Δοκιμάζουμε το MINI Countryman C 1.5T 170PS

Η ΜΙΝΙ χρειαζόταν μια εύστοχη και δυναμική εισβολή στα C-SUV και το νέο Countryman έρχεται με νέα δεδομένα που εκπληρώνουν το σκοπό.

Δοκιμάζουμε το MINI Countryman C 1.5T 170PS

Η ΜΙΝΙ χρειαζόταν μια εύστοχη και δυναμική εισβολή στα C-SUV και το νέο Countryman έρχεται με νέα δεδομένα που εκπληρώνουν το σκοπό.

MINI Countryman C: Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της MINI, είναι το Countryman. Η εμφανώς πρακτικότερη εκδοχή του χάτσμπακ για αυτόν που γοητευόταν από ένα mainstream ΜΙΝΙ, αλλά δεν του κάλυπτε τις ανάγκες, προφανώς επειδή άφησε πίσω του τις εργένικες συνήθειες.

Το compact crossover μοντέλο βρίσκεται σε τροχιά επιτυχίας από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά το 2010 και κατάφερε να μετουσιώσει τη MINI φιλοσοφία σε ένα MAXI αμάξωμα, κάτι που πέτυχε.

Συν τοις άλλοις πρόσφερε και την SUV ευκαιρία, ειδικά στην τετρακίνητη εκδοχή του, ώστε να προσελκύσει και όσους ήθελαν εκδρομικά στοιχεία χωρίς την νωθρότητα συμπεριφοράς των μεγαλύτερων της κατηγορίας.

Το νεότερο Countryman αισίως περνά στην 3η του γενιά και έρχεται πιστό στις αξίες του, που το έκαναν best seller της μάρκας και ριζικά αναβαθμισμένο για να κλέψει ματιές, ενίοτε και καρδιές.

MINI στο maximum

Το κοντό καπό και το μακρύ μεταξόνιο με τους μεγάλους τροχούς συνδυάζεται στην σύγχρονη εκδοχή του με ένα εκδρομικό αθλητικό στιλ στο πρακτικό του αμάξωμα. Στην 3η του γενιά όμως κέρδισε τις διαστάσεις που του έλειπαν για να είναι χωροταξικά επίκαιρο και πλέον το Crossover της MINI πορεύεται με μήκος ένα τσικ πάνω από τα 4,4 m. Το νέο Countryman είναι αισθητά μεγαλύτερο συγκρινόμενο με τον προκάτοχό του, όντας μακρύτερο κατά 13 εκατοστά και ψηλότερο κατά 6! Οι συνολικές του διαστάσεις (μήκος 4,433 μ., πλάτος 1,843 μ. και ύψος 1,656 μ.) το τοποθετούν δικαιωματικά στα premium C-SUV, ενώ και η εικόνα υποστηρίζει τις αριστοκρατικές του βλέψεις.

Σχεδιαστικά γοητεύει και εκπέμπει τον δυναμισμό του μέσα από μία μινιμαλιστική λογική που συνδυάζει την απλότητα των γραμμών στις μεταλλικές του επιφάνειες με μυώδεις και έξυπνες λεπτομέρειες. Οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών, η απουσία διακοσμητικών στοιχείων στα φτερά και στο χείλος των θόλων και οι ιδιαίτερες πινελιές όπως το πλαστικό στην 3η κολόνα, συνθέτουν μία καθαρή και μοντέρνα συνολική εικόνα.

Νέα φωτιστικά σώματα επίκαιρης LED τεχνολογίας διαμορφώνουν την εικόνα εμπρός και πίσω, με την αλληλεπίδραση των περιμετρικά πολυγωνικών LED ημέρας να προσφέρουν μια φωτεινή τσαχπινιά καλωσορίσματος ή αποχαιρετισμού.

Η εικόνα από το εσωτερικό είναι ένας καλός λόγος για χαμόγελο. Δημιουργία, έμπνευση, φινέτσα και αισθητική, με την υψηλής ανάλυσης κυκλική οθόνη OLED διαμέτρου 24 εκ. να κεντρίζει τη ματιά και να σηματοδοτεί ένα εμπνευσμένο άλμα στην ψηφιακή εποχή. Βάζει υποψηφιότητα για την ομορφότερη και περισσότερο διαμορφώσιμη οθόνη τόσο όσον αφορά πληροφορίες για το αυτοκίνητο όσο για συνδεσιμότητα, πλοήγηση ή ψυχαγωγία.

Όλες οι λειτουργίες μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή με φωνητικό έλεγχο, ενώ η λογική λειτουργίας της οθόνης θυμίζει smartphone.

Αναλόγως του επιλεγμένου Experience mode (7 διαφορετικά Experience modes: Core, Green, Timeless, Balance, Vivid, Go-Kart και Personal) προσαρμόζεται το στιλ της οθόνης, συνοδεία ηχητικών θεμάτων, αλλά και ο ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός. Ποιοτικά ανακυκλωμένα υλικά συνθέτουν ένα αποδεδειγμένα premium σαλόνι, προσεγμένο στη λεπτομέρεια και με μια μοναδικότητα στο design που το κάνουν ξεχωριστό.

Στο ξεχωριστό στιλ συμβάλλει το head up display, ως έξτρα ενημέρωση μπροστά στα μάτια του οδηγού, αλλά χωρίς σχεδιαστική φλυαρία πίσω από το τιμόνι και το πάνελ στην κονσόλα με τους διακόπτες εκκίνησης, επιλογής κιβωτίου ταχυτήτων και προφίλ οδήγησης, της έντασης του ήχου και του μπουτόν για το χειρόφρενο.

