F1: Κόντρα Mercedes-Red Bull για το 2026

H Red Bull ισχυρίζεται ότι με το διαμοιρασμό παραγωγής ισχύος 50-50 μεταξύ V6 και MGU-H το 2026, οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν κατεβάσματα στις ευθείες, αλλά ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, διαψεύδει την Πρωταθλήτρια ομάδα.

F1: Κόντρα Mercedes-Red Bull για το 2026

H Red Bull ισχυρίζεται ότι με το διαμοιρασμό παραγωγής ισχύος 50-50 μεταξύ V6 και MGU-H το 2026, οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν κατεβάσματα στις ευθείες, αλλά ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, διαψεύδει την Πρωταθλήτρια ομάδα.

Οι τεχνικοί κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος του 2026 στη Formula 1 θα καταργήσουν την περίπλοκη -και πολυέξοδη στην εξέλιξή της- MGU-H, δηλαδή τον ηλεκτροκινητήρα που είναι συνδεδεμένος με το turbo του V6. Παράλληλα, θα τριπλασιαστεί η παραγόμενη ισχύς από την MGU-K (στους 476 ίππους), με αποτέλεσμα περίπου το 50% της συνολικής ιπποδύναμης να είναι ηλεκτρική.

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι υπάρχει ανησυχία στις συναντήσεις των εκπροσώπων των κατασκευαστών σχετικά με τις συνέπειες του διαμοιρασμού ισχύος 50-50 μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και υβριδικού συστήματος. Ισχυρίζεται ότι οι V6 θα χρησιμοποιούνται ως γεννήτριες για τις μπαταρίες και θα υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι οδηγοί θα κατεβάζουν ταχύτητα στις ευθείες, γιατί έτσι θα πηγαίνουν πιο γρήγορα.

Παράλληλα, ο οδηγός της αυστριακής ομάδας, Max Verstappen, επέκρινε τη μορφή που αναμένεται να πάρουν σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής σχέδια τα μονοθέσια του 2026, με ενεργή αεροδυναμική, δηλαδή αυτομάτως κινούμενα αεροδυναμικά στοιχεία.

Η Red Bull θα κατασκευάσει για πρώτη φορά το 2026 δική της μονάδα ισχύος, με μία μικρή τεχνική συμβολή από τη Ford. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, η Red Bull έχει ξεκινήσει τη δημόσια κριτική των κανονισμών του 2026 λόγω φόβων ότι η μονάδα ισχύος που προετοιμάζει δεν θα είναι αρκετά καλή και διέψευσε τους ισχυρισμούς της Πρωταθλήτριας ομάδας, λέγοντας ότι βασίζονται σε σημερινά δεδομένα και όχι στην πραγματική κατάσταση που θα επικρατήσει σε 2,5 χρόνια.

Κατεβάσματα στις ευθείες

O Christian Horner δήλωσε: «Νομίζω ότι εκεί που ίσως πρέπει να δώσουμε επείγουσα προσοχή, πριν να είναι πολύ αργά, είναι στην αναλογία μεταξύ της ηλεκτρικής ισχύος και αυτής που προέρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, για να διασφαλίσουμε ότι δεν δημιουργούμε έναν τεχνικό Φρανκεστάιν, που θα απαιτεί από το πλαίσιο να αντισταθμίσει σε μεγάλο βαθμό, με κινούμενες αεροτομές για να μειώσει την οπισθέλκουσα σε επίπεδο που θα επηρεάσει τους αγώνες».

«Δεν θα υπάρχει το φαινόμενο slipstream ή DRS, επειδή θα το χρησιμοποιούμε ουσιαστικά καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, και ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν θα γίνει απλά μια γεννήτρια για να φορτίσει τη μπαταρία. Νομίζω ότι αυτό θα μπορούσε εύκολα να αντιμετωπιστεί απλά με τη ρύθμιση της αναλογίας μεταξύ της ηλεκτρικής ισχύος και αυτής από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης».

F1 - Sergio Perez (Red Bull) & Lewis Hamilton (Mercedes), GP Αυστρίας 2023

«Έχουμε ακόμη δυόμισι χρόνια, και νομίζω ότι αν υπάρξει μια μικρή αναπροσαρμογή, τότε θα δημιουργηθεί ενδεχομένως μια καλύτερη πλατφόρμα για το πλαίσιο. Διαφορετικά, οι κανονισμοί πλαισίου, που δεν έχουν ακόμη καθοριστεί, θα πρέπει να καλύψουν αυτούς τους συμβιβασμούς. Η F1 πρέπει να έχει αγώνες με μάχες τροχό με τροχό. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε αυτή την πρόκληση και να έχουμε οδηγούς που κατεβάζουν ταχύτητες στις ευθείες για να φορτίσουν τις μπαταρίες».

O Max Verstappen προσέθεσε: «Έχω μιλήσει με την ομάδα για αυτό και έχω δει ήδη τα δεδομένα στον προσομοιωτή. Για μένα, φαίνεται απαίσιο. Αν είσαι με τέρμα γκάζι στην ευθεία στη Monza, και 400-500 μέτρα πριν από το τέλος της ευθείας πρέπει να κατεβάσεις ταχύτητα, επειδή αυτό είναι πιο γρήγορο… Νομίζω ότι αυτός δεν είναι ο τρόπος για να προχωρήσουμε. Αλλά βέβαια, πιθανόν αυτή να είναι μία από τις χειρότερες πίστες».

Κανονισμοί πλαισίου

Ο Horner δήλωσε επίσης ότι άλλο ένα θέμα που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στην αξιολόγηση των κανονισμών του 2026 είναι το επιπλέον βάρος των μπαταριών, το οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε «κολοσσιαίο». Ο Βρετανός δήλωσε: «Μία από τις μεγάλες επιπτώσεις για το 2026 είναι το βάρος. . Έχουμε να κάνουμε με μια μεταβολή 30 κιλών σε μονοθέσια που ήδη πλησιάζουν σε βάρος τα σπορ αυτοκίνητα, μέσω του συστήματος ψύξης».

Ο Horner υποστήριξε ότι μία αλλαγή της τάξεως του 5-10% μεταξύ στο διαμοιρασμό ισχύος μεταξύ V6 και υβριδικού συστήματος υπέρ του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να έχει «σημαντική επίδραση». Προσέθεσε επίσης ότι με τα 100% βιώσιμα καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται το 2026, η F1 μπορεί να στηριχθεί περισσότερο στους V6 και παράλληλα να προωθήσει την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ρύπων.

F1 - Sergio Perez (Red Bull) & Lewis Hamilton (Mercedes), GP Αυστρίας 2023

O Verstappen από την πλευρά του δήλωσε: «Για μένα, το πρόβλημα είναι ότι φαίνεται πως θα είναι ένας διαγωνισμός κινητήρων εσωτερικής καύσης, οπότε όποιος έχει τον ισχυρότερο κινητήρα θα έχει μεγάλο πλεονέκτημα. Δεν νομίζω ότι αυτή θα πρέπει να είναι η πρόθεση της Formula 1, γιατί τότε θα ξεκινήσει πάλι ένας μαζικός πόλεμος εξέλιξης και θα γίνει αρκετά ακριβό να βρεθεί λίγη ιπποδύναμη εδώ και εκεί. Νομίζω ότι στην πραγματικότητα θα έπρεπε να είναι το αντίθετο».

«Επιπλέον, τα μονοθέσια θα έχουν πιθανότατα πολύ λιγότερη οπισθέλκουσα. Έτσι, θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να προσπεράσεις στην ευθεία. Έχεις την ενεργή αεροδυναμική, την οποία δεν μπορείς να ελέγξεις, το σύστημα θα την ελέγχει για εσένα. Το οποίο στη συνέχεια νομίζω ότι το καθιστά πολύ άβολο στην οδήγηση, επειδή προτιμώ να το ελέγχω μόνος μου. Φυσικά, όταν ακολουθείς κάποιον, ίσως χρειάζεσαι περισσότερο (φορτίο) μπροστά ή πίσω. Τέτοιου είδους πράγματα».

«Αλλά αν το σύστημα αρχίσει να το ελέγχει αυτό για εμάς, δεν νομίζω ότι είναι ο σωστός τρόπος για να προχωρήσουμε. Επιπλέον, το βάρος αυξάνεται και πάλι. Οπότε ναι, πρέπει να το εξετάσουμε σοβαρά αυτό, γιατί το 2026 δεν είναι τόσο μακριά. Και αυτή τη στιγμή, για μένα, φαίνεται πολύ άσχημο από όλες τις τιμές αυτά που βλέπω ήδη από τα δεδομένα. Οπότε, δεν είναι κάτι για το οποίο είμαι πολύ ενθουσιασμένος αυτή τη στιγμή».

Η Mercedes διαψεύδει

Ο Toto Wolff όμως δεν έχει πειστεί από τα επιχειρήματα του Horner: «Νομίζω ότι αυτό που τον φοβίζει περισσότερο ίσως είναι ότι το πρόγραμμα του κινητήρα του δεν προχωράει, και ίσως θέλει να το σταματήσει με αυτόν τον τρόπο. Πάντα πρέπει να αναρωτιέσαι ποιο είναι το πραγματικό κίνητρο για να πεις κάτι τέτοιο».

F1 - Max Verstappen (Red Bull) & Lewis Hamilton (Mercedes), GP Σαουδικής Αραβίας 2023

Ο Αυστριακός αρνήθηκε επίσης ότι οι κανονισμοί μπορούν να αλλάξουν τώρα που έχουν δεσμευτεί κατασκευαστές όπως η Audi (η οποία θα αγοράσει τη Sauber) και η Honda που θα συνεργαστεί με την Aston Martin. Ο Wolff δήλωσε: «Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Μηδενική πιθανότητα. Με κεφαλαία γράμματα. Οπότε, δεν ξέρω γιατί προκύπτουν αυτά τα πράγματα. Εξελίξαμε τους κανονισμούς για πολλά χρόνια, με τη συμμετοχή όλων των κατασκευαστών, ήταν ένας συμβιβασμός που προσέλκυσε την Audi να ενταχθεί τελικά στο άθλημα και για τη Honda να παραμείνει».

«Είναι η καλύτερη δυνατή περίπτωση που θα μπορούσε κανείς να φανταστεί για τη Formula 1. Είναι πρόκληση; Οι σχεδιαστές του πλαισίου λένε “καλά, πώς θα το κάνουμε αυτό;”. Ναι. Σούπερ. Αυτοί οι κανονισμοί δεν πρόκειται να αλλάξουν. Δεν πρόκειται να αναβληθούν. Επειδή ο κόσμος πρέπει να δείξει καινοτομία σχετικά με τη βιωσιμότητα, πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές και είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι».

Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του Horner για κατεβάσματα στις ευθείες, ο Wolff απάντησε: «Πιστεύετε ότι στην πραγματικότητα δεν είμαστε αρκετά καινοτόμοι σε αυτό το άθλημα για να καταλήξουμε σε κανονισμούς πλαισίου/κινητήρων που μπορούν να αποφύγουν κατεβάσματα από τους οδηγούς στην ευθεία; Δεν είναι πραγματικός κίνδυνος. Όταν παίρνεις το σημερινό πλαίσιο και τοποθετείς τη μελλοντική μονάδα ισχύος, υπάρχουν ορισμένες πίστες με πολύ μεγάλες ευθείες όπου θα είχαμε μαζική πτώση ισχύος στη μονάδα».

«Αυτό βασίζεται στη σημερινή κατάσταση. Αλλά δεν το τοποθετούμε στα σημερινά πλαίσια, τα οποία είναι βαριά σαν πρωτότυπα WEC και μεγάλα σαν ελέφαντες. Αυτό είναι που πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε για το 2026. Είτε πρόκειται κάποιων κινούμενων αεροδυναμικών στοιχείων, είτε ο σχεδιασμός των μονοθεσίων θα αλλάξει προκειμένου να ανταποκριθεί στον πιο βιώσιμο κόσμο, με καλύτερη αεροδυναμική απόδοση».

«Θα υπάρξουν πράγματα που θα μεταφέρουμε σε άλλες βιομηχανίες, βιώσιμες λύσεις που πρέπει να βρούμε για να αποφύγουμε τα κατεβάσματα. Δεν θέλω να δώσω σε κανέναν την ιδέα ότι θα πρέπει πραγματικά να κάνουμε κατεβάσματα. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί».

F1 - George Russell (Mercedes) & Max Verstappen (Red Bull), GP Αυστραλίας 2023

Απάντηση Horner

O Horner σχολίασε την απάντηση του Wolff: «Δυστυχώς, αυτό είναι τυπικό για τον Toto, όπου επικεντρώνεται μόνο στην απόδοση της ομάδας του. Το δικό μου ενδιαφέρον είναι στην πραγματικότητα για το άθλημα και όχι για την αυτοπροβολή. Είναι ακόμα πολύ νωρίς να πούμε ποιος θα έχει ανταγωνιστικό κινητήρα ή όχι το 2026».

«Για μένα, το πιο σημαντικό πράγμα είναι, από αγωνιστική άποψη, ότι όλοι έχουμε συλλογική ευθύνη να συνεργαστούμε με τη FIA και τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων, για να διασφαλίσουμε ότι το προϊόν είναι όσο το δυνατόν καλύτερο. Διαφορετικά, θα έχουμε όλοι αποτύχει».

«Οι κανονισμοί είναι ένα υβρίδιο της αρχική πρόθεσης. Φυσικά, μόνο καθώς επεξεργάζεσαι ένα σύνολο κανονισμών μπορείς να ανακαλύψεις πού βρίσκονται οι περιορισμοί τους. Νομίζω ότι η FIA είναι πολύ υπεύθυνη όσον αφορά τη δέουσα επιμέλεια, και πιστεύω ότι ορισμένες ομάδες μοιράζονται πολύ παρόμοιες απόψεις σχετικά με αυτό».

«Η FIA έχει μια ικανή ομάδα ανθρώπων που γνωρίζουν ποιες είναι οι προκλήσεις. Ακούσατε πρόσφατα το σχόλιο του προέδρου της FIA σχετικά με την ελάττωση του βάρους των μονοθεσίων. Τώρα, αυτό δεν είναι εύκολο να μειωθεί, όταν εξετάζετε την αύξηση του μεγέθους των κυψελών που έχουμε και την ψύξη που προφανώς τις συνοδεύει».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!