F1: Καθυστέρηση στη συμφωνία Red Bull-Porsche;

Η συμφωνία μεταξύ Red Bull και Porsche δείχνει να καθυστερεί. Η γερμανική μάρκα είναι αυτή που χρειάζεται τη Red Bull, ενώ δεν ισχύει το ίδιο από την αντίθετη πλευρά. Μία συμφωνία 50-50 δίνει πολύ ισχύ στην Porsche, κάτι που δεν είναι απόλυτα ευπρόσδεκτο από τους ιθύνοντες της ομάδας της Red Bull.

F1: Καθυστέρηση στη συμφωνία Red Bull-Porsche;

Η συμφωνία μεταξύ Red Bull και Porsche δείχνει να καθυστερεί. Η γερμανική μάρκα είναι αυτή που χρειάζεται τη Red Bull, ενώ δεν ισχύει το ίδιο από την αντίθετη πλευρά. Μία συμφωνία 50-50 δίνει πολύ ισχύ στην Porsche, κάτι που δεν είναι απόλυτα ευπρόσδεκτο από τους ιθύνοντες της ομάδας της Red Bull.

Κανονικά, θα περιμέναμε έπειτα από την έγκριση της FIA για τους κανονισμούς που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος από το 2026 και ύστερα στη Formula 1, να είναι η Porsche αυτή που θα ανακοινώσει πρώτη τα σχέδιά της. Ωστόσο, η Audi ήταν αυτή που επισημοποίησε πρώτη την είσοδό της στο Πρωτάθλημα του 2026. Γιατί κωλυσιεργεί η ανακοίνωση της Porsche;

Όπως είχαμε αναφέρει, αν η γερμανική μάρκα αγοράσει το 50% της Red Bull Technology, ο λόγος του διοικητικού της συμβουλίου της Porsche θα είναι ισάξιος με αυτόν της Red Bull και οι ιθύνοντες της αυστριακής ομάδας δεν είναι προετοιμασμένοι να παραδώσουν τόσο εύκολα τον έλεγχο που έχουν επί αυτής. Oι Helmut Marko, Christian Horner και Adrian Newey είναι γνωστό πως είναι υπέρμαχοι της ανεξαρτησίας τους.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η συμφωνία Red Bull και Porsche δεν έχει ολοκληρωθεί. Το γεγονός ότι η Porsche θέλει να εισέλθει στο χρηματιστήριο στο τέλος της χρονιάς περιπλέκει περαιτέρω την κατάσταση. Επιπλέον, η Porsche είναι αυτή που χρειάζεται τη Red Bull, καθώς δεν έχει και πολλές εναλλακτικές επιλογές. Αντιθέτως, η Red Bull έχει ήδη θέσει σε λειτουργία το καινούργιο της τμήμα μονάδων ισχύος και δεν χρειάζεται τη χρηματοδότηση της γερμανικής μάρκας.

Η Red Bull έχει την πολυτέλεια χρόνου να κωλυσιεργήσει τη διαδικασία, κάτι το οποίο δεν ισχύει για την Porsche. H είσοδος το χρηματιστήριο θα πρέπει να πραγματοποιηθεί το αργότερο στα μέσα Δεκεμβρίου. Επειδή θα πρέπει να προηγηθεί μία περίοδος 100 ημερών κατά την οποία η γερμανική μάρκα δεν θα επιτρέπεται να ανακοινώσει ουδεμία σημαντική στρατηγική απόφαση, η Porsche ουσιαστικά έχει προθεσμία μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου για να λάβει τελικές αποφάσεις, ή να περιμένει το 2023.

Porsche

Ωστόσο, η FIA έχει ορίσει προθεσμία μέχρι τις 15 Οκτωβρίου για την πραγματοποίηση επίσημης ανακοίνωσης για τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστές που θέλουν να εισέλθουν στο σπορ το 2026, προκειμένου να έχουν το δικαίωμα ψήφου για οποιεσδήποτε μελλοντικές αλλαγές κανονισμών. Αυτή η ανακοίνωση δεν χρειάζεται να είναι συνδεδεμένη με ήδη υπάρχουσα ομάδα, αλλά φαίνεται ότι είναι σημαντικό για την Porsche να συνάψει συνεταιρική συνεργασία με τη Red Bull, για να μην βρεθεί προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Άρα θα είναι πιο δύσκολο για τη μάρκα της Στουτγκάρδης να περιμένει έως το 2023, δηλαδή μετά την είσοδό της στο χρηματιστήριο, για να ολοκληρώσει τη συμφωνία με τη Red Bull. Αν χάσει την προθεσμία της FIA, θα πρέπει θεωρητικά να περιμένει έως το 2027 να κάνει την είσοδό της στην F1. Ωστόσο, αναφέρεται ότι ήδη διεξάγονται συζητήσεις για αλλαγή της ημερομηνίας της 15ης Οκτωβρίου, μεταξύ της FIA και των υφιστάμενων κατασκευαστών.

