F1: Εκκλήσεις για αλλαγή του συστήματος supelicence

Αφότου η Red Bull εγκατέλειψε το σχέδιο Colton Herta, καθώς δεν κατάφερε να του εξασφαλίσει superlicence, o CEO της ομάδας της McLaren, Zak Brown έκανε έκκληση προς τη FIA να αλλάξει το σύστημα αξιολόγησης.

F1: Εκκλήσεις για αλλαγή του συστήματος supelicence

Αφότου η Red Bull εγκατέλειψε το σχέδιο Colton Herta, καθώς δεν κατάφερε να του εξασφαλίσει superlicence, o CEO της ομάδας της McLaren, Zak Brown έκανε έκκληση προς τη FIA να αλλάξει το σύστημα αξιολόγησης.

Είναι περίεργο πως λειτουργούν οι αλυσιδωτές αντιδράσεις μερικές φορές στη Formula 1. To γεγονός ότι η McLaren εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Oscar Piastri, άφησε την Alpine χωρίς εναλλακτική επιλογή για το 2023 όταν ο Fernando Alonso αποφάσισε να συνεχίσει την καριέρα του στην Aston Martin. Συνεπώς, η γαλλική ομάδα προσέγγισε τη Red Bull για το ενδεχόμενο να αποκτήσει τον Pierre Gasly, που διατηρεί συμβόλαιο με την AlphaTauri.

H Red Bull είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει το Γάλλο εφόσον βρει κατάλληλο αντικαταστάτη. Αυτή τη στιγμή φαβορί φαίνεται ότι είναι ο Nyck de Vries, αφότου η Red Bull εγκατέλειψε την αρχική της ιδέα, να φέρει στη Formula 1 τον οδηγό του IndyCar Colton Herta. Ωστόσο, ο 22 ετών Αμερικανός, δεν έχει συγκεντρώσει τους απαιτούμενους πόντους σύμφωνα με το σύστημα βαθμολόγησης της FIA, για να του παραχωρηθεί η αγωνιστική άδεια superlicence, υποχρεωτική προϋπόθεση για τη συμμετοχή οποιουδήποτε οδηγού σε Grand Prix της Formula 1.

Η Red Bull προσπάθησε να επικαλεστεί λόγους ανωτέρας βίας για να «παρακάμψει» το σύστημα της FIA. Εντούτοις, με τη Διεθνή Ομοσπονδία -καθώς και την F1- να μην είναι διατεθειμένες να υποκύψουν στις πιέσεις, η Red Bull αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σχέδιο Colton Herta, γεγονός που προκάλεσε μερικά έντονα σχόλια από το χώρο του IndyCar. Ο ίδιος ο Herta δήλωσε: «Προσωπικά πιστεύω ότι η βαθμολόγηση του IndyCar είναι πολύ χαμηλή».

«Είχα ευκαιρίες να κερδίσω επιπλέον πόντους οδηγώντας σε άλλες κατηγορίες. Αλλά είμαι επαγγελματίας οδηγός εδώ για τέσσερα χρόνια και ούτε καν το σκέφτηκα αυτό». Ένας άλλος οδηγός του IndyCar -επίσης δεύτερης γενιάς- o Graham Rahal, έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Η F1 είναι ένα ελιτίστικο άθλημα. Δεν μας θέλουν. Να το θυμάστε αυτό. Θέλουν τα χρήματα των αμερικανικών εταιρειών, θέλουν τα χρήματα των πλούσιων Αμερικανών ιδιωτών. Αλλά δεν ενδιαφέρονται για τους υπόλοιπους. Πάντα έτσι ήταν, πάντα έτσι θα είναι».

Colton Herta

«Και για όσους θέλουν να πουν ότι ο Colton Herta δεν ‘κέρδισε’ το δικαίωμα. Είστε εκτός βάσης. Είναι εξίσου ταλαντούχος, αν όχι περισσότερο από τους υπόλοιπους. Είναι ένας αποδεδειγμένος νικητής. Ήρθε στην κορυφή και τα πήγε εξαιρετικά καλά. Η F1 έχει εδώ και χρόνια οδηγούς-αγοραστές που δεν μπορούν να συγκριθούν μαζί του, είναι δεδομένο».

