Η F1 στοχεύει σε μονοθέσια ελαφρύτερα κατά 50 κιλά για το 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 για το 2026 στοχεύουν να κάνουν τα μονοθέσια μικρότερα σε μήκος και πλάτος, και ελαφρύτερα κατά 50 κιλά.

Η F1 στοχεύει σε μονοθέσια ελαφρύτερα κατά 50 κιλά για το 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 για το 2026 στοχεύουν να κάνουν τα μονοθέσια μικρότερα σε μήκος και πλάτος, και ελαφρύτερα κατά 50 κιλά.

Η FIA εργάζεται επί του παρόντος στη διαμόρφωση των τεχνικών κανονισμών πλαισίου για τα την επόμενη γενιά μονοθεσίων της Formula 1, που θα τεθεί σε εφαρμογή το 2026. Τα μονοθέσια αναμένεται να υιοθετήσουν ενεργές αεροτομές, που θα βοηθήσουν στη μείωση της οπισθέλκουσας στις ευθείες, ενώ ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε ότι η κύρια αλλαγή θα αφορά το μέγεθός τους.

Ο Τομπάζης μας αποκάλυψε: «Με τις διαστάσεις των τροχών, που θα έχουν μικρότερο πλάτος, την πίσω αεροτομή και το μονοθέσιο γενικότερα, στοχεύουμε να μειώσουμε το βάρος τους κατά περίπου 50 κιλά. Έτσι, θα είναι δυνατόν να δούμε μικρότερα μονοθέσια: με μικρότερο μήκος και πλάτος. Αλλά μιλάμε για λύσεις που πρέπει ακόμα να συζητηθούν».

«Με το μονοθέσιο σε δίαιτα, θα μπορέσουμε να μειώσουμε λίγο τις ταχύτητες στις στροφές. Όντας ελαφρύτερα, θα πηγαίνουν πιο γρήγορα στην ευθεία, αλλά θα δημιουργούν μικρότερο αεροδυναμικό φορτίο. Έτσι, θα πρέπει να αυξήσουμε την ανάκτηση ενέργειας του υβριδικού συστήματος, για να εξασφαλίσουμε επαρκή απόδοση στο γύρο».

«Εάν καταλάβαμε κάτι από τα μονοθέσια της τρέχουσας γενιάς, είναι ότι αρχικά το δάπεδο παρήγαγε υπερβολικό αεροδυναμικό φορτίο και οι επιδόσεις που μπορούν να επιτευχθούν είναι πολύ υψηλές. Αυτό αποτελεί σημάδι ότι η αναζήτηση υψηλότερων επιδόσεων μέσω του αεροδυναμικού φορτίου δεν είναι πολύ δύσκολη. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί για να μην ανοίξουμε τομείς τεχνικών προκλήσεων που μπορεί να γίνουν δύσκολα προβλέψιμοι».

«Θα αφήσουμε ελευθερία στο σχεδιασμό του δαπέδου, των αεροτομών και του αμαξώματος. Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε να μην δημιουργήσουμε μια απόκλιση επιδόσεων που θα δημιουργεί διαφορές 2 ή 3 δλ. μεταξύ των μονοθεσίων. Όπως το άνοιγμα σε fan car μονοθέσια, όπως η Brabham BT46 (του 1978) με τον ανεμιστήρα. Υπήρχε ένα ειδικό αυτοκίνητο (το McMurtry Speirling) που είδαμε στο Goodwood με υψηλές επιδόσεις, αλλά το να επιτρέψουμε τομείς εξέλιξης που είναι δύσκολο να ελεγχθούν θα ήταν μεγάλο πρόβλημα».

Μονάδες ισχύος

Οι αλλαγές που προετοιμάζονται για το 2026, όσον αφορά τις μονάδες ισχύος, έχουν προκαλέσει αντιπαραθέσεις, καθώς η Red Bull προειδοποίησε ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν μονοθέσια «Φρανκενστάιν», με τους οδηγούς να είναι αναγκασμένοι να κατεβάζουν ταχύτητα στις ευθείες για να ενισχύσουν την ανάκτηση ενέργειας του υβριδικού συστήματος.

Ωστόσο, ο Τομπάζης, μιλώντας στο ιταλικό Motorsport, ξεκαθάρισε ότι η FIA έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια για να διασφαλίσει ότι τα μονοθέσια του 2026 θα επιτρέπουν κοντινές μάχες και πλούσιο θέαμα στην πίστα: «Έχει γίνει πολλή δουλειά για να κατανοήσουμε πώς θα πρέπει να γίνει η ανάκτηση και η διαχείριση της ενέργειας και πώς μπορούν να γίνονται προσπεράσματα με βάση την αεροδυναμική διαμόρφωση. Πραγματοποιήσαμε πολλές προσομοιώσεις αλλάζοντας αυτές τις παραμέτρους και βρήκαμε λύσεις που φαίνεται να λειτουργούν επαρκώς».