O επικεφαλής της ομάδας Red Bull, Christian Horner, δήλωσε: «Υπάρχει ημερομηνία. Αλλά αυτό δεν αποκλείει την επίτευξη συμφωνίας μετά τις 15 του μηνός. Έτσι, η Red Bull Powertrains θα προμηθεύει δύο ομάδες το 2026» (μαζί με την AlphaTauri).

Το σχέδιο είναι η Red Bull Powertrains να εξελίξει τη μονάδα ισχύος στο Milton Keynes της Αγγλίας, με μόνο λίγους τεχνικούς της Porsche να εμπλέκονται στο εγχείρημα. Ενδεχομένως το υβριδικό σύστημα να κατασκευαστεί στη Γερμανία. Η μονάδα ισχύος θα φέρει το όνομα της Porsche, αλλά πρόκειται πιο πολύ για εμπορική συμφωνία και όχι κινητήρα πραγματικά εξελιγμένο από το αγωνιστικό τμήμα της γερμανικής μάρκας.

HRC

Ο παράγοντας Honda

Αν η συνεργασία με τη Red Bull δεν προχωρήσει, διακυβέυεται το πρόγραμμα της Porsche. Ίσως αναγκαστεί να πάρει μονάδα ισχύος από την Audi, και να τοποθετήσει δικό της έμβλημα, για να συνεργαστεί με κάποια άλλη ομάδα. Η Williams αποτελεί μία πιθανότητα, η McLaren πολύ πιο δύσκολα. Επιπλέον, υπάρχει περίπτωση η Red Bull να έχει και εναλλακτική λύση, καθώς όπως έχουμε αναφέρει, η Honda έχει κάνει πρόταση συνεργασίας στην αυστριακή ομάδα ενόψει του 2026.

Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα και σε περίπτωση συνεργασίας της Red Bull με την Honda, καθώς είναι πολύ πιθανό οι Ιάπωνες να θέλουν να εξελίξουν και να κατασκευάσουν τη δική τους μονάδα ισχύος, από το τμήμα έρευνας και εξέλιξης στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, όπως συνέβαινε μέχρι πέρυσι. Έχουν δείξει επίσης ότι δεν είναι πρόθυμοι να αποκαλύψουν τα μυστικά της τεχνογνωσίας τους. Όταν η Honda είχε εισέλθει στη Formula 1 το 2015, είχε αρνηθεί να προσλάβει τεχνικούς από άλλους κατασκευαστές, γεγονός που συνέβαλε στην αργή εξέλιξη της μονάδας της.

Κάτι τέτοιο, θα έκανε το τμήμα της Red Bull Powertrains αχρείαστο. Οπότε, ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε να λειτουργήσει μία συμφωνία με την Honda, θα ήταν να είναι περισσότερο εμπορικής φύσεως, όπως αυτή με την Porsche. Άλλωστε, η Red Bull Powertrains διαθέτει ήδη 300 άτομα προσωπικό (με στόχο την επέκτασης σε 450) έχει κατασκευάσει τον πρώτο της πλήρη κινητήρα, τον οποίο δοκίμασε για πρώτη φορά στα δυναμόμετρά της λίγο πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα.

O Christian Horner δήλωσε: «Προφανώς, προχωράμε με τη Red Bull Powertrains. Έβαλαν μπροστά τον πρώτο κινητήρα πριν από τις καλοκαιρινό διάλειμμα. Έχουμε αρκετό χρόνο και φυσικά, θα πρέπει να κάνουμε, στρατηγικά, αυτό που είναι σωστό για την ομάδα και την εταιρεία. Και προφανώς αυτό είναι μεταξύ των μετόχων. Υπάρχουν εποικοδομητικές συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, προφανώς με την Porsche».

Σε ερώτηση αν η Red Bull ενδέχεται να παρατείνει πέραν του 2025 τη συνεργασία της με τη Honda, ανέφερε: «Νομίζω ότι για το 2026, τίποτα δεν έχει καθοριστεί. Προφανώς, η Red Bull Powertrains έχει καθιερωθεί, έχουμε προσλάβει περισσότερους από 300 ανθρώπους. Οπότε, αυτή είναι η πορεία μας. Δεν έχουμε πίεση χρόνου. Επειδή το 2026 είναι ακόμα 3 χρόνια μακριά. Οπότε δεν χρειάζεται να βιαζόμαστε. Οι εποικοδομητικές συζητήσεις συνεχίζονται».

Christian Horner & Mohammed Ben Sulayem

Προκλήσεις της Red Bull Powertrains

Ο Horner δηλώνει ότι η Red Bull δεν αντιμετωπίζει χρονική πίεση όσον αφορά την εμπορική συμφωνία, καθώς στον τομέα της εξέλιξης της μονάδας ισχύος, τα πράγματα είναι διαφορετικά, όπως σχολίασε: «Νομίζω ότι δύο είναι τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα για έναν νεοεισερχόμενο κατασκευαστή: το ένα είναι ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να καλύψουμε το έδαφος σχεδόν 10 ετών αυτών των κανονισμών, της τεχνογνωσίας που δεν έχουμε».

