F1: Συζητήσεις ισοστάθμισης των μονάδων ισχύος στο Spa

Οι ομάδες της Formula 1 θα συζητήσουν το ενδεχόμενο να εξισωθεί η απόδοση των μονάδων ισχύος, εν μέσω ανησυχιών για τη διαφορά επιδόσεων μεταξύ των V6 των τεσσάρων κατασκευαστών, με τη Renault να υστερεί.

F1: Συζητήσεις ισοστάθμισης των μονάδων ισχύος στο Spa

Οι ομάδες της Formula 1 θα συζητήσουν το ενδεχόμενο να εξισωθεί η απόδοση των μονάδων ισχύος, εν μέσω ανησυχιών για τη διαφορά επιδόσεων μεταξύ των V6 των τεσσάρων κατασκευαστών, με τη Renault να υστερεί.

Το επόμενο Σαββατοκύριακο, στα πλαίσια του GP Βελγίου, του τελευταίου αγώνα πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα του Πρωταθλήματος της Formula 1, θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση της Επιτροπής της F1, με τους εκπροσώπους των ομάδων να συζητούν το ενδεχόμενο ισοστάθμισης της απόδοσης των μονάδων ισχύος του grid.

Αυτό αναφέρει το Autosport, με το δημοσίευμα να προσθέτει ότι το θέμα τέθηκε μετά από ανάλυση της FIA σχετικά με την απόδοση των σημερινών V6 των οποίων η εξέλιξη απαγορεύεται έως το τέλος του 2025. Η Alpine ανησυχεί ότι ο κινητήρας της Renault δεν είναι ισάξιος με αυτούς των αντιπάλων της. Πηγές αναφέρουν ότι οι αναλύσεις απόδοσης των μονάδων ισχύος δείχνουν ότι η Renault υστερεί περίπου 15-25 kW (20-34 ίππους) σε σχέση με τους V6 των υπόλοιπων κατασκευαστών.

Ούτε η Renault ούτε η FIA έχουν κάνει κάποιο σχόλιο για το θέμα. Δεδομένων των πολύ μικρών διαφορών απόδοσης των ομάδων στο μέσο του grid, συτή η διαφορά ισχύος μπορεί να κάνει μεγάλη επηρεάσει σημαντικά τα αποτελέσματα της Alpine. Δεδομένου του παγώματος εξέλιξης των μονάδων ισχύος, οι τεχνικοί κανονισμοί της FIA αναφέρουν ότι μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις μόνο για τη βελτίωση της αξιοπιστίας, της ασφάλειας, και την εξοικονόμηση κόστους ή μικρές περιστασιακές αλλαγές.

Ωστόσο, η FIA πιστεύει ότι υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι έχει ανοίξει διαφορά στις επιδόσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μία πιθανή λήψη μέτρων για την εξισορρόπηση των πραγμάτων. Η ισοστάθμιση της απόδοσης των κινητήρων έχει συμβεί και στο παρελθόν στη Formula 1, καθώς εφαρμόστηκε το 2007 (με τους ατμοσφαιρικούς V8) για να μειωθούν οι διαφορές, καθώς ορισμένοι κατασκευαστές είχαν εκμεταλλευτεί τις αναβαθμίσεις αξιοπιστίας για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Στους κανονισμούς του τρέχοντος παγώματος εξέλιξης των κινητήρων της F1, που τέθηκε σε ισχύ το 2022, αποφασίστηκε ότι δεν θα υπήρχε πρόβλεψη στους κανονισμούς που να επιτρέπει την ισοστάθμιση απόδοσης, επειδή θεωρήθηκε ότι οι επιδόσεις ήταν ήδη αρκετά κοντά. Αν συμφωνηθεί στη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 ότι το θέμα πρέπει να εξεταστεί, δεν είναι σαφές πώς ακριβώς θα επιτευχθεί, διότι δεν είναι δεδομένο ότι θα επιτραπεί στη Renault να πραγματοποιήσει βελτιώσεις.

Το 2009, όταν η FIA διενήργησε επίσημη έρευνα για να εξετάσει την ισορροπία απόδοσης των κινητήρων, η Ομοσπονδία είχε αναφέρει τότε ότι οποιαδήποτε κίνηση ισοστάθμισης της ισχύος θα βασίζονταν στον περιορισμό της απόδοσης των κορυφαίων μονάδων ισχύος και δεν θα επιτρέπονταν οι αναβαθμίσεις σε αυτού που βρίσκονταν πίσω τους. Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία συμφωνία.

Όταν το 2014 παρουσιάστηκαν οι σύγχρονες υβριδικές μονάδες ισχύος, υπήρξαν διάφορες εκκλήσεις ισοστάθμισης της απόδοσής τους, ωστόσο η FIA δεν επενέβη, καθώς η εξέλιξή τους ήταν ελεύθερη. Ωστόσο αυτή τη φορά η κατάσταση είναι διαφορετική.

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 θα συζητηθούν και άλλα θέματα, όπως η απόφαση για την κατάργηση ή όχι των ηλεκτρικών κουβερτών προθέρμανσης των ελαστικών, καθώς και πιθανές αλλαγές στη μορφή των αγωνιστικών τριήμερων με σπριντ το Σάββατο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!