F1-GP Μαϊάμι: Προεπισκόπηση ομάδων

Ρίχνουμε μία ματιά σε όσα έχουν συμβεί και έγιναν γνωστά στις ομάδες της Formula 1 τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ενόψει του GP Μαϊάμι αυτού του Σαββατοκύριακου.

F1-GP Μαϊάμι: Προεπισκόπηση ομάδων

Ρίχνουμε μία ματιά σε όσα έχουν συμβεί και έγιναν γνωστά στις ομάδες της Formula 1 τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ενόψει του GP Μαϊάμι αυτού του Σαββατοκύριακου.

Η Formula 1 επιστρέφει στην αγωνιστική δράση αυτό το Σαββατοκύριακο με το Grand Prix Μαϊάμι. Με τον αγώνα στο Miami International Autodrome γύρω από το Hard Rock Stadium των Miami Dolphins του NFL, η F1 θα διεξάγει back-to-back αγωνιστικά τριήμερα με σπριντ.

Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες θα έχουν μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών πριν καθορίσουν το στήσιμο του μονοθεσίου για τις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής και το σπριντ του Σαββάτου, αλλά θα έχουν την ευκαιρία να το τροποποιήσουν πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές που θα καθορίσουν τη σειρά εκκίνησης του αγώνα.

Ωστόσο, στο GP Κίνας, αυτό αποδείχθηκε δίκοπο μαχαίρι για ορισμένες ομάδες, οι οποίες έκαναν λανθασμένες επιλογές και θα προσπαθήσουν να τις αποφύγουν αυτό το Σαββατοκύριακο στο GP Μαϊάμι, που διεξάγεται για μόλις τρίτη φορά.

Παρότι ο Max Verstappen έχει κατακτήσει τη νίκη και στις δύο προηγούμενες εκδόσεις του GP Μαϊάμι, δεν έχει καταφέρει να παραταχθεί στην pole position, με τον Charles Leclerc να έχει αυτή την τιμή το 2022 και τον Sergio Perez να το επιτυγχάνει το 2023.

Red Bull

Παρότι η Red Bull καταφθάνει στο GP Μαϊάμι ως το απόλυτο φαβορί για την κατάκτηση της νίκης, έρχεται και από την είδηση της εξόδου του επικεφαλής τεχνικού συμβούλου της, Adrian Newey, ο οποίος όμως θα είναι παρών στα pits της ομάδας αυτό το Σαββατοκύριακο.

F1 - Adrian Newey (Red Bull)

Αυτό δεν πρόκειται να έχει άμεσες επιπτώσεις, αλλά αποτελεί την πρώτη μεγάλη απώλεια της ομάδας από το κλίμα πάλης ισχύος που έχει δημιουργηθεί στο εσωτερικό της έπειτα από την αποκάλυψη της υπόθεσης απρεπούς συμπεριφοράς του Christian Horner προς την πρώην γραμματέα του.

Ferrari

Έχοντας ανακοινώσει ως σπόνσορα επωνυμίας τη Hewlett Packard, η Ferrari θα αγωνιστεί στο Μαϊάμι με έναν ειδικό χρωματισμό με μπλε και γαλάζιες πινελιές. Για τα συγκεκριμένα χρώματα υπάρχουν στενοί δεσμοί με το παρελθόν της Scuderia.

Η Ferrari δεν θα έχει σημαντικές αναβαθμίσεις στο Μαϊάμι, καθώς περιμένει το μεγάλο πακέτο που θα παρουσιαστεί στην Imola. Θα προσπαθήσει επίσης να αποφύγει τα λάθη επιλογής στησίματος που διέπραξε στο GP Κίνας, για να αποδείξει ότι αποτελεί τη δεύτερη δύναμη του grid, αν και η McLaren θα προσπαθήσει να το διαψεύσει αυτό.

McLaren

Η McLaren δεν έχει καταφέρει να σημειώσει βαθμούς στους δύο προηγούμενους αγώνες που έχουν διεξαχθεί στο Μαϊάμι, κάτι που σκοπεύει να αλλάξει φέτος. Ωστόσο, δεδομένης των υψηλών ταχυτήτων που απαιτούνται στις ευθείες, ίσως η MCL38 δυσκολευτεί.

