφωνία και θα θεωρηθεί ως νεοεισερχόμενος Κατασκευαστής το 2026. Αυτό είναι σημαντικό διότι ενώ το ανώτατο όριο εξόδων για τους ήδη συμμετέχοντες Κατασκευαστές έχει διαμορφωθεί στα 95 εκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2023 και 2026, για τους νεοεισερχόμενους, το όριο διαμορφώνεται στα 105 εκατ. $ για τη διετία 2023-2024 και στα 100 εκατ. $ για το 2025. Από το 2026 και έπειτα, το όριο θα είναι 130 εκατ. $ για όλους.

Όριο δοκιμών

Στον τομέα του περιορισμού των ωρών σε στατικούς πάγκους, καθώς και του αριθμού δυναμόμετρων που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν, οι ήδη συμμετέχοντες Κατασκευαστές κέρδισαν τη μάχη, ωστόσο τα όρια που τέθηκαν είναι αρκετά υψηλά ώστε Audi και Porsche να μην είναι απολύτως απογοητευμένες.

Υλικό εμβόλων

Όσον αφορά τη διαφωνία που υπήρχε σχετικά με το υλικό από το οποίο θα είναι κατασκευασμένα τα έμβολα, πραγματοποιήθηκε συμβιβασμός. Συνεπώς θα επιτρέπεται να χρησιμοποιείται τόσο ατσάλι (όπως ήθελαν Ferrari και Mercedes), όσο και αλουμίνιο, κατά τις επιθυμίες των Porsche και Audi. Η Renault δεν είχε πρόβλημα με οποιαδήποτε από τις δύο λύσεις. Η χρήση χάλυβα απαιτεί και ειδικό εξοπλισμό και ιδιαίτερη τεχνογνωσία, ενώ το αλουμίνιο είναι πιο απλό στην επεξεργασία του.

Επιπλέον, αναφέρεται ότι Ferrari και Mercedes (αλλά όχι η Renault) ήθελαν να παραμείνει ως έχει ο λόγος συμπίεσης και να μη μειωθεί, όπως είχε αρχικά συμφωνηθεί και να είναι απεριόριστη η πίεση του turbo, όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή. Εντέλει, αποφασίστηκε ότι η σχέση συμπίεσης των V6 θα περιοριστεί σε 16:1 (αντί για 18:1 που είναι τώρα) και η πίεση του turbo σε 4,8 bar. Επίσης, θα περιοριστεί η ροή ενέργειας καυσίμου σε 3.000 Megajoules την ώρα (αντί για 100 κιλά καυσίμου ανά ώρα).

Honda PU

Επίσης, το ενισχυμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (από 120 στα 350 kW) θα έχει τη δυνατότητα να διοχετεύει στη μπαταρία έως και 9 Megajoules ανά γύρο, αντί για 2 MJ που ισχύει φέτος (για την MGU-K), με μέγιστο όριο αποδέσμευσης ενέργειας τα 4 MJ ανά γύρο.

Παράλληλα, το βάρος των μονάδων ισχύος αναμένεται να αυξηθεί αρκετά (από 150 κιλά για το σύνολο, που είναι φέτος), καθώς το ελάχιστο όριο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ορίστηκε στα 130 κιλά, ενώ 12 κιλά θα ζυγίζει το turbo και 16 κιλά το ERS, χωρίς τη μπαταρία, που αυτή τη στιγμή πρέπει να ζυγίζει από 20 έως 25 κιλά. Ωστόσο, αυτή η αύξηση βάρους των μονάδων θα πλαισιωθεί από αλλαγές στους κανονισμούς των πλαισίων, με τα μονοθέσια να είναι μικρότερα σε διαστάσεις και ελαφρύτερα, ώστε το συνολικό βάρος να διατηρηθεί τουλάχιστον στα σημερινά επίπεδα (798 κιλά με τον οδηγό).

Οι καινούργιες μονάδες ισχύος θα έχουν περισσότερο turbo lag από αυτές που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή, λόγω της αφαίρεσης της MGU-H, που περιστρέφει το turbo. Το έργο της επιτάχυνσης των στροφών του turbo θα αναλάβει η ισχυρότερη MGU-K, η οποία ανακτά ενέργεια επιβραδύνοντας τον κινητήρα.

H αύξηση ισχύος της MGU-K θα κάνει τα πίσω φρένα να λειτουργούν ακόμα λιγότερο από ό,τι τώρα. Η κυψέλη καυσίμου ενδέχεται να είναι μικρότερη, ενώ αναμένεται να αυξηθεί το μέγεθος της μπαταρίας, γεγονός που ίσως κάνει τα μονοθέσια ελαφρύτερα στην εκκίνηση των αγώνων, σε σύγκριση με τώρα.

Μονάδες ισχύος

Φήμες

Ο γερμανικός Τύπος αναφέρει ότι η Honda έκανε μια γενναιόδωρη πρόταση συνεργασίας στη Red Bull για το 2026, αντίστοιχη με αυτή της Porsche, αλλά η αυστριακή εταιρεία προτίμησε να συνεχίσει το σχέδιο που έχει καταστρώσει με τη γερμανική μάρκα. Αν η Honda επιλέξει να επιστρέψει στην F1 στο μέλλον, ίσως το κάνει με την ομάδα της AlphaTauri.

Παράλληλα, υπάρχουν φήμες ότι τουλάχιστον ένας ακόμη Κατασκευαστής ενδέχεται να δηλώσει έως το φθινόπωρο ότι δεσμεύεται να εισέλθει στη Formula 1 στο μέλλον. Αναφέρεται ότι υπάρχουν ενδιαφερόμενες εταιρείες με έδρα τις ΗΠΑ και την Κορέα. Οι ενδιαφερόμενοι δεν είναι απαραίτητο στοχεύουν στο 2026. Όποιος Κατασκευαστής θέλει να εισέλθει στο σπορ το 2027, θα πρέπει να έχει ενημερώσει τη FIA για τις προθέσεις του έως τις 30 Ιουνίου του 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!