F1: Τι χρειάζεται ο Colton Herta για να αποκτήσει superlicence

Με την AlphaTauri να εκφράζει ενδιαφέρον για τον Αμερικανό οδηγό του IndyCar, Colton Herta, η FIA εξετάζει πως μπορεί να του παραχωρήσει superlicence, καθώς δεν έχει συγκεντρώσει τους απαιτούμενους βαθμούς.

F1: Τι χρειάζεται ο Colton Herta για να αποκτήσει superlicence

Με την AlphaTauri να εκφράζει ενδιαφέρον για τον Αμερικανό οδηγό του IndyCar, Colton Herta, η FIA εξετάζει πως μπορεί να του παραχωρήσει superlicence, καθώς δεν έχει συγκεντρώσει τους απαιτούμενους βαθμούς.

Με τον Oscar Piastri να είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα αγωνιστεί με την Alpine το 2023, η γαλλική ομάδα έχει προσεγγίσει τη Red Bull για το ενδεχόμενο να αποσπάσει τον Pierre Gasly. Παρότι ο Γάλλος διατηρεί συμβόλαιο με την AlphaTauri και για το 2023, η Red Bull δεν πρόκειται να σταθεί εμπόδιο αν θελήσει να μεταβεί στην Alpine και θα δεχθεί να τον αποδεσμεύσει, καθώς ήδη εξετάζει εναλλακτικές λύσεις. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko ζήτησε να μάθει πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα του Colton Herta.

Ο 22 ετών Αμερικανός, που αγωνίζεται με την ομάδα της Andretti Autosport στο Πρωτάθλημα μονοθεσίων των ΗΠΑ IndyCar, έχει κλείσει και συμφωνία με τη McLaren να ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα ιδιωτικών δοκιμών με περυσινό μονοθέσιο F1. Ωστόσο, ο Colton Herta (γιος του οδηγού αγώνων Bryan Herta), δεν έχει συγκεντρώσει τους 40 βαθμούς που απαιτούνται για την έκδοση αγωνιστικής άδειας superlicense, η οποία είναι απαραίτητη για τους οδηγούς που αγωνίζονται στη Formula 1.

Είναι δεδομένο πως η Liberty Media, η αμερικανική εταιρεία η οποία είναι ιδιοκτήτρια της Formula 1 θέλει να έχει στο grid έναν οδηγό από τις ΗΠΑ, δεδομένης της αυξημένης δημοτικότητας που απολαμβάνει το σπορ στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού χάρη στη σειρά «Drive to Survive» του Netflix. Άλλωστε, η F1 θα διεξάγει τρία Grand Prix του χρόνου στο έδαφος των ΗΠΑ, στο Μαϊάμι, το Λας Βέγκας και το Austin.

Ωστόσο, η FIA θα πρέπει να είναι προσεκτική ώστε να μην δημιουργήσει προηγούμενο παρακάμπτοντας τους δικούς της κανονισμούς όσον αφορά την αξιολόγηση των οδηγών που επιτρέπεται να εισέλθουν στη Formula 1, προκειμένου να βοηθήσει την περίπτωση του Herta.

Colton Herta

Ενώ οι επικεφαλής των αντίπαλων ομάδων μπορούν να δουν την αξία της παρουσίας ενός Αμερικανού οδηγού στην F1, εκείνοι που έχουν προγράμματα νεαρών οδηγών, θέλουν επίσης να δουν ότι θα υπάρχει σεβασμός προς την καθιερωμένη διαδικασία, καθώς ξοδεύουν πολλά χρήματα για δώσουν στους φερέλπιδες που υποστηρίζουν, τη δυνατότητα να συγκεντρώσουν τους απαιτούμενους βαθμούς στη Formula 3 και τη Formula 2 για να αποκτήσουν superlicense.

Στην πραγματικότητα, ο Herta δεν απέχει πολύ από το απαιτούμενο σύνολο, καθώς το IndyCar έχει σχετικά μεγάλη βαρύτητα στον πίνακα των βαθμών της superlicense. Οι σχετικές απαιτήσεις διαμορφώνονται από το Παράρτημα L του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα (ISC) της FIA. Ως ειδικό μέτρο λόγω της πανδημίας, οι υποψήφιοι οδηγοί μπορούν επί του παρόντος να υπολογίζουν στα 3 καλύτερα πλασαρίσματά τους σε βαθμολογίες Πρωταθλημάτων από τις 4 τελευταίες σεζόν.

