Το fan car McMurtry Speirling κατέρριψε το ρεκόρ του Goodwood

To fan car με φουτουριστική όψη McMurtry Speirling, με οδηγό τον Max Chilton, κατέρριψε το ρεκόρ ανάβασης στο Goodwood αυτό το Σαββατοκύριακο.

Το fan car McMurtry Speirling κατέρριψε το ρεκόρ του Goodwood

To fan car με φουτουριστική όψη McMurtry Speirling, με οδηγό τον Max Chilton, κατέρριψε το ρεκόρ ανάβασης στο Goodwood αυτό το Σαββατοκύριακο.

Το McMurtry Speirling, ένα μονοθέσιο fan car με ξεχωριστό σχεδιασμό, το οποίο αναμένεται να παραχθεί σε ελάχιστα αντίτυπα και θα πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να κυκλοφορεί και στο οδικό δίκτυο, κατέρριψε το ρεκόρ στην ανάβαση του Goodwood.

Ο Max Chilton, πρώην οδηγός της Formula 1 και νυν αγωνιζόμενος στο IndyCar, σημείωσε χρόνο 39.08 δλ. την Κυριακή και κατέρριψε το ρεκόρ που είχε σημειώσει ο Romain Dumas το 2019 με το Volkswagen ID.R: 39.9 δλ.

Ακόμα και στο βίντεο, η εξαιρετικά υψηλής ταχύτητα με την οποία έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα είναι εμφανής. Η επίσημη επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα κάτω από το 1,5 δλ., αλλά ο Chilton δηλώνει ότι μπορεί να τα κάνει σε ακόμα πιο σύντομο χρόνο από τα 1,4 δλ.

Όπως αναφέρει ο Βρετανός οδηγός, με το traction control απενεργοποιημένο, το McMurtry Speirling μπορεί να σπινάρει τους τροχούς του με ταχύτητα 320 χλμ./ώρα σε 0,3 δλ., δεδομένης της θηριώδους ροπής που παράγει.

Για να μεταφέρεται στην άσφαλτο αυτή η ροπή, το McMurtry Speirling χρησιμοποιεί «ανεμιστήρες» (φτερωτές) που βρίσκονται στο πίσω μέρος και έχουν συνολικό εμβαδό 1 τ.μ. οι οποίοι κινούνται ανεξάρτητα από την ταχύτητα περιστροφής των δύο ηλεκτροκινητήρων που μεταδίδουν κίνηση στον πίσω άξονα.

Με την ενεργοποίηση των φτερωτών, κατεβαίνουν κεραμικές ποδιές που μονώνουν το δάπεδο του οχήματος. Οι φτερωτές «ρουφάνε» αέρα από το κάτω μέρος, δημιουργώντας υποπίεση κάτω από το δάπεδο και κατά συνέπεια αεροδυναμικό φορτίο 2 τόνων ακόμα και εν στάσει.

Συνεπώς, παράγει υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο από ένα μονοθέσιο της Formula 1 σε ταχύτητες έως και 240 χλμ./ώρα -σε αυτό το επίπεδο είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά η τελική του ταχύτητα- με πολύ λιγότερη αντίσταση. Το όχημα ζυγίζει λιγότερο από ένα τόνο, αποδίδει ισχύ 1.000 ίππων. Οι μπαταρίες 60 kWh και 800 V του δίνουν αυτονομία 483 χλμ. Οι διαστάσεις του είναι εξαιρετικά μικρές, με μήκος 3,5 μέτρα, πλάτος 1,7 μ., και 1,1 μ. ύψος.

Με μερικές τροποποιήσεις, όπως ανύψωση των προβολέων, προσθήκη φλας, υαλοκαθαριστήρων και επέκταση των θυρών που ανοίγουν προς τα επάνω για πιο εύκολη πρόσβαση στο cockpit, το McMurtry Speirling θα πληροί τις προϋποθέσεις να κινηθεί στο οδικό δίκτυο.

Οπότε, θεωρητικά κάποιος θα μπορούσε να το οδηγήσει έως την πίστα, να κάνει μερικούς γύρους εκεί σε ταχύτητες αυτοκινήτων κατηγορίας LMP1, να το φορτίσει ίσως για λίγο και να επιστρέψει σπίτι του. Αν βέβαια διαθέτει το 1 εκατομμύριο λίρες Αγγλίας που αναμένεται να κοστίζει καθεμία από τις ελάχιστες μονάδες που θα κατασκευαστούν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!