F1: Παραμένουν και το 2024 οι κουβέρτες για σλικ ελαστικά

Η Formula 1 αποφάσισε ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί ηλεκτρικές κουβέρτες για την προθέρμανση των σλικ ελαστικών της και για το 2024, παρά τη μεγάλη προσπάθεια της Pirelli να προετοιμάσει προϊόντα που δεν χρειάζονταν προετοιμασία.

F1: Παραμένουν και το 2024 οι κουβέρτες για σλικ ελαστικά

Η Formula 1 αποφάσισε ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί ηλεκτρικές κουβέρτες για την προθέρμανση των σλικ ελαστικών της και για το 2024, παρά τη μεγάλη προσπάθεια της Pirelli να προετοιμάσει προϊόντα που δεν χρειάζονταν προετοιμασία.

Στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1, αποφασίστηκε ότι οι ηλεκτρικές κουβέρτες προθέρμανσης των ελαστικών θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται και το 2024, τουλάχιστον για τα σλικ (φαλακρά) ελαστικά. Παρά τις προσπάθειες της Pirelli να προετοιμάσει ελαστικά που δεν χρειάζονταν προθέρμανση για το 2024, οι οδηγοί ήταν εναντίον μίας τέτοιας κίνησης.

Για να επικυρωθεί η απαγόρευση των ηλεκτρικών κουβερτών προθέρμανσης ελαστικών, θα έπρεπε να υπάρχει πλειοψηφία από τις ομάδες, κάτι που δεν συνέβη. Ενώ τα πρωτότυπα ελαστικά της Pirelli έδειξαν ότι ανεβάζουν θερμοκρασίες μέσα σε λίγες στροφές έπειτα από την έξοδο από τα pits σε πίστες όπως το Μπαχρέιν, η Βαρκελώνη και το Silverstone, οι ομάδες ήθελαν να τα δουν σε δράση σε ένα ευρύτερο φάσμα συνθηκών και να μάθουν περισσότερα για το πώς συμπεριφέρονται κατά τη μετάβαση από τα ενδιάμεσα σε βρεγμένη πίστα.

Συμφωνήθηκε να επανεξεταστεί το θέμα ενόψει του 2025. Η επιπλοκή είναι ότι την ίδια σεζόν ξεκινάει ένας νέος διαγωνισμός για τα ελαστικά και δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί αν θα ανατεθεί στην καθιερωμένη Pirelli ή στην Bridgestone που επιστρέφει. Η Formula 1 διέψευσε τις φήμες που τη θέλουν να έχει ήδη επιλέξει την Pirelli, αναφέροντας ότι δεν έχει βγει ακόμη απόφαση επί αυτού.

Ωστόσο, συμφωνήθηκε για το 2024 η χρήση ενδιάμεσων ελαστικών χωρίς ηλεκτρικές κουβέρτες προθέρμανσης, με τα αντίστοιχα ελαστικά βροχής να έχουν ήδη τεθεί σε χρήση από το φετινό GP Μονακό. Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε ότι το μοναδικό τριήμερο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που θα προηγηθεί της σεζόν του 2024 θα πραγματοποιηθεί στο Μπαχρέιν, στην πίστα του Sakhir, μεταξύ 21-23 Φεβρουαρίου.

Άλλα θέματα

Άλλο ένα βασικό θέμα συζήτησης ήταν η ισοστάθμιση των μονάδων ισχύος του grid, που δημιουργήθηκε έπειτα από αίτημα της Alpine να επιτραπεί στον κινητήρα της Renault να εξελιχθεί περισσότερο, σε μια προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά απόδοσης (15-34 ίππων) από τους αντιπάλους της. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε κατανόηση για τη θέση της Renault, αλλά δεν επετεύχθη συμφωνία και το θέμα θα συζητηθεί περαιτέρω από τη Συμβουλευτική Επιτροπή Μονάδων Ισχύος της F1.

Συζητήθηκε επίσης το θέμα της αύξησης των κεφαλαιουχικών δαπανών των ομάδων στο πλαίσιο του budget cap, προκειμένου να καταφέρει η Williams και άλλες ομάδες να βελτιώσουν τις υποδομές των εργοστασίων τους με πρόσθετες επενδύσεις, αλλά ούτε εδώ επετεύχθη συμφωνία. Το θέμα παραπέμφθηκε στην Οικονομική Συμβουλευτική Επιτροπή της F1 για περαιτέρω συζήτηση.

Με το βλέμμα στραμμένο προς το 2026, έγινε περαιτέρω συζήτηση για το τον τρόπο με τον οποίο θα μειωθεί το μέγεθος και το βάρος των μονοθεσίων για το επόμενο πακέτο αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς, με τις συζητήσεις να συνεχίζονται στην Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή της F1.

Υπήρξε επίσης μια συζήτηση σχετικά με τις επανεκκινήσεις από στάση έπειτα από τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν με την προθέρμανση ελαστικών στο GP Αυστραλίας νωρίτερα φέτος. Συμφωνήθηκε να μην αλλάξουν οι κανονισμοί και να αφεθεί η απόφαση στα χέρια του διευθυντή αγώνων της FIA αντί να απαγορευθούν οι επανεκκινήσεις από στάση αφότου έχει καλυφθεί ένα καθορισμένο ποσοστό της προγραμματισμένης συνολικής απόστασης του αγώνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!