Δοκιμάζουμε το Renault Arkana 1.3 TCe 140 EDC MHEV 140 PS

Η εύστοχη προσέγγιση της Renault στα C-SUV, δίνει επιλογές και μια από αυτές είναι το ανανεωμένο Arkana.

Δοκιμάζουμε το Renault Arkana 1.3 TCe 140 EDC MHEV 140 PS

Η εύστοχη προσέγγιση της Renault στα C-SUV, δίνει επιλογές και μια από αυτές είναι το ανανεωμένο Arkana.

Renault Arkana 1.3 TCe 140 EDC MHEV 140 PS: Το ξεχωριστό C-SUV της Renault αποτελεί ένα παράδειγμα επιτυχίας που αποδεικνύεται από τις πωλήσεις. Μέχρι στιγμής από το 2020 που παρουσιάστηκε, έχει πουλήσει στην Ευρώπη 163.000 μονάδες και παίζει το ρόλο του στο στόχο της μάρκας για επανάκτηση της ηγετικής της θέσης, στο segment C.

Η αποδοχή του φυσικά ξεφεύγει και εκτός Ευρώπης, όπου γνωρίζει επιτυχία σε αγορές όπως η Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Ιαπωνία, ενώ η χάρη του φτάνει από το Ισραήλ μέχρι τη Χιλή.

Και μπορεί το κινητήριο σύνολο που κερδίζει συνολικά σε αποδοχή να είναι το full hybrid E-tech των 145 ίππων (63% των πωλήσεων στην Ευρώπη), όμως η γκάμα του έρχεται εξηλεκτρισμένη από τη βάση της.

Ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο εν ολίγοις από τη Renault, που δεν επαναπαύεται στις δάφνες του, αλλά ανανεώνεται και στοχεύει σε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Ανανεωμένο Renault Arkana

Στη νέα εποχή Renault και στην πολυπληθή δημοφιλή κατηγορία, έρχεται η ανανέωση του Arkana να προστεθεί στο ισχυρό οπλοστάσιο των Γάλλων στην υπόθεση σύγχρονο υβριδικό SUV.

Το Arkana, ουσιαστικά προσφέρει το στυλ ενός coupe SUV που συνδυάζει την εμφάνιση και την ευρυχωρία και αποτυπώνει όλες τις αξίες του νέου στρατηγικού σχεδιασμού της Renault – με τον τίτλο «Renaulution». Το μήκος του είναι στα 4,568 εκ., το πλάτος του 1,800 εκ. και το ύψος του στα 1,571 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιο των 2,720 εκ. υποδηλώνει την θεωρητική ευρυχωρία σε πρώτη φάση.

Το αναθεωρημένο Arkana, αποκτά ένα νέο μοτίβο για την εμπρός μάσκα, με διάφορα χρώματα ανάλογα με τον εξοπλισμό, φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα C και πίσω LED φωτιστικά σώματα με πιο σκούρα απόχρωση, που συναντούν το σήμα της Renault με μία φωτεινή λωρίδα.

Η ενσωματωμένη πτέρυγα στην απόληξη της 5ης πόρτας και η κεντρικά τοποθετημένη υπογραφή του μοντέλου, η «λεπίδα F1» που είδαμε στα νέα Clio και Austral, και φυσικά το νέο λογότυπο της Renault, είναι μερικά από τα νέα γοητευτικότερα στοιχεία Arkana.

Στο εσωτερικό η αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης είναι εμφανής, η φινετσάτη αισθητική παρούσα και όλα αυτά συντελούν σε ένα μοντέρνο και ευχάριστο σαλόνι για την σύντομη καθημερινότητα ή το χρονοβόρο ταξίδι.

Στον βασικό εξοπλισμό της εισαγωγικής έκδοσης Evolution περιλαμβάνεται δορυφορική πλοήγηση μέσω του συστήματος infotainment «Easy Link» της Renault, το οποίο προσφέρει επίσης ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Η οθόνη αφής 7″ παραμένει, αλλά η Renault αναφέρει ότι τώρα εμφανίζει πληροφορίες σε μεγαλύτερη επιφάνεια.

Το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Techno αποκτά μπροστά το «F1 blade» της γαλλική μάρκας στο χρώμα του αμαξώματος, καθώς και ζάντες αλουμινίου που προσφέρονταν προηγουμένως στο σπορ R.S. Line. Τα κορυφαία μοντέλα Esprit Alpine αποκτούν σατινέ-γκρι εξωτερικές πινελιές, ζάντες 19 ιντσών και αεροτομή στο πίσω μέρος.

Η τεχνολογική και η ποιοτική αναβάθμιση πιάνει τόπο στην καμπίνα, ενώ και χωροταξικά, σε εκπλήσσει για το coupe στυλ μιας οροφής που χαμηλώνει προς τα πίσω. Από τη μέσα μεριά και την δεύτερη σειρά καθισμάτων οι τρεις ενήλικες βρίσκουν αρκετό χώρο για πόδια και κεφάλι με την παραμονή τους να χαρακτηρίζεται άνετη και ευχάριστη.