Σε αυτό τον αγώνα, η McLaren θα παρουσιάσει τις πρώτες φετινές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, αλλά προειδοποιεί ότι δεν πρόκειται για μεγάλο πακέτο (όπως αυτά στα περυσινά GP Αυστρίας και Σιγκαπούρης), που θα κάνει άμεσα αισθητή διαφορά. Αναμένονται μεγαλύτερες βελτιώσεις αργότερα στη σεζόν και η McLaren εκτιμά ότι με αυτό το ρυθμό εξέλιξης θα έχει τη δυνατότητα να φτάσει τη Red Bull σε περίπου ένα χρόνο.

Ο Lando Norris είχε ένα μικρό τραυματισμό στη μύτη του το προηγούμενο Σαββατοκύριακο σε εορτασμούς της ημέρας του Βασιλιά στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας και εμφανίστηκε στo paddock του Μαϊάμι με έναν πολύ μικρό επίδεσμο στο πρόσωπό του.

Mercedes

Όπως η McLaren, έτσι και η Mercedes θα παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο GP Μαϊάμι, αλλά και στην περίπτωση της γερμανικής ομάδας, πρόκειται για μικρές τροποποιήσεις. Στόχος της Mercedes είναι να μην επαναλάβει τα λάθη επιλογής στησίματος που διέπραξε πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Κίνας. H Mercedes ευελπιστεί να έχει τη δυνατότητα να παλέψει με τις προπορευόμενες ομάδες.

Aston Martin

Η Aston Martin υπέβαλε στη FIA αίτημα επανεξέτασης της ποινής 10 δλ. που δέχθηκε ο Fernando Alonso στο GP Κίνας, λόγω της σύγκρουσής του με τον Carlos Sainz. Ο Alonso δέχθηκε τρεις βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια. Για να προχωρήσουν οι αγωνοδίκες σε επανεξέταση της ποινής, θα πρέπει η Aston Martin να παράσχει καινούργια σχετικά στοιχεία. Όπως έχουμε δει και άλλες φορές στο παρελθόν, δύσκολα κρίνεται ότι η ομάδα έχει να προσφέρει καινούργια στοιχεία.

Όσον αφορά τα αγωνιστικά, η βρετανική ομάδα αναμένεται να ποντάρει στην ταχύτητα του μονοθεσίου της στις κατατακτήριες δοκιμές, προσπαθώντας παράλληλα να βελτιώσει τη διαχείριση ελαστικών και το ρυθμό αγώνα.

Racing Bulls

H θυγατρική ομάδα της Red Bull θα αγωνιστεί με έναν ειδικό χρωματισμό στο GP Μαϊάμι, o οποίος είναι εντυπωσιακός. Ο Daniel Ricciardo θα δεχθεί ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα, λόγω της σύγκρουσης που προκάλεσε με τον Alex Albon στο GP Κίνας. Παράλληλα, η Honda εξέφρασε την επιθυμία της να υποστηρίξει την πορεία του Yuki Tsunoda στην F1 και πέραν του 2026.

Haas

O πρώην επικεφαλής της ομάδας, Günther Steiner κατέθεσε αγωγή εναντίον της Haas, διεκδικώντας χρωστούμενα χρήματα από προμήθειες που του οφείλονταν επί σειρά ετών. Επίσης, ισχυρίζεται ότι η ομάδα εξακολουθεί να πουλά merchandise που φέρουν το όνομά του και την εικόνα του χωρίς την άδειά του. Επίσης, ο Nico Hulkenberg διανύει την τελευταία του σεζόν με την ομάδα.

Williams

To φετινό μονοθέσιο της Williams μοιάζει αρκετά με το περυσινό της Red Bull, αλλά αυτό δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη, διότι η βρετανική ομάδα είχε αποσπάσει πέρυσι τρεις μηχανολόγους από το Milton Keynes. To μονοθέσιο κατασκευάστηκε με νέες μεθόδους, οι οποίες όμως δυσκόλεψαν την ομάδα και το αεροδυναμικό τμήμα ακολούθησε νέες κατευθύνσεις.