Για τον Herta, αυτό σημαίνει ότι για να αγωνιστεί το 2023 στην F1, θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τα αποτελέσματά του από το 2019 έως το 2022. Έχει συγκεντρώσει 4 βαθμούς για την 7η θέση στο Πρωτάθλημα του IndyCar το 2019, 20 βαθμούς για την 3η θέση το 2020 και 8 για την 5η θέση το 2021, δηλαδή συνολικά 32 βαθμούς, από τους 40 που απαιτούνται. Με δύο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν του IndyCar, μαθηματικά ο Herta δεν μπορεί να βρεθεί υψηλότερα από την 8η θέση της βαθμολογίας, οπότε θα μετρήσουν τα αποτελέσματα των τριών προηγούμενων σεζόν.

Colton Herta (McLaren MCL35M), Portimao Test 2022

Επίσης, ο Herta μπορεί να συγκεντρώσει έναν επιπλέον βαθμό για κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής (FP1) στην οποία θα έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει, εφόσον συμπληρώσει περισσότερα από 100 χλμ. και δεν δεχθεί πόντους ποινής για παράπτωμα. Για τη συμμετοχή στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, δεν απαιτείται superlicence.

Έως και 10 βαθμοί για την supelicense μπορούν να συγκεντρωθούν με αυτό τον τρόπο. Με τη σεζόν του IndyCar να ολοκληρώνεται το Σαββατοκύριακο του GP Ιταλίας, θεωρητικά, η AlphaTauri θα μπορούσε να βάλει τον Αμερικανό οδηγό στο μονοθέσιό της για το FP1 των υπόλοιπων 6 αγωνιστικών τριημέρων, ξεκινώντας από τη Σιγκαπούρη. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορούσε να ανεβάσει τους βαθμούς του Herta στους 38.

Εντούτοις, θα ήταν πολύ δύσκολο για τη Red Bull να οργανώσει κάτι τέτοιο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι η FIA έχει δώσει κάποια περιθώρια, καθώς ο ISC αναφέρει ότι αν ένας οδηγός συγκεντρώσει περισσότερους από 30 βαθμούς, μπορεί να του εγκριθεί superlicence, λόγω περιστάσεων εκτός του ελέγχου του ή ανωτέρας βίας.

Colton Herta

Λόγω της πανδημίας, ο Herta θα μπορούσε ίσως να επικαλεστεί λόγους ανωτέρας βίας. Ένα αρκετά δύσκολο σενάριο, προβλέπει ότι αν η AlphaTauri του προσφέρει την ευκαιρία να αγωνιστεί σε ένα από τα φετινά Grand Prix, ο Herta θα μπορούσε να μετρήσει και το αποτέλεσμα του 2018, όπου ήρθε 2ος στο Πρωτάθλημα Indy Lights (την αντίστοιχη Formula 2 του IndyCar).

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά προβλήματα με αυτό το σενάριο. Πρώτα από όλα, τα αποτελέσματα του IndyLights έχουν ισχύ μόνο για 12 μήνες στην καταμέτρηση των βαθμών για superlicence, σύμφωνα με τους όρους του Αγωνιστικού Κώδικα. Επίσης, εκείνη τη σεζόν το Πρωτάθλημα είχε μόνο 8 μόνιμους συμμετέχοντες, οι οποίοι δεν είναι αρκετοί για να πληρούν τα κριτήρια της FIA.

O Herta θα μπορούσε να επικαλεστεί ότι ο αριθμός συμμετοχών στο θεσμό ήταν κάτι που βρίσκεται εκτός του ελέγχου του. Αν τα επιχειρήματά του έπειθαν τη FIA να του δώσει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τους 12 βαθμούς από το 2018, θα συμπλήρωνε τους απαιτούμενους 40 (2018: 12 + 2020: 20 + 2021: 8). Επιπλέον, σε αυτή την περίπτωση ένας εκ των δύο οδηγών της AlphaTauri (Pierre Gasly και Yuki Tsunoda) θα έπρεπε να «καθίσει στον πάγκο» για ένα αγώνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!