Ο Alex Rossi, ο τελευταίος Αμερικανός οδηγός που έχει συμμετάσχει σε Grand Prix της Formula 1 (το 2015 με τη Manor), δήλωσε: «Το όλο σκεπτικό ήταν να σταματήσουν οι άνθρωποι να εξαγοράζουν την είσοδό τους στην F1 και να επιτρέψουν στο ταλέντο να αποτελέσει το κίνητρο. Αυτό είναι σπουδαίο. Όλοι συμφωνούμε ότι ο Colton έχει το ταλέντο και την ικανότητα να είναι στην F1. Αυτό είναι επίσης σπουδαίο και θα πρέπει να πάρει αυτή την ευκαιρία αν του προσφερθεί. Τελεία και παύλα».

«Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός εξακολουθεί να παραμένει ως το πιο υψηλού προφίλ άθλημα στον κόσμο, όπου τα χρήματα μπορούν να υπερτερούν του ταλέντου. Αυτό που είναι απογοητευτικό και, κατά τη γνώμη μου, το θεμελιώδες πρόβλημα, είναι ότι το αγωνιστικό στοιχείο τόσο συχνά έμπαινε σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με την επιχειρηματική πλευρά, ώστε έπρεπε να τεθεί σε εφαρμογή μια μέθοδος προκειμένου ορισμένες ομάδες να σταματήσουν να παίρνουν οδηγούς αποκλειστικά και μόνο με βάση την οικονομική τους υποστήριξη».

«Τελικά, αυτές οι αποφάσεις του παρελθόντος, είτε από απληστία είτε από ανάγκη, είναι αυτό που κόστισε στον Colton την ευκαιρία να πάρει ο ίδιος την απόφαση για το αν ήθελε να αλλάξει πορεία καριέρας και να αγωνιστεί στη F1. Όχι οι πόντοι στην αγωνιστική άδεια». Στο ίδιο μήκος κύματος βρέθηκαν και οι δηλώσεις του Αμερικανού διευθύνοντα συμβούλου της McLaren Racing, Zak Brown.

O 50χρονος CEO της McLaren δήλωσε: «Καταλαβαίνω ότι οι κανονισμοί είναι κανονισμοί και δεν πρέπει να παραβιάζονται. Αλλά αμφισβητώ ότι επειδή αυτοί είναι οι κανονισμοί που ισχύουν τώρα, αυτοί είναι και οι σωστοί. Κάποιος του διαμετρήματος του Colton ή του Pato (O’Ward) ή το μισό grid του IndyCar είναι ικανό να οδηγήσει στη Formula 1. Αν κάποιος σαν τον Colton που έχει κερδίσει πολλούς αγώνες IndyCar δεν δικαιούται superlicence, τότε νομίζω ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε το σύστημα».

Ο Brown έφερε ως παράδειγμα τις περιπτώσεις δύο Πρωταθλητών της F1: του Max Verstappen, που έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2015 σε ηλικία 17 ετών, έχοντας αγωνιστεί μόνο μία σεζόν στη Formula 3, ή αυτό του Kimi Raikkonen, ο οποίος το 2001 έκανε το ντεμπούτο του έχοντας ολοκληρώσει μόλις 23 αγώνες μονοθεσίων (Formula Renault) προηγουμένως. Οι οδηγοί αυτοί δεν θα είχαν το δικαίωμα να αποκτήσουν superlicence με το ισχύον σύστημα.

Ο Brown δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι ο Max Verstappen θα δικαιούταν superlicence, ούτε ο Kimi Raikonnen. Αν πάτε πίσω και κοιτάξετε, υπάρχουν μερικοί οδηγοί, Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, που δεν θα είχαν πάρει superlicence στο σημερινό περιβάλλον».

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!