Δοκιμάζουμε το Kia EV6 GT

Το EV6 GT δεν είναι απλώς ένα σπορ ηλεκτρικό crossover, αλλά το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής της Kia μέχρι σήμερα, με 585 PS και 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5’’.

Δοκιμάζουμε το Kia EV6 GT

Το EV6 GT δεν είναι απλώς ένα σπορ ηλεκτρικό crossover, αλλά το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής της Kia μέχρι σήμερα, με 585 PS και 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5’’.

Αν φτιάχναμε μια λίστα με τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της τελευταίας 5ετίας σε επίπεδο νέων μοντέλων, το Kia EV6 GT θα ήταν αναμφίβολα μέσα στην πρώτη πεντάδα – αν όχι στο TOP-3!

Η κορυφαία έκδοση GT του αμιγώς ηλεκτρικού crossover, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα το καλοκαίρι του ’22, είναι το πιο ισχυρό και το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της Kia μέχρι σήμερα. Σημειώστε απλώς τρία νούμερα: 585 ίπποι, 3,5 δεύτερα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και 260 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας.

Δεν πάει πολύς καιρός που το EV6 GT πάτησε τροχούς στη χώρα μας, οπότε δεν θα μπορούσε να μην περάσει από το «δοκιμαστήριο» του MotorOne… Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Digital Tiger Face

Το EV6 GT φροντίζει από την πρώτη κιόλας συνάντηση μαζί του να κάνει ξεκάθαρο πως είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο – αν και όχι ακριβώς για το περί τίνος πρόκειται… Αισθητικά, το crossover αμάξωμα με τις έντονες καμπύλες προκαλεί δέος στην όψη του εμπρός μέρους, με τη Digital Tiger Face μάσκα, τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED με δυναμικά φλας και το καπό με τις έντονες ακμές.

Αυτά είναι βέβαια μόνο η αρχή, με τη συνέχεια να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα μυώδη φτερά στο πλάι, την ευθεία οροφή με την έντονη κλίση προς τα πίσω, τη διπλή αεροτομή (η μία πρόσθετη στο τελείωμα της οροφής και η δεύτερη σχηματίζεται στο μέσο του πορτμπαγκάζ) και τα εμφατικά φώτα LED στο πίσω μέρος.

Την έντονα δυναμική εικόνα ολοκληρώνουν οι θηριώδεις ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών που φορούν ελαστικά 255/40 ZR21 και (δεν) κρύβουν πίσω τους τις «λάιμ» δαγκάνες των πανίσχυρων φρένων

Το εσωτερικό του EV6 GT συνεχίζει στο ίδιο μήκος κύματος και συνδυάζει το αθλητικό στυλ με την άνεση και την πρακτικότητα. Τα μπάκετ καθίσματα έχουν επένδυση από σουέτ, ενώ ξεχωριστή εικόνα δίνουν τα ανοιχτά πράσινα σιρίτια στις ραφές και τα μεταλλικά στοιχεία κάτω από τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, με λογότυπα GT και υποδοχές για ζώνες αγωνιστικού τύπου.

Στο λιτό ταμπλό κυριαρχούν οι δύο κυρτές οθόνες των 12,3 ιντσών η καθεμία, μία για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος συνοδεύεται και από head-up display, και μία αφής για το σύστημα infotainment. Στην κονσόλα υπάρχει επίσης ένα πάνελ αφής που προσφέρει άμεση πρόσβαση στον κλιματισμό (ευτυχώς!) και στις βασικές λειτουργίες του infotainment, χωρίς να χρειάζεται να ψάχνεις στο μενού της οθόνης.

Στο τιμόνι δύο ακτίνων με το flat κάτω μέρος της στεφάνης, εδράζονται δύο μπουτόν: το αριστερό για τα τρία «απλά» προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport) και το δεξί που ξεχωρίζει για το ανοιχτοπράσινο χρώμα του, για την επιλογή του GT Drive Mode ή του My Drive Mode που επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτοκινήτου στις επιθυμίες του.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με πολλές ρυθμίσεις και άριστη πλευρική στήριξη, ενώ η ορατότητα ικανοποιεί γενικά, με εξαίρεση την εμπρός αριστερή κολώνα που περιορίζει αρκετά το οπτικό πεδίο στις αριστερές στροφές.

Η καμπίνα του EV6 GT προσφέρει επίσης υψηλή ποιότητα υλικών και συναρμογής και τεράστιους χώρους επιβατών. Στις πίσω θέσεις ο αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι είναι πλουσιοπάροχος, ενώ στο υψηλό επίπεδο άνεσης συνεισφέρουν η ρυθμιζόμενη κλίση του καθίσματος και το εντελώς επίπεδο πάτωμα. Βολικό είναι και το πορτμπαγκάζ με τετραγωνισμένο – εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και όγκο 480 λίτρων που μπορεί να φτάσει στα 1.300 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Σε αυτά προστίθενται ακόμη 20 λίτρα που υπάρχουν κάτω από το εμπρός καπό (frunk). Την πρακτικότητα τέλος, ενισχύουν οι πολλές και πρακτικές θήκες αντικειμένων και η ηλεκτρική παροχή 200V / 3,6 kW κάτω από το πίσω κάθισμα.

Ηλεκτροπληξία 585 ίππων

Το EV6 GT είναι όπως είπαμε και στον πρόλογο, το ισχυρότερο Kia όλων των εποχών, με την ισχύ των 585 ίππων να προκύπτει από δύο ηλεκτροκινητήρες: έναν ισχύος 218 PS τοποθετημένο μπροστά και ένα δεύτερο ισχύος 367 PS που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος.

