F1: H Red Bull Ford δεν θα αποτελεί απολύτως νέο κατασκευαστή το 2026

Η συνεργασία της Red Bull Powertrains με τη Ford δεν θα θεωρηθεί ως καθαρά νεοεισερχόμενος κατασκευαστής μονάδων ισχύος, συνεπώς δεν θα έχει τα ίδια οφέλη όπως π.χ. η Audi.

F1: H Red Bull Ford δεν θα αποτελεί απολύτως νέο κατασκευαστή το 2026

Η συνεργασία της Red Bull Powertrains με τη Ford δεν θα θεωρηθεί ως καθαρά νεοεισερχόμενος κατασκευαστής μονάδων ισχύος, συνεπώς δεν θα έχει τα ίδια οφέλη όπως π.χ. η Audi.

Ως μέρος των νέων κανονισμών μονάδων ισχύος για το 2026, οι θεωρούμενοι ως αμιγώς νεοεισερχόμενοι κατασκευαστές στη Formula 1, όπως η Audi, θα έχουν το δικαίωμα να διατηρούν υψηλότερο budget και περισσότερες ώρες στους πάγκους δοκιμών από τους ήδη συμμετέχοντες κατασκευαστές στα χρόνια προετοιμασίας έως το 2026.

Η Ferrari είχε εκφράσει την έντονη διαφωνία της να θεωρηθεί η Red Bull Powertrains -που πρόσφατα ανακοίνωσε συνεργασία με τη Ford– ως αμιγώς καινούργιος κατασκευαστής κινητήρων από το 2026. Οι ομάδες της Red Bull χρησιμοποιούσαν μονάδες ισχύος με αυτή την επωνυμία πέρυσι, παρότι στην ουσία επρόκειτο για μονάδες της Honda, τις οποίες κατασκευάζει, συναρμολογεί και συντηρεί η ιαπωνική εταιρεία. Εξαιρουμένης όμως της συναρμολόγησης της μπαταρίας, που πραγματοποιείται από τη Red Bull.

Για τον τομέα αυτό φαίνεται ότι εξέφρασε η Ferrari τις διαμαρτυρίες της. Έχουμε αναφέρει ότι ο λόγος για τον οποίο η Ferrari είχε καθυστερήσει να υποβάλει επίσημα εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή υπό τους κανονισμούς του 2026. Η στάση αυτή οδήγησε τη FIA να μην προσκαλέσει τη Ferrari σε συνάντηση των εκπροσώπων των κατασκευαστών μονάδων ισχύος το Δεκέμβριο.

Οι αμιγώς νεοεισερχόμενοι κατασκευαστές, θα μπορούν να ξοδέψουν 10 εκατ. δολάρια περισσότερα το 2023 και το 2024 (105 εκατ. έναντι 95 εκατ. $) και 5 εκατ. $ περισσότερα (100 εκατ. έναντι 95 εκατ. $) το 2025. Μπορούν επίσης να διαθέσουν επιπλέον 15 εκατ. δολάρια σε κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ωστόσο, σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2026, κάποιοι κατασκευαστές μπορούν να θεωρηθούν μερικώς νεοεισερχόμενοι και να απολαμβάνουν μικρότερο ποσοστό προτερημάτων.

Οι κανονισμοί αναφέρουν ότι αν η FIA διαπιστώσει ότι ένας κατασκευαστής δεν πληροί το σύνολο των απαραίτητων προϋποθέσεων, διατηρεί το δικαίωμα να τον εντάξει σε καθεστώς μερικώς νεοεισερχόμενου κατασκευαστή μονάδων ισχύος. Αυτό επιφέρει μείωση των πρόσθετων δικαιωμάτων που παραχωρούνται στους νέους κατασκευαστές από τους τεχνικούς, αθλητικούς και οικονομικούς κανονισμούς.

Για τον καθορισμό του νέου καθεστώτος βάσει των οικονομικών κανονισμών, η FIA διαχωρίζει την εμπειρία του κατασκευαστή σε τρεις τομείς: 40% για τις υποδομές, 50% για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και 10% για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS). Όσον αφορά το ERS, οι κανονισμοί σημειώνουν ότι η FIA θα εξετάσει την προηγούμενη εμπειρία του κατασκευαστή σε συστήματα ERS της Formula 1 και την πιθανή κατοχή σημαντικής πρόσφατης πνευματικής ιδιοκτησίας.

To Motorsport αναφέρει ότι η Red Bull Ford δεν θα λάβει αξιολόγηση αμιγώς νεοεισερχόμενου κατασκευαστή, επειδή η Red Bull Powertrains συναρμολογεί τα πακέτα μπαταριών για τον υπάρχοντα κινητήρα της Honda, και έτσι θεωρείται ότι έχει κάποια προηγούμενη γνώση της τεχνολογίας. Με την απώλεια της συνεισφοράς του 10% της ERS, η συνολική βαθμολογία της Red Bull Ford πέφτει στο 90%. Έτσι, η εταιρεία θα μπορέσει να επωφεληθεί μόνο από το 90% των πρόσθετων πλεονεκτημάτων όσον αφορά το ανώτατο όριο εξόδων και τα όρια κεφαλαιουχικών δαπανών που θα λάβει η αμιγώς νεοεισερχόμενη Audi.

Έτσι, η Red Bull Ford θα χάσει -σε σύγκριση με την Audi- δικαίωμα δαπανών ύψους 1 εκατ. δολαρίων τόσο το 2023 όσο και το 2024 και 500.000 δολάρια το 2025. Επιπλέον, χάνει 1,5 εκατ. δολάρια σε οφέλη για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων. Οι ίδιες τρεις κατηγορίες εξετάζονται ξεχωριστά για τους αγωνιστικού και τεχνικούς κανονισμούς, που αφορούν τομείς όπως οι χρονικοί περιορισμοί στους πάγκους δοκιμών.

Για αυτούς τους κανονισμούς, ο διαχωρισμός της FIA έχει ως εξής: 20% υποδομές, 50% ICE και 30% ERS. Ωστόσο, ένας κατασκευαστής χρειάζεται συνολικά μόνο το 50% του συνολικού ποσοστού για να αποκτήσει δικαιώματα αμιγώς νέου κατασκευαστή. Συνεπώς, η Red Bull Ford πληροί τις προϋποθέσεις, αφού με την αφαίρεση του ERS βρίσκεται στο 70%, άρα λαμβάνει πλήρη πλεονεκτήματα.

Η πολιτική μάχη που έχει λάβει χώρα για να διαμορφωθούν έτσι τα πράγματα, αποδεικνύει πως οι ομάδες μάχονται ακόμα και για το 1% κέρδους (ή αφαίρεσής του από τους αντιπάλους), αλλά και το γεγονός ότι οι αντίπαλοι της Red Bull Powertrains τη λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη τους, όσον αφορά τις δυνατότητές της.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!