F1: Η Audi επισημοποιεί την είσοδό της στο σπορ το 2026

H Audi ανακοίνωσε επίσημα την είσοδό της στη Formula 1 το 2026, αν και δεν αναφέρθηκε τίποτα όσον αφορά την αγορά της ομάδας της Sauber.

F1: Η Audi επισημοποιεί την είσοδό της στο σπορ το 2026

H Audi ανακοίνωσε επίσημα την είσοδό της στη Formula 1 το 2026, αν και δεν αναφέρθηκε τίποτα όσον αφορά την αγορά της ομάδας της Sauber.

Αφότου η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 από το 2026 έως το 2030, η Audi, στα πλαίσια του GP Βελγίου, ανακοίνωσε επίσημα την είσοδό της στο σπορ. Είναι η πρώτη από τις δύο μάρκες του ομίλου Volkswagen που επισημοποιεί τα σχέδιά της, καθώς αναμένεται να επιβεβαιωθεί και η είσοδος της Porsche στην F1 το 2026, σε συνεργασία με την Red Bull.

Αν και είναι σχεδόν δεδομένο ότι η Audi θα αγοράσει το 75% της ομάδας της Sauber, που αυτή τη στιγμη αγωνίζεται στη Formula 1 με την ονομασία Alfa Romeo, δεν ανακοινώθηκε επίσημα κάτι επί αυτού. Ωστόσο, η Audi επιβεβαίωσε ότι θα αποκαλύψει τα σχέδιά της όσον αφορά την ομάδα με την οποία θα συνεργαστεί στην F1, έως το τέλος της χρονιάς.

Όπως έχουμε αναφέρει, η Audi θα εξελίξει τη μονάδα ισχύος στις εγκαταστάσεις της στο Neuburg, όπου υπάρχουν ήδη πάγκοι δοκιμών κινητήρων, ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών. Επί του παρόντος γίνονται οι πρόσθετες αναγκαίες προετοιμασίες όσον αφορά το προσωπικό, τα κτίρια και την τεχνική υποδομή, με όλα τα απαραίτητα να είναι έτοιμα μέχρι το τέλος του έτους. Πρόσφατα ιδρύθηκε ξεχωριστή εταιρεία, θυγατρική της Audi, για το εγχείρημα της μονάδας ισχύος.

Διευθύνων σύμβουλος του εγχειρήματος της Formula 1 θα είναι o Adam Baker, ο οποίος έχει εμπειρία στον τομέα των κινητήρων στη Formula 1, έχοντας εργαστεί στο αντίστοιχο τμήμα της Cosworth (2002-2005), πριν περάσει στην BMW μεταξύ 2005-2009. Εκεί συνεργάστηκε και με τον νυν πρόεδρο της Audi, Markus Duesmann, o οποίος ήταν επικεφαλής εξέλιξης της BMW Sauber μεταξύ 2007 και 2009.

Αφότου η BMW αποχώρησε από τη Formula 1 στο τέλος του 2009, ο Baker έγινε επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της ομάδας Superbike της βαυαρικής μάρκας και το Δεκέμβριο του 2010 ανέλαβε το ίδιο πόστο στο αγωνιστικό της τμήμα. Το 2012 έγινε επικεφαλής μηχανολογίας πίστας και λειτουργιών και το 2013 ανέλαβε την εποπτεία των διάφορων αγωνιστικών προγραμμάτων της BMW, συμπεριλαