Ευρωκοινοβούλιο: Όριο 30 χλμ/ώρα στις πόλεις και μηδενική κατανάλωση αλκοόλ

Το ψήφισμα για την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία

Ευρωκοινοβούλιο: Όριο 30 χλμ/ώρα στις πόλεις και μηδενική κατανάλωση αλκοόλ

Το ψήφισμα για την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία

Την υιοθέτηση αυστηρότερης νομοθεσίας προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μηδενικούς θανάτους από τροχαία στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το 2050 (Vision Zero) ζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Με 615 «ναι» έναντι μόλις 24 «όχι» και 48 απόντες, εγκρίθηκε το ψήφισμα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την οδική ασφάλεια. Ανάμεσα στα μέτρα που προτείνονται από τους ευρωβουλευτές είναι η θέσπιση ανώτατης ταχύτητας 30 χλμ/ώρα στις πόλεις (αλλά και σε περιοχές όπου κυκλοφορούν πεζοί και ποδηλάτες), μηδενικό όριο για την κατανάλωση οινοπνεύματος από τους οδηγούς, αλλά και «driving safe mode» στα κινητά, κάτι αντίστοιχο με την «λειτουργία πτήσης» μέσα στα αεροπλάνα.

Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έκριναν ότι τα μέτρα αυτά είναι απαραίτητα για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών θυμάτων σε τροχαία. Κάθε χρόνο στην ΕΕ χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα περίπου 22.700 άτομα, ενώ 120.000 τραυματίζονται σοβαρά. Μάλιστα «χάθηκε» ο ενδιάμεσος στόχος για τον περιορισμό κατά 50% των θυμάτων από τροχαία από το 2010 έως το 2020, καθώς η μείωση ήταν 36%. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία, οι πιο «ασφαλείς» δρόμοι στην ΕΕ είναι αυτοί της Σουηδίας (με 18 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων), με τη Ρουμανία (85 θάνατοι ανά εκατομμύριο) να είναι οι πιο «επικίνδυνοι». Ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 42 θάνατοι ανά εκατομμύριο.

Λειτουργία οδήγησης στα κινητά τηλέφωνα

Μέσω του ψηφίσματος, οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να σκεφτεί την εφαρμογή «driving safe mode» στα κινητά τηλέφωνα και τις ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, ώστε να περιοριστούν οι αιτίες απόσπασης της προσοχής κατά την οδήγηση. Είναι κάτι αντίστοιχο με την «λειτουργία πτήσης» την οποία υποχρεούνται να επιλέξουν οι επιβάτες των αεροπλάνων. Παράλληλα, το Ευρωκοινοβούλιο ζητά την υιοθέτηση κινήτρων, όπως χαμηλή φορολογία και λιγότερα ασφάλιστρα για τα νέα αυτοκίνητα με τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας. Επίσης, ζητούν επενδύσεις στις υποδομές και κυρίως στα σημεία όπου καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα. Αναφέρουν μάλιστα ότι τα χρήματα για τις επεμβάσεις στο οδικό δίκτυο πρέπει να προέρχονται από τα πρόστιμα που επιβάλλονται στις τροχαίες παραβάσεις.

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας μας που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους μήνες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να προβλέπει την μείωση του ορίου ταχύτητας στις αστικές περιοχές από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Προβλέπεται επίσης κατηγοριοποίηση των παραβάσεων με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας. Οι κυρώσεις θα διαχωριστούν με βασικό κριτήριο την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος. Ανάλογα θα επιβάλλεται ποινή στον οδηγό (π.χ. για μη χρήση ζώνης) ή στο όχημα (π.χ. «ληγμένο» ΚΤΕΟ). Η διαδικασία επιβολής και είσπραξης του προστίμου θα διασφαλίζεται. Π.χ. υπέρβαση ορίου ταχύτητας μέσω κάμερας θα αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής του προστίμου μέσω ATM ή e-banking, ενώ οφειλή που δεν έχει πληρωθεί θα μεταβιβάζεται στο taxis. Η παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας (οι οδηγοί θα ενημερώνονται online για τους βαθμούς ποινής στο point system).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!