«Και φυσικά, στο πλαίσιο των περιορισμών που υπάρχουν στον προϋπολογισμό, 10 εκατομμύρια δολάρια επιπλέον για έναν νεοεισερχόμενο είναι αρκετά φειδωλό ποσό, ιδίως όσον αφορά τους κινητήρες, για να μπορέσει να καλύψει τη γνώση και την τεχνογνωσία, ειδικά με τη μεταφορά τεχνολογίας που θα μπορεί να γίνει (από τους ισχύοντες κανονισμούς), όσον αφορά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης».

«Νομίζω ότι η άλλη πρόκληση για έναν νεοεισερχόμενο στο πλαίσιο αυτών των οικονομικών κανονισμών, είναι η εγκαθίδρυση των εγκαταστάσεων, όταν ξεκινάς από το μηδέν, όπως έκανε η Red Bull Powertrains. Μέσα σε 55 εβδομάδες δημιουργήσαμε ένα εργοστάσιο και κατασκευάσαμε τον πρώτο μας κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο είναι ένα τεράστιο επίτευγμα. Αλλά υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος να διανυθεί, όσον αφορά την παραγωγική ικανότητα κ.λπ. Υπάρχουν χρονοδιαγράμματα για να γίνουν αυτά, μερικά από τα οποία είναι ελαφρώς μη ρεαλιστικά».

«Νομίζω ότι, ως νεοεισερχόμενος, είναι τεράστιο βάρος να προσπαθήσουμε να φτάσουμε, από πλευράς εγκαταστάσεων, σε μια θέση όπου υπάρχουν ίσοι όροι ανταγωνισμού. Δεν θέλουμε να ξεπεράσουμε αυτό που έχουν οι ήδη συμμετέχοντες κατασκευαστές, αλλά θέλουμε να φτάσουμε σε ένα σημείο όπου θα μπορούμε να έχουμε το ίδιο».

Red Bull Powertrains

«Πιστεύω ότι το δίχτυ ασφαλείας που υπήρχε στους κανονισμούς είναι κάτι που θα πρέπει να επανεξεταστεί με την πάροδο του χρόνου. Αν ένας κατασκευαστής μονάδας ισχύος, χάσει το στόχο, ποια είναι η αποζημίωση για να το διορθώσει, ώστε να μην έχουμε τεράστιες διαφορές, όπως είδαμε στην αρχή της εποχής των V6 το 2014. Οπότε, ξέρετε, όλα αυτά βρίσκονται υπό εξέλιξη, και ο Πρόεδρος (της FIA) έχει εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό».

«Φυσικά, με τη σαφήνεια των κανονισμών για την πίεση του turbo (4,8 bar), τη σχέση συμπίεσης (16:1), τις προδιαγραφές των εμβόλων κ.λπ., δίνει τη δυνατότητα σε αυτή την εξέλιξη να συνεχιστεί στο χρονοδιάγραμμα που έχουμε από τώρα έως το 2026, το οποίο μέσα σε ένα περιβάλλον ελεγχόμενων εξόδων αποτελεί σημαντική πρόκληση».

«Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποτιμήσεις το μέγεθος της πρόκλησης. Είναι τεράστια, αν κοιτάξετε τους καθιερωμένους κατασκευαστές που ανταγωνιζόμαστε, τη μακροβιότητα, τη συνοχή που έχουν. Αλλά η κλίμακα και το μέγεθος της πρόκλησης, όπως έχουμε διαπιστώσει στη Red Bull, είναι τεράστια, ειδικά όταν ξεκινάς από το μηδέν».

«Είναι συναρπαστικό, επειδή είναι μια πρόκληση και, πρέπει να πιστεύεις ότι όλα είναι δυνατά. Φυσικά, οι κανονισμοί είναι μια βασική πτυχή σε αυτό, και η χρονική στιγμή. Ευτυχώς οι κανονισμοί καθυστέρησαν 12 μήνες για το 2026, αλλιώς, δεν νομίζω ότι θα βλέπατε ούτε τη Red Bull ούτε την Audi να συμμετέχουν στο σπορ. Αλλά ακόμα και το 2026… Ξέρετε, είναι 10 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα και η Σταχτοπούτα έχει ήδη φύγει».

«Όταν μας ήρθε για πρώτη φορά η ιδέα να κατασκευάσουμε τη δική μας μονάδα ισχύος, θα νομίζατε ότι ήμασταν τελείως τρελοί, να ονειρευτούμε καν να αναμετρηθούμε με τη δύναμη των προμηθευτών και των κατασκευαστών που υπάρχουν ήδη στο σπορ. Έχουμε καλωσορίσει μερικά σπουδαία ταλέντα στην ομάδα και συνεχίζουμε να το κάνουμε. Είναι λίγο τρελό, αλλά και συναρπαστικό».

Red Bull

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!