Επίσης εντυπωσιακό είναι το νούμερο της μέγιστης ροπής: 740 Nm. Οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικές, παραπέμποντας σε supercar, με το 0-100 χλμ./ώρα να χρειάζεται μόλις 3,5’’ και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 260 χλμ./ώρα – τιμή πολύ πιο υψηλή απ’ ότι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε ηλεκτρικά οχήματα.

Περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, ο τρόπος που το EV6 GT εκσφενδονίζεται προς τα εμπρός στο απότομο πάτημα του γκαζιού, ειδικά στο GT Mode, είναι ακόμη πιο εκρηκτικός από αυτό που περιμένεις!

Οδηγικά, δεν θα λέγαμε πως το EV6 GT είναι ένα εύκολο σπορ sedan. Είναι σίγουρα ασφαλές και αποτελεσματικό, καθώς πατάει σε ένα απίστευτα στιβαρό – ακλόνητο θα λέγαμε – πλαίσιο και διαθέτει μια πλούσια τεχνολογική φαρέτρα με όπλα όπως η τετρακίνηση, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) που κατανέμει αυτόματα τη ροπή στους τροχούς με τη μεγαλύτερη πρόσφυση, τα φρένα υψηλής απόδοσης, τη σφικτή ρύθμιση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης (ECS) και μια πληθώρα από συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.

Χάρη σε όλα αυτά, το κορεατικό ηλεκτρικό crossover σου εμπνέει εμπιστοσύνη να ανεβάσεις ρυθμό και να κινηθείς ταχύτατα σε κάθε είδους διαδρομή, είτε στις ευθείες και ανοιχτές καμπές ενός αυτοκινητόδρομου είτε σε κλειστές στροφές μια επαρχιακής ορεινής διαδρομής.

Από την άλλη, σε γλιστερό οδόστρωμα απαιτείται προσοχή, καθώς υπάρχουν στιγμές που ο – ισχυρότερος – πίσω ηλεκτροκινητήρας σπάει στιγμιαία την πρόσφυση των τροχών αλλάζοντας τη γωνία του αυτοκινήτου ως προς το δρόμο, με αποτέλεσμα η ακαριαία επιτάχυνση να γίνεται προς λάθος κατεύθυνση… Παρομοίως, στις στροφές είναι τόσο άμεσος ο τρόπος που το ηλεκτρικό crossover επιταχύνει και «ακούει» στις εντολές του τιμονιού, που απαιτεί γνώσεις και σεβασμό όταν κινείσαι στο όριο.

Δεν θα μπορούσε αλλιώς να είναι τόσο ευχάριστο για το γνώστη που συναρπάζεται από ένα τόσο απόλυτο σπορ μοντέλο. Ο τελευταίος θα εκτιμήσει τη δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (ESC) έτσι ώστε να παίξει με το πίσω μέρος οδηγώντας υπερστροφικά, ακόμη και να προκαλέσει απολαυστικές πλαγιολισθήσεις με τη λειτουργία Drift Mode που στέλνει υψηλότερο ποσοστό ισχύος στους πίσω τροχούς, αφήνοντας το ESC σε αδράνεια.

Προσωπικά μας άρεσε και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού, μέσω των paddles στο τιμόνι, με το τελευταίο στάδιο να ενεργοποιεί το i-Pedal, το οποίο καθιστά σχεδόν περιττή τη χρήση του φρένου. Στην αυτόματη ρύθμιση, το αυτοκίνητο κρίνει αν πρέπει να φρενάρει ή όχι, αναλόγως της ταχύτητας κίνησης και της ροής της κυκλοφορίας.

Σημαντικό να αναφέρουμε είναι επίσης το ότι στο My Drive Mode μπορείς να «χτίσεις» το δικό σου σετ ρυθμίσεων για την ανάρτηση, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, το σύστημα ευστάθειας και όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους, ακόμα και για τον ήχο και την ένταση του κινητήρα.

Φορτίζει και φορτίζεται

Με όλα αυτά, παραλίγο να ξεχάσουμε ως μιλάμε για ηλεκτρικό. Την ενέργεια λοιπόν στους δύο ηλεκτροκινητήρες παρέχει μια μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 77,4 kWh που υπόσχεται αυτονομία έως και 424 χιλιόμετρα. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 V, μπορεί να φορτίζεται ταχύτατα με ισχύ έως 230 kW (DC), φτάνοντας από το 10 στο 80% σε μόλις 18 λεπτά! Σε απλό walbox (AC) απαιτούνται 7,5 ώρες για να φτάσει η μπαταρία από το 10 στο 100%.

Παράλληλα, χάρη στην Ενσωματωμένη Μονάδα Ελέγχου Φόρτισης (Integrated Charging Control Unit ή ICCU) προσφέρει λειτουργία φόρτισης από όχημα σε άλλο όχημα ή συσκευή (vehicle-to-load ή V2L), χρησιμοποιώντας ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου.

Τελικά;

Το Kia EV6 GT είναι μια κλασική περίπτωση “ Dr. Jekyll & Mr. Hyde”… Είναι ένα εθιστικό στον τρόπο που επιταχύνει και ικανότατο και ασφαλές – ως απαιτητικό και απολαυστικό – στον τρόπο που στρίβει supercar με την προβιά ενός εξαιρετικά πρακτικού, αποδοτικότατου και τεχνολογικά προηγμένου ηλεκτρικού crossover.

Ένα αυτοκίνητο ιδανικό για καθημερινή χρήση, έτοιμο να μεταμορφωθεί σε αγρίμι μόλις του το ζητήσεις. Εν ολίγοις, αξίζει και με το παραπάνω τα 65.990 € που κοστίζει με την ισχύουσα έκπτωση (2.000 €) της ελληνικής αντιπροσωπείας και την κρατική επιδότηση των 8.000 €.

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!