F1: H Red Bull υποστηρίζει την ισοστάθμιση των κινητήρων

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι οι ομάδες της Formula 1 θα πρέπει να κάνουν το λογικό πράγμα και να υποστηρίξουν την προσπάθεια ισοστάθμισης των μονάδων ισχύος, εάν έχουν δημιουργηθεί μεγάλες διαφορές στις επιδόσεις.

F1: H Red Bull υποστηρίζει την ισοστάθμιση των κινητήρων

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι οι ομάδες της Formula 1 θα πρέπει να κάνουν το λογικό πράγμα και να υποστηρίξουν την προσπάθεια ισοστάθμισης των μονάδων ισχύος, εάν έχουν δημιουργηθεί μεγάλες διαφορές στις επιδόσεις.

Στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 μεταξύ των εκπροσώπων των ομάδων στα πλαίσια του GP Βελγίου αυτό το Σαββατοκύριακο, θα συζητηθεί και το ενδεχόμενο ισοστάθμισης της απόδοσης των μονάδων ισχύος, καθώς εκτιμάται ότι ο V6 της Renault (που χρησιμοποιεί η Alpine) βρίσκεται 15-34 ίππους πίσω από τους αντιπάλους της.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Alpine, Otmar Szafnauer, αν και δεν αναφέρθηκε σε τιμές ισχύος, παραδέχθηκε ότι ο V6 της Renault υστερεί σε σύγκριση με αυτούς των αντίπαλων κατασκευαστών. Ενόψει του παγώματος εξέλιξης των κινητήρων, το οποίο ήταν αρχικά προγραμματισμένο να τεθεί σε ισχύ το 2023 και τελικά εφαρμόστηκε πέρυσι, έπειτα από συμφωνία των ομάδων το 2021, η Renault ανασχεδίασε τη μονάδα της (υιοθετώντας την αρχιτεκτονική του split turbo), κρίνοντας ότι θα μπορούσε να επιλύσει τυχόν προβλήματα αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς.

Όπως δήλωσε ο Szafnauer, «ο καθένας έχει τη δυνατότητα να διορθώσει τα ζητήματα αξιοπιστίας του. Κρυμμένες σε αυτές τις αναβαθμίσεις μπορεί μερικές φορές να είναι και αναβαθμίσεις ισχύος, εξαρτάται από ποιο ζήτημα αξιοπιστία διορθώνεις. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να μεταμφιεστούν ως αξιοπιστία, αυξάνοντας στη συνέχεια την ισχύ».

Ένα κρυφό αλλά βασικό πεδίο μάχης κατά τη διάρκεια του περασμένου χειμώνα ήταν οι προσπάθειες των κατασκευαστών να αποσπάσουν κέρδη απόδοσης μέσω της παρέμβασης στον περιορισμένο αριθμό τομέων στους οποίους μπορούσαν να εργαστούν, όπως το λογισμικό που ελέγχει το χρονισμό ανάφλεξης, τον ψεκασμό καυσίμου και τη διαχείριση των ηλεκτροκινητήρων (MGU-H και MGU-K).

Η παρούσα περίοδος παγώματος εξέλιξης των μονάδων ισχύος της F1 τέθηκε σε ισχύ έπειτα από αίτημα της Red Bull, η οποία είχε να αντιμετωπίσει την επίσημη έξοδο της Honda στο τέλος του 2021. Για να έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τις ιαπωνικές μονάδες ισχύος ακόμα και έπειτα από την αποχώρηση της Honda, η Red Bull ζήτησε να εφαρμοστεί πάγωμα της εξέλιξής τους έως το τέλος του 2025, κάτι στο οποίο συμφώνησαν οι υπόλοιπες ομάδες και η FIA.

Τώρα, οι εκκλήσεις της Alpine έχουν την υποστήριξη και του Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, παρότι οι μονάδες ισχύος της Honda είναι από τους πιο δυνατές του grid. O Horner δήλωσε: «Το θέμα είναι να δούμε ποια είναι τα ελλείμματα. Δε νομίζω ότι η FIA έχει όλα τα δεδομένα και θα πρέπει να παρουσιάσει ακριβώς ποιες είναι οι διαφορές. Αυτό θα ήταν συναρπαστικό για όλους να το δουν».

«Εάν υπάρχει έλλειμμα στο πλαίσιο ενός καθεστώς ομολογκασιόν, είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι. Διαφορετικά, είστε κλειδωμένοι για δύο χρόνια, οπότε δεν θα ήμουν αρνητικός σε μια λογική συζήτηση». Οι πιο κυνικοί, πιστεύουν ότι ο Horner συμφωνεί σε αυτή την έκκληση ισοστάθμισης της Alpine για να ζητήσει κάτι άλλο ο ίδιος, πιθανώς τη μείωση της ισχύος του υβριδικού συστήματος στις μονάδες που θα παρουσιαστούν το 2026, στην οποία είχε αναφερθεί πριν από μερικές εβδομάδες.

Ο Szafnauer δήλωσε: «Χαίρομαι που ο Christian το είπε αυτό, γιατί αν ανατρέξουμε στο παρελθόν, ο λόγος που οι κινητήρες πάγωσαν ήταν επειδή η Honda αποσύρθηκε εκείνη την εποχή και η Red Bull δεν είχε τμήμα κινητήρων για να συνεχίσει την εξέλιξη».

«Οπότε, ο λόγος που όλοι συμφωνήσαμε ήταν προς όφελος της Red Bull, οπότε είναι πολύ ωραίο που ο Christian το αναγνωρίζει αυτό. Όταν έγινε η συμφωνία, υπήρχε επίσης συνεννόηση μεταξύ των κατασκευαστών κινητήρων ότι αν κάποιος έπεφτε εκτός του 1%(διαφοράς απόδοσης), τότε θα γίνονταν συζητήσεις καλής πίστης για να επανέλθει αυτή η ισοτιμία».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!