Σαφώς ο μεσαίος θα προτιμούσε «θέση παράθυρο», όμως σύντομα διαπιστώνει ότι είναι το μόνο που θα του λείψει. Ομοίως εντυπωσιάζει και ο χώρος για αποσκευές των 513 λτ. που θα δεχτεί τα μπαγκάζια των επιβατών με φιλότιμο και θα περισσέψει και χώρος.

Eξηλεκτρισμένο από την βάση του

Διατίθεται τόσο με τον full hybrid κινητήρα E-Tech των 145 ίππων, όσο και με τον mild hybrid κινητήρα turbo βενζίνης 1.3 με απόδοση 140 και 160 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC διπλού συμπλέκτη. Αυτός ο κινητήρας στη διαμόρφωση των 160 ίππων εξοπλίζει και την κορυφαία έκδοση Esprit Alpine.

Πρωταγωνιστικό ρόλο μπορεί να κατέχει η full hybrid έκδοση E-Tech 145 ίππων που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων (με απόδοση 94 ίππων) με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν κύριο κινητήρα 36 kW και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης 18 kW, όμως η ήπια υβριδική βασική έκδοση είναι αυτή που γοητεύει με το καλημέρα. Ιπποδύναμη στους 140 ίππους και ροπή στα 260 Nm από τον turbo βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων να είναι αποκλειστικότητα και να απλοποιεί την υπόθεση απόδοση και ευκολία.

Ο εξηλεκτρισμένος κινητήρας, δηλώνει ότι το 12βολτο mild hybrid σύστημα αποθηκεύει ρεύμα στην μικρή μπαταρία και συμβάλει στην απόδοση την οικονομία και την καθαρή λειτουργία. Θα δείξει τις ζωηρές προθέσεις του επιταχύνοντας από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ., σαφώς δεν θα βάλει φωτιά στο δρόμο, όμως θα σε αποζημιώσει με την ομοιογένεια της απόδοσης και την φιλική αποτελεσματικότητα της συμπεριφοράς του.

Επίσης δεν χρειάζεται να είσαι προσεκτικός στο γκάζι, για να δεις φυσιολογικές καταναλώσεις, με τη μέση να κυμαίνεται ανάμεσα στα 6 με 8 λτ./100 χλμ. αναλόγως τη χρήση.

Το νέο Arkana βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B. Αυτή έχει καθιερωθεί για την αποτελεσματικότητα, την ευελιξία, το επίκαιρο επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, αλλά και την προσδοκώμενη άνεση. Η εύστοχη αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης ενισχύει την απόδοση του πλαισίου, ενώ η μικρή διάμετρος στροφής (11,2 μέτρα), προσθέτει στην ευελιξία του μοντέλου.

Τα οφέλη του συνόλου αποτυπώνονται στο δρόμο και παρά την θετική απόσταση 200 χιλ. από το έδαφος που οφείλει ένα αυτοκίνητο με SUV ταμπέλα, η προσφορά άνεσης και ποιοτικής συμπεριφοράς είναι με το μέρος του. Η γεύση δυναμικής πληροφόρησης και η πρόθεση να ταΐσει την οδηγική αυτοπεποίθηση όσο πρέπει για να γίνει ένα SUV ευχάριστο, είναι εδώ ώστε να καλοβλέπει μετά τον ανοιχτό δρόμο με θετικό μάτι και τις στριφτερές διαδρομές. Αρκεί βέβαια να μην παρασυρθείς και να θυμάσαι ότι οδηγείς ένα εκδρομικό όχημα, κρίνοντας το και ανάλογα.

Φυσικά το επίπεδο τεχνολογικής επάρκειας στο Arkana είναι αναμενόμενα υψηλό με την πλούσια ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης που διαθέτει. Με λίγα λόγια η Renault κατάφερε να προσφέρει ένα απόλυτα σύγχρονο και ευχάριστο SUV, που προσαρμόζεται στην αστική ρουτίνα και εξασφαλίζει απολαυστικά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομους και στριφτερές διαδρομές.

Τελικά;

Το νέο Renault Arkana, ανήκει στην κατηγορία των C-SUV και ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά χάρη στη στιλάτη σιλουέτα του, ιδίως μετά την πρόσφατη ανανέωση. Οι σχεδιαστές της εταιρείας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο με coupe αισθητική και καθαρές γραμμές σε ένα SUV πακέτο. Είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με νέες μειωμένες τιμές κατά € 4.000 σε όλες τις εκδόσεις του και εναρκτήρια τιμή από € 26.680.

Το νέο Arkana ενσωματώνει φινέτσα, στιλ, τεχνολογίες, συνδυάζει με απόδοση και ευκολίες και το κερασάκι είναι μια λαϊκή τιμή που πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3 έτη δωρεάν οδικής βοήθειας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!