F1: Τα μέτρα εξισορρόπησης των V6 για το 2026

Στις συζητήσεις που συνεχίζονται για τη διαμόρφωση των κανονισμών που αφορούν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 για το 2026 υπάρχουν προβλέψεις για κινητήρες που βρίσκονται πίσω σε απόδοση.

F1: Τα μέτρα εξισορρόπησης των V6 για το 2026

Στις συζητήσεις που συνεχίζονται για τη διαμόρφωση των κανονισμών που αφορούν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 για το 2026 υπάρχουν προβλέψεις για κινητήρες που βρίσκονται πίσω σε απόδοση.

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 την περασμένη Παρασκευή, στα πλαίσια του GP Βελγίου, πέραν από τη συζήτηση γύρω από το αίτημα της Alpine να ισοσταθμιστεί η απόδοση των μονάδων ισχύος, συζητήθηκαν και τα μέτρα που ενδέχεται να ληφθούν από το 2026, για να διατηρούν όλους τους κατασκευαστές σε παρόμοια επίπεδα ιπποδύναμης με τους νέους κανονισμούς κινητήρων που θα τεθούν σε ισχύ.

Στις μονάδες ισχύος του 2026 θα καταργηθεί ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας (MGU-H) που είναι συνδεδεμένος με το turbo, αλλά το υβριδικό σύστημα θα παράγει περίπου τη μισή από τη συνολική ιπποδύναμη (αν και αυτό έχει αποτελέσει πεδία διαμαχών), θα χρησιμοποιούνται 100% βιώσιμα καύσιμα για τον V6 και θα υπάρχει budget cap για τους κατασκευαστές.

Υπό τους κανονισμούς του 2026, στην αρένα των μονάδων ισχύος της Formula 1 θα εισέλθει η Audi, η Red Bull Ford Powertrains, ενώ θα επιστρέψει επίσημα και η Honda. Εν μέσω φημών που θέλουν την Audi να βρίσκεται πίσω σε εξέλιξη (αν και οι άνθρωποι της Sauber διέψευσαν κάτι τέτοιο), τη στιγμή που η Red Bull Powertrains προετοιμάζεται να βάλει στο δυναμόμετρο το πρώτο μοντέλο πλήρους μονάδας ισχύος με V6, MGU-K και μπαταρία ERS.

Όχι στο BoP

Ωστόσο, η πλειονότητα των κατασκευαστώντης Formula 1, θέλει να αποφύγει ένα σετ κανονισμών όπως το BoP (Balance of Performance – ισοστάθμιση απόδοσης) του WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής), καθώς πιστεύουν ότι αυτό είναι αντίθετο με το DNA της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η FIA πρότεινε μία λύση μείωσης της απόδοσης των καλύτερων μονάδων ισχύος για να έρθουν στο ίδιο επίπεδο με τις λιγότερο ανταγωνιστικές.

Επίσης, παρουσιάστηκε και η ιδέα να δίνεται στις λιγότερο ανταγωνιστικές μονάδες ισχύος ενίσχυση ιπποδύναμης μέσω υψηλότερης ροής καυσίμου προς τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι για το οποίο υπάρχουν έντονες αντιδράσεις. Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: «Για αυτό έχουμε μία παράγραφο στους κανονισμούς του 2026 που αναφέρει ότι οι ομάδες θα καθίσουν να συζητήσουν με καλή πίστη τί μπορεί να γίνει αν ένας κινητήρας είναι περισσότερο από 3% πίσω από τον καλύτερο».

F1 - GP Βελγίου 2023

«Μόλις έχουμε μια κοινή αντίληψη όσον αφορά την απόδοση που λείπει, θα πρέπει να συζητήσουμε πόσες περισσότερες ώρες στο δυναμόμετρο και πόσα τζόκερ μπορούν να δοθούν. Αλλά η επέμβαση στη ροή καυσίμου ή ένα σετ κανονισμών BοP είναι μια καταστροφή και μια δήλωση παρακμής για τη Formula 1. Δεν πρέπει καν να συζητηθεί».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Formu1a.uno, στα πέντε πρώτα Grand Prix κάθε σεζόν από το 2026 έως το 2030, η FIA θα παρακολουθεί την απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα υπολογίζει μία μέση τιμή ισχύος για κάθε κατασκευαστή. Αν αυτή αποκλίνει περισσότερο από 3% σε σχέση με τον κορυφαίο V6, θα επιτρέπεται επιπλέον εξέλιξη στους στατικούς πάγκους δοκιμών.