«Έχουμε ένα τμήμα αεροδυναμικής πέντε ατόμων, που δεν έχει καμία σχέση με τους εκατό μηχανολόγους κάθε ομάδας. Υπάρχουν εκείνοι που αναπτύσσουν τις προσομοιώσεις και εκείνοι που μελετούν ποιες είναι οι δυνατότητες προσπεράσματος, βοηθώντας να καθοριστούν οι στρατηγικές που θα επιτραπούν από την πλευρά του κινητήρα. Και στη συνέχεια υπάρχει ένα τρίτο σκέλος που αποτελείται από τους μηχανολόγους μας. Όλοι αυτοί συντονίζονται από τον τεχνικό μας διευθυντή, τον Tim Goss».

«Εάν κάποιος έπαιρνε τις μονάδες ισχύος του 2026 και τις τοποθετούσε στα σημερινά μονοθέσια, πιθανώς το αποτέλεσμα θα ήταν το σενάριο που ανέφεραν όσοι ανησυχούσαν. Αλλά τους τελευταίους μήνες έχουμε μια σειρά από πολύ θετικές εξελίξεις, οπότε τα σχόλια εκφράζουν παλιές θέσεις. Πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη ότι ο κινητήρας και το πλαίσιο θα πρέπει να εξελιχθούν μαζί και δεν είναι δυνατόν να σκεφτούμε το ένα χωρίς το άλλο».

«Πιστεύω ότι ο αντίκτυπος του θερμικού κινητήρα θα είναι μικρότερος, επειδή θα υπάρχει μικρότερη ροή καυσίμου από ό,τι σήμερα. Είναι πιθανό ότι με λιγότερη οπισθέλκουσα, θα δούμε πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες, αλλά εργαζόμαστε και σε αυτό».

Καύσιμα

Ο Τομπάζης σχολίασε και τους κανονισμούς που θα ισχύουν και για τα καύσιμα από το 2026, τα οποία θα πρέπει να είναι 100% βιώσιμα (συνθετικά ή βιοκαύσιμα): «Οι κανονισμοί για τα καύσιμα είναι πολύ περιοριστικοί. Το χημικό μέρος, δηλαδή πόσα μέρη αιθανόλης θα υπάρχουν, καθώς και η ενέργεια που θα περιέχεται σε ένα λίτρο βενζίνης, ή οι καμπύλες εξάτμισης είναι πολύ περιορισμένα στους κανονισμούς του 2026».

«Σκόπιμα ο στόχος είναι τα καύσιμα να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτά που βρίσκονται στις αντλίες των πρατηρίων. Τα συστατικά δεν πρέπει να περιέχουν ορυκτά στοιχεία, αλλά αν χρησιμοποιείς συνθετικά καύσιμα, αντί για βιοκαύσιμα, ή αν συνδυάζεις συστατικά, δεν υπάρχουν όρια: αφήνουμε μια ορισμένη ελευθερία εξέλιξης, αλλά δεν θέλουμε να γίνει τεχνικό ζήτημα που να καθορίζει τις επιδόσεις. Σίγουρα δε θέλουμε ένα πόλεμο μεταξύ προμηθευτών καυσίμου, δεν είναι αυτός ο στόχος».

Όσον αφορά τη χωρητικότητα των ρεζερβουάρ καυσίμου των μονοθεσίων, ο Τομπάζης δήλωσε: «Φαντάζομαι ότι θα υπάρξει μείωση της τάξεως του 15%». Αυτό σημαίνει ένα ρεζερβουάρ με χωρητικότητα περίπου 90 κιλών, αν και είχε συζητηθεί να μειωθεί στα 75 κιλά. Ο Τομπάζης σχολίασε: «Είχε συζητηθεί, αλλά η F1 δεν πρέπει να μετατραπεί σε μία μάχη οικονομίας όπου ο ρυθμός αγώνα υπαγορεύεται από ένα μηχανολόγο με στρατηγικές καυσίμων. Θέλουμε ο οδηγός να πιέζει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του: τα προσπεράσματα πρέπει να γίνονται στην πίστα μετά από μάχη στα φρένα και όχι ως αποτέλεσμα μιας στρατηγικής κινητήρα».

Ασφάλεια

Όσον αφορά τις βελτιώσεις στον τομέα της ασφάλειας των μονοθεσίων του 2026, ο Τομπάζης δήλωσε: «Το 2026, το κύριο μέρος της έρευνας θα επικεντρωθεί στην ενεργητική και όχι στην παθητική ασφάλεια. Το σύστημα marhaling (που δείχνει με τη μορφή LED π.χ. κίτρινες σημαίες και το χρόνο Δέλτα που πρέπει να σεβαστεί ο οδηγός υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας η VSC) που βλέπουν οι οδηγοί στην οθόνη του τιμονιού μπορεί να υλοποιηθεί από μια σειρά λειτουργιών».

«Ο έλεγχος αυτών των πληροφοριών δεν θα εξαρτάται από μια ανθρώπινη αλυσίδα αλλά από τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Οι έλεγχοι, επομένως, θα είναι ταχύτεροι και πιο αποτελεσματικοί και η διαχείριση του αγώνα πιο ασφαλής. Σκεφτόμαστε επίσης να ενισχύσουμε την αντίσταση του ρύγχους στις πλευρικές συγκρούσεις, ώστε να μη σπάει πολύ εύκολα. Κατά τα άλλα, πιστεύουμε ότι έχουμε επιτύχει ένα καλό επίπεδο ασφάλειας, οπότε θα υπάρξουν μόνο μικρές τροποποιήσεις».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!