F1- GP Μαϊάμι: Χαρακτηριστικά πίστας

Αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1 επιστρέφει στην αγωνιστική δράση με το Grand Prix Μαϊάμι, τον 6ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος. Μάθετε όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της πίστας.

F1- GP Μαϊάμι: Χαρακτηριστικά πίστας

Αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1 επιστρέφει στην αγωνιστική δράση με το Grand Prix Μαϊάμι, τον 6ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος. Μάθετε όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της πίστας.

Για τον 6ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, η Formula 1 επισκέπτεται αυτό το Σαββατοκύριακο το Μαϊάμι για 3η φορά στην ιστορία της. Οι Αμερικανοί πάντα δημιουργούν μία γιορτινή ατμόσφαιρα γύρω από το Hard Rock Stadium των Miami Dolphins του NFL, η οποία φέτος θα συνδυαστεί με το δεύτερο σπριντ της σεζόν.

Το αριστερόστροφο ημιμόνιμο σιρκουί μήκους 5,412 μ. διαθέτει 19 στροφές και δεν χρησιμοποιείται για την κανονική κυκλοφορία οχημάτων κατά τη διάρκεια του έτους. Ασφαλτοστρώθηκε εκ νέου για το 2023, ώστε να βελτιωθούν οι τιμές πρόσφυσης, και να μειωθεί η ανάπτυξη marbles (κομμάτια γόμας ελαστικού) εκτός αγωνιστικής γραμμής, που την έκαναν ολισθηρή.

Πρόκειται για μία πίστα με υψηλές ταχύτητες, όπου η υψηλότερες τιμές οπισθέλκουσας έχουν το μεγαλύτερο κόστος και οι μέγιστες ταχύτητες ξεπερνούν τα 330 χλμ./ώρα. Οι ομάδες χρησιμοποιούν ρυθμίσεις χαμηλότερων τιμών αεροδυναμικού φορτίου, με έμφαση στην επίτευξη υψηλών τελικών ταχυτήτων στις ευθείες, όπου δεσπόζουν τρεις ζώνες DRS. Μαζί με το Red Bull Ring της Αυστρίας και το Λας Βέγκας, το Μαϊάμι διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό ζωνών έντονης πέδησης της χρονιάς.

Τα τρία sector έχουν διαφορετικό χαρακτήρα το καθένα, δημιουργώντας έναν γύρο που έχει λίγο από όλα. Το πρώτο τμήμα κυριαρχείται από 8 γρήγορες στροφές, που επιτρέπουν την ανάπτυξη θερμοκρασιών στα ελαστικά, ενώ το δεύτερο sector έχει μια μεγάλη ευθεία και μερικές και πολλές αργές στροφές, που καταπονούν τα ελαστικά προς το τέλος ενός γρήγορου γύρου. Το τελικό τμήμα χαρακτηρίζεται από μια πολύ μεγάλη ευθεία, όπου τον κύριο λόγο έχει η μέγιστη ταχύτητα.

Από τις πίστες του Πρωταθλήματος της F1, βρίσκεται στο μέσο του φάσματος όσον αφορά την ευκολία προσπερασμάτων. Επίσης, τα ελαστικά δέχονται μέσου επιπέδου πλευρικά και διαμήκη φορτία, για αυτό και η Pirelli έχει επιλέξει τις μέσες γόμες ελαστικών, με τη C2 να είναι η σκληρή, η C3 η μέση και η C4 η μαλακή. Επειδή οι αργές στροφές συνήθως ακολουθούνται από μεγάλες ευθείες, η πρόσφυση στην έξοδό τους είναι πολύ σημαντική.

Η θερμοκρασία στον αέρα μπορεί να ξεπεράσει τους 30 βαθμούς Κελσίου και κατά συνέπεια, αυτή της ασφάλτου μπορεί να εκτοξευθεί στους 55 βαθμούς Κελσίου, κάτι που κάνει περιοριστικό παράγοντα τη θερμική καταπόνηση των πίσω ελαστικών. Για μία ακόμη φορά, οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών είναι πολύ υψηλές: 25 psi εμπρός, 21,5 psi στον πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου.

Όσον αφορά τη στρατηγική, το GP Μαϊάμι αναμένεται να είναι και πάλι ένας αγώνας όπου η στρατηγική ενός pit stop θα είναι ευρέως προτιμητέα, με τις ομάδες να επιλέγουν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα ελαστικών και να ολοκληρώσουν τον αγώνα με τη σκληρή.

Δεδομένου ότι θα διεξαχθεί σπριντ το Σάββατο, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών πριν καθορίσουν το στήσιμο του μονοθεσίου τους για τις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής και το σπριντ. Ωστόσο θα έχουν τη δυνατότητα να τροποποιήσουν τις ρυθμίσεις ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών Σαββάτου, που καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης του κυριακάτικου αγώνα, αν και αυτό αποδείχθηκε δίκοπο μαχαίρι για κάποιες ομάδες στο GP Κίνας.

Νέοι κανονισμοί

Από το GP Μαϊάμι, η FIA έκανε πιο αυστηρούς τους κανονισμούς σχετικά με τις αντικανονικές εκκινήσεις. Ενώ μέχρι πρότινος, αν δεν είχε ενεργοποιηθεί ο αισθητήρας που βρίσκεται σε κάθε θέση της σειράς εκκίνησης, δεν μπορούσε να θεωρηθεί παράβαση, τώρα αυτή η προϋπόθεση έχει αφαιρεθεί και πέφτει περισσότερο στην κρίση των αγωνοδικών.

Επίσης, ενθαρρύνθηκε η εφόρμηση στην πίστα σε περιόδους ελεύθερων δοκιμών που έχει ανακηρυχθεί ότι η άσφαλτος ήταν ήταν βρεγμένη. Αν διεξαχθεί ένα τέτοιο FP, τότε η ομάδες θα είναι υποχρεωμένες να επιστρέψουν ένα από τα 5 σετ ενδιάμεσων ελαστικών που τους παραχωρεί η Pirelli κάθε αγωνιστικό τριήμερο. Έτσι, δεν θα έχουν το κέρδος ενός επιπλέον φρέσκου σετ ενδιάμεσων ελαστικών αν επιλέξουν να μη βγουν στην πίστα.

Το σώμα αγωνοδικών του GP Μαϊάμι, πέραν από τον Ιταλό πρώην οδηγό αγώνων Vitantonio Liuzzi, θα απαρτίζουν οι Nish Shetty, Andrew Mallalieu, και ο Αμερικανός Dennis Dean.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 3 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 19:30
Κατατακτήριες δοκιμές σπριντ: 23:30

Σάββατο 4 Μαΐου
Σπριντ: 19:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 23:00

Κυριακή 5 Μαΐου
Αγώνας: 23:00

Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν ζωντανά στο συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική διαδικτυακή υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Ο αγώνας θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 την Κυριακή, στις 24:00.

GP Μαϊάμι

6ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2024
Πίστα: Miami International Autodrome
Μήκος πίστας: 5.412 μ.
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,326 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:29.708 (217,184 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – M. Verstappen (Red Bull), 2023
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:26.841 (224,354 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – S. Perez (Red Bull), 2023
Στροφές: 19 (12 αριστερές, 7 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 9 – 11, 16 – 17, 19 – 1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 59%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 72%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 16%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 42
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 176 μ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 376 μ.
Χρόνος διέλευσης μέσω pit lane με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα: 17 δλ.
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 3,9 G (στροφή 5)
Μέγιστη ταχύτητα: 337 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Χαμηλή
Καταπόνηση φρένων: Μέση

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!