Κάτι παρόμοιο δηλαδή με τους κανονισμούς που ισχύουν όσον αφορά την αεροδυναμική εξέλιξη των μονοθεσίων, με τις ομάδες που βρίσκονται πιο πίσω στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών να επωφελούνται από περισσότερο χρόνο μελέτης στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD (υπολογιστική ρευστοδυναμική).

Καύσιμα στο επίκεντρο

Επίσης, συζητείται και η ισοστάθμιση της απόδοσης των καυσίμων, με τους προμηθευτές να ακολουθούν διαφορετικές οδούς λόγω των κυβερνητικών χρηματοδοτήσεων που ωθούν την έρευνα. Η Petronas (Mercedes) πιέζει προς τα βιοκαύσιμα επειδή η βρετανική κυβέρνηση επενδύει σε αυτά, με την Aramco (Aston Martin) και την Exxon Mobil (Red Bull) να εστιάζουν περισσότερο στα συνθετικά καύσιμα, ενώ η θέση της Shell (Ferrari) δεν είναι γνωστή.

F1 - Oscar Piastri (McLaren), GP Βελγίου 2023

Αναφέρεται ότι υπάρχει περίπτωση να μελετηθεί ένα είδος ενός BoP για τα καύσιμα, ώστε να υπάρχει ισορρόπηση της διαφοράς απόδοσης μεταξύ των δύο καυσίμων. Για να αποφευχθεί αυτό, η συμβιβαστική λύση που προτείνεται είναι να οριστεί ένας ενιαίος τύπος καυσίμου με 70% συνθετικά e-fuel και το υπόλοιπο 30% από βιοκαύσιμα με τις τιμές να είναι ενδεικτικές, καθώς αναμένεται να αποτελέσουν επίκεντρο πολλών συζητήσεων και διαπραγματεύσεων.

Vasseur: H Renault δεν είναι τόσο πίσω

Όσον αφορά το ζήτημα για την ισοστάθμιση των υφιστάμενων -παγωμένων σε εξέλιξη- μονάδων ισχύος, έπειτα από το αίτημα της Alpine-Renault, που θα προωθηθεί για περαιτέρω συζήτηση στη Συμβουλευτική Επιτροπή Μονάδων Ισχύος της F1, αν και η Red Bull υποστηρίζει το αίτημα της Alpine, ο Toto Wolff, μαζί με τον επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, είναι εναντίον μίας τέτοιας κίνησης, με το Γάλλο να αμφισβητεί ότι ο γαλλικός V6 υστερεί 30 ίππους σε σύγκριση με τους κορυφαίους του grid.

Συγκεκριμένα, ο Vasseur ανέφερε: «Όσον αφορά τις μονάδες ισχύος, είναι αλήθεια πως όταν αποφασίσαμε να παγώσουμε τους κινητήρες, είπαμε ότι σε εξαιρετικές περιπτώσεις, αν υπήρχε μεγάλη διαφορά, θα βρεθεί μια λύση για να βοηθηθούν όσοι βρίσκονται σε δυσκολία, αλλά δεν νομίζω ότι η Renault απέχει τόσο πολύ. Δεν έχουμε τις ίδιες τιμές με αυτές που λένε».

«Είναι η πρώτη φορά που οι μηχανολόγοι μου είναι αρνητικοί απέναντι στους άλλους. Είναι η ίδια κατάσταση με τον χρόνο εξέλιξης στην αεροδυναμική σήραγγα: όσοι είναι πιο πίσω έχουν περισσότερο χρόνο για να εξελιχθούν. Αυτό που θέλεις να κάνεις είναι να δώσεις ευκαιρίες σε αυτούς που είναι πίσω να εξελιχθούν, όχι να εισάγεις κάποιο είδος Balance of Performance».

F1 - Oscar Piastri(McLaren), GP Βελγίου 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!