Το ευρύχωρο εσωτερικό του νέου MINI Countryman μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε ενήλικες, που αναγνωρίζουν τους αυξημένους εσωτερικούς χώρους, με την πανοραμική γυάλινη οροφή να ανεβάζει ακόμα περισσότερο τη διάθεση σε ένα ήδη φωτεινό και δημιουργικό περιβάλλον.

Ομοίως και ο χώρος αποσκευών των 460 λίτρων ικανοποιεί για τις ανάγκες της εκδρομικής παρέας, ενώ με την εύκολη ανάκληση των καθισμάτων μετατρέπεται σε μεταφορικό χώρο 1.450 λίτρων.

Βασική έκδοση: MINI Countryman C

Απουσία plug-in hybrid έκδοσης η γκάμα του νέου MINI Countryman χωρίζεται πλέον στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (το Ε των 204 ίππων και το τετρακίνητο SE All4 των 313 ίππων) και στα θερμικά. Τα ηλεκτρικά, απολαμβάνουν κρατικής επιδότησης, ενώ σημαντικό δέλεαρ σε περίπτωση εταιρικής χρήσης αποτελεί ο μηδενικός φόρος.

Στις θερμικές προτάσεις συναντάμε τη εισαγωγική και δημοφιλή έκδοση C, με 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 λίτρων απόδοσης 170 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ και μια τριάδα από δίλιτρους, δηλαδή ένα turbodiesel 163 ίππων στην έκδοση D και δυο ισχυρότερες εκδόσεις 218 και 301 ίππων, που είναι μάλιστα και τετρακίνητες.

Η κορυφαία μπορεί να είναι η έκδοση John Cooper Works All4 όμως και η βάση των Countryman έχει το ενδιαφέρον της με τον μικρότερο εξηλεκτρισμένο με 48V βοήθεια, βενζινοκινητήρα της γκάμας.

Οι 170 ίπποι και τα 280 Nm ροπή σε συνδυασμό με το στάνταρ 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, απλοποιούν την διαδικασία οδήγησης και το Countryman C δείχνει συνέπεια λειτουργίας είτε αναζητάς στιγμές MINI, είτε κινείσαι νωχελικά σε αστικές συνθήκες.

Το «μικρό» μοτέρ συνεργάζεται αρμονικά με το ήπια υβριδικό σύστημα και το σύνολο αποδείχτηκε πρόθυμο να ικανοποιήσει κάθε οδηγική ανάγκη, ενώ έδειξε εξαιρετικό χαρακτήρα τόσο σε επίπεδο επιδόσεων (τελική ταχύτητα 212 χλμ./ώρα. και 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ.) όσο και κατανάλωσης. Η τελευταία μπορεί να γυροφέρνει στα 7 με 8 λτ./100 χλμ. αν οδηγείς φυσιολογικά και να πλησιάζεις το διψήφιο νούμερο, χωρίς να το ξεπερνάς, αν συμπεριφέρεσαι πιο απελευθερωμένα με το δεξί σου πόδι.

Οδηγικά, το νέο Countryman έχει χάσει την κλασική ταυτότητα MINI που μεταφράζεται σε ξυραφένια αίσθηση τιμονιού και την kart αμεσότητα στις αντιδράσεις. Πλέον μιλάμε για ένα στιβαρό και ασφαλέστατο C-SUV με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, αποτελεσματικό κράτημα και ποιοτική κύλιση που συμπεριφέρεται άψογα στη γρήγορη οδήγηση χωρίς υπερβολές.

Θα επιταχύνει και θα φρενάρει τα σχεδόν 1.700 κιλά του με συνέπεια, θα σημαδέψει εύστοχα την πορεία του, όμως για ακόμα πιο extreme χαρακτηριστικά σπορ συμπεριφοράς μάλλον πρέπει να επενδύσεις σε κάτι που συνοδεύεται από ονοματεπώνυμο John Cooper Works.

Στην έντονη πίεση δείχνει το βάρος του και ανοίγει την τροχιά του εμπρός μέρους, αντίδραση που ελέγχεται εύκολα χάρη και στο πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Άλλωστε πέρα από το αξιόλογο στήσιμο και το παραδοσιακά επικοινωνιακό του dna, υπάρχει και ένα πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης για παν ενδεχόμενο.

Τελικά;

H τιμή του νέου Countryman είναι ιδιαίτερα ελκυστική δεδομένου του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης, ενώ οι επιλογές επιπλέον πακέτων με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης είναι παράδοση για ένα MINI (σε 4 επίπεδα εξοπλισμού: Classic, Essential, Favoured, JCW).

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα €34.500, που είναι η εναρκτήρια τιμή για ένα Countryman C, διαθέτει στάνταρ μεταξύ άλλων αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, κεντρική οθόνη αφής για το infotainment, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, Parking Assistant και ζάντες αλουμινίου 17΄΄.

Συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα Crossover που στην 3η του γενιά ωριμάζει στα δεδομένα της εποχής, αλλά δεν χάνει τον ξεχωριστό και δυναμικό χαρακτήρα του, απλά διαχωρίζει τις ανάγκες και παραμένει σεμιναριακά μοντέρνο και ξεχωριστό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Ευχαριστούμε το «Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου» για την άδεια χρήσης των χώρων του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!