Οι ανανεωμένες BMW i4 και Σειρά 4 Gran Coupe

Τα νέα φανάρια, το φρεσκαρισμένο εσωτερικό και το αναβαθμισμένο iDrive βελτιώνουν τόσο την BMW i4 όσο και την Σειρά 4 Gran Coupe.

Οι ανανεωμένες BMW i4 και Σειρά 4 Gran Coupe

Τα νέα φανάρια, το φρεσκαρισμένο εσωτερικό και το αναβαθμισμένο iDrive βελτιώνουν τόσο την BMW i4 όσο και την Σειρά 4 Gran Coupe.

Η BMW ανανέωσε τόσο την αμιγώς ηλεκτρική i4 όσο και τo βενζινοκίνητο «αδελφάκι» της, την Σειρά 4 Gran Coupe. H i4 εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2021 και έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο της εταιρείας το 2023. Μετά από 3 χρόνια όμως, η BMW παρουσίασε ορισμένες αλλαγές, ώστε να διατηρήσει φρέσκα και τα δύο μοντέλα για τα επόμενα χρόνια.

Εξωτερικά, η BMW έκανε μικρές αλλαγές στο σχεδιασμό της χαρακτηριστικής μπροστινής γρίλιας «Kidney Grille», η οποία πλέον έχει ματ χρώμιο στο περίγραμμά της. Στην i4, το πάνω μέρος της γρίλιας είναι κλειστό για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, ενώ στην Gran Coupe έχει δομή πλέγματος βαμμένο σε ματ ασημί χρώμα.

Στα πλαϊνά, οι εισαγωγές αέρα είναι μεγαλύτερες, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις M Sport ο διαχύτης είναι πλέον βαμμένος σε γυαλιστερό μαύρο. Οι απολήξεις στην εξάτμιση του Gran Coupe έχουν πλέον 10 εκατοστά διάμετρο. Διαθέσιμες είναι επίσης δύο νέες αποχρώσεις καθώς και ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 19 και 20 ιντσών.

Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως είναι τα νέα LED φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Η νέα διάταξη των LED στοιχείων συγκεντρώνει καλύτερα τη δέσμη φωτός, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις υπάρχει αυτόματη λειτουργία Matrix που αποτρέπει την ενόχληση των οδηγών στο αντίθετο ρεύμα. Οι κορυφαίες εκδόσεις έχουν επίσης Laserlight πίσω φώτα, τα οποία χρησιμοποιούν λέιζερ για να φωτίζουν οπτικές ίνες και δημιουργούν ένα μοναδικό σχέδιο.

Η γκάμα της ηλεκτρικής BMW i4 περιλαμβάνει τρία μοντέλα. Το εισαγωγικό i4 eDrive35 έχει ισχύ 286 ίππων και ροπή 400 Nm, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δλ. Το eDrive40 των 340 ίππων, με μέγιστη ροπή 430 Nm, βρίσκεται στο μεσαίο επίπεδο, και επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ.

Η έκδοση M50 με διπλό ηλεκτροκινητήρα βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας, με 544 ίππους σε σύντομες περιόδους overboost διάρκειας 10 δλ., και μέγιστη ροπή 795 Nm. Αυτό της επιτρέπει να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ. και να αγγίζει μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα.

Η BMW δεν έχει ανακοινώσει συγκεκριμένες τεχνικές αλλαγές, αλλά η i4 παρουσιάζει μικρές βελτιώσεις στην αυτονομία. Τα εισαγωγικά μοντέλα eDrive35 έχουν τώρα αυτονομία έως 500 χλμ., 20 χλμ. περισσότερα από πριν, με τα μοντέλα eDrive40 και M50 να φτάνουν έως τα 600 και 521 χλμ. αυτονομίας, αντίστοιχα.

Όσον αφορά τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, η βασική 420i χρησιμοποιεί έναν ήπια υβριδικό 4κύλινδρο 2λιτρο trubo κινητήρα με μέγιστη ισχύ 184 ίππων και ροπή 300 Nm, την οποία μεταδίδει μόνο στους πίσω τροχούς. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,5 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα. 

Η κορυφαία M440i, η διαθέτει έναν 6κύλινδρο εν σειρά 3λιτρο βενζινοκινητήρα με απόδοση 374 ίππων και ροπή 500 Nm. Σε αυτή την περίπτωση, η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 4,5 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται στα 250 χλμ./ώρα.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές επικεντρώνονται στο σπορ χαρακτήρα και στην αναβάθμιση του τεχνολογικού προφίλ. Ξεκινώντας από το πρώτο, τα καθίσματα προέρχονται από το σπορ τμήμα M της BMW, με τις κορυφαίες εκδόσεις M Sport και M Performance να έχουν στις επιφάνειές τους την επένδυση M Performtex.

Η BMW αναφέρει ότι αυτή η νέα επένδυση συνδυάζει υψηλή ποιότητα υλικών, χαμηλό βάρος, σπορ σχεδίαση και καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει δερμάτινη καπιτονέ επένδυση με διχρωμία κόκκινο – μαύρο, ή εναλλακτικά, η επένδυση δέρματος BMW Individual Merino μπορεί να επιλεχθεί σε 3 διαφορετικά χρώματα. Υπάρχει επίσης ένα νέο τιμόνι με φωτιζόμενα μπουτόν πολλαπλών επιλογών. Στις εκδόσεις Gran Coupe πίσω από το τιμόνι υπάρχουν και paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Στον τεχνολογικό εξοπλισμό, η BMW εγκαθιστά πλέον στον βασικό εξοπλισμό το αναβαθμισμένο iDrive με σύστημα QuickSelect, το οποίο ελαχιστοποιεί τα μπουτόν και τα χειριστήρια στην καμπίνα. Ο αυτόματος κλιματισμός και τα -προαιρετικά– θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι ελέγχονται πλέον είτε μέσα από την κυρτή κεντρική οθόνη είτε με φωνητικές εντολές. Η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου θα γίνει τον Ιούλιο του 2024.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!