Υπάρχουν επίσης αρκετές αφίξεις από τη Mercedes, την πρώην ομάδα του επικεφαλής της Williams, James Vowles. Ο Daniel Picciarello ανέλαβε επικεφαλής του τμήματος άμεσων προμηθειών πριν από ένα μήνα, έχοντας διατελέσει στον ίδιο ρόλο στη Haas και το τμήμα μονάδων ισχύος της Mercedes HPP (2015-2018).

O προκάτοχος της θέσης του, Ciaran Perucca, ο οποίος εντάχθηκε στη Williams στις αρχές του 2023, έπειτα από 3 χρόνια στη Mercedes HPP, προήχθη σε επικεφαλής του επιχειρησιακού προγράμματος, υπεύθυνος για το πλαίσιο, τις αεροτομές, το δάπεδο και το αμάξωμα. Τον ίδιο ρόλο στους τομείς των αναρτήσεων, συστήματος πέδησης, αεραγωγούς φρένων και cockpit είναι ο James Green, ο οποίος εργάστηκε 6 χρόνια στη Mercedes HPP.

Επίσης, ο John Ingle, που είχε εργαστεί 22 χρόνια στην ομάδα της Mercedes, έγινε επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης δοκιμών και συναρμολόγησης της Williams, έχοντας διευθύνει το τμήμα ομάδων δυναμομέτρων στο Brackley. Ο James Vowles πιστεύει ότι η Williams θα αποδώσει καλύτερα στο GP Μαϊάμι από πέρυσι και προβλέπει ότι το Μονακό θα είναι μία δυνατή πίστα για την FW46.

Alpine

H γαλλική ομάδα ανακοίνωσε την πρόσληψη του David Sanchez (που πέρασε μόλις τρεις μήνες στη McLaren έπειτα από 11 χρόνια στη Ferrari) ως εκτελεστικού τεχνικού διευθυντή. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη πρόσληψη της Alpine στον τεχνικό τομέα τους τελευταίους 12 μήνες.

Sauber

Η Sauber ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι ο Nico Hulkenberg θα αγωνίζεται με τα χρώματά της τα επόμενα χρόνια, έως την άφιξη της Audi το 2026. Παράλληλα, αναφέρεται από Ισπανούς δημοσιογράφους ότι έληξε η προθεσμία που είχε δώσει η Audi στον Carlos Sainz και η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να εξετάσει τις εναλλακτικές επιλογές της καθώςθέλει να ανακοινώσει σύντομα το δεύτερο οδηγό της.

O CEO της Sauber, Andreas Seidl, αποκάλυψε ότι η ελβετική ομάδα λειτουργεί διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων κάτω από το ανώτατο όριο εξόδων που έχει ορίσει η FIA. Αυτή τη στιγμή, το προσωπικό της Sauber είναι 600 άτομα και η Audi θέλει να το επεκτείνει σε 900 υπαλλήλους.

Ιδιαίτερα κράνη

Πολλοί οδηγοί θα έχουν κράνη με ειδικό χρωματισμό για το GP Μιάμι, και μπορείτε να δείτε όσα έχουν αποκαλυφθεί μέχρι στιγμής στην ακόλουθη συλλογή φωτογραφιών.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 3 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 19:30
Κατατακτήριες δοκιμές σπριντ: 23:30

Σάββατο 4 Μαΐου
Σπριντ: 19:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 23:00

Κυριακή 5 Μαΐου
Αγώνας: 23:00

Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν ζωντανά στο συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική διαδικτυακή υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Ο αγώνας θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 την Κυριακή, στις 24:00.

GP Μαϊάμι

6ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2024
Πίστα: Miami International Autodrome
Μήκος πίστας: 5.412 μ.
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,326 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:29.708 (217,184 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – M. Verstappen (Red Bull), 2023
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:26.841 (224,354 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – S. Perez (Red Bull), 2023
Στροφές: 19 (12 αριστερές, 7 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 9 – 11, 16 – 17, 19 – 1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 59%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 72%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 16%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 42
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 176 μ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 376 μ.
Χρόνος διέλευσης μέσω pit lane με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα: 17 δλ.
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 3,9 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 337 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Χαμηλή
Καταπόνηση φρένων: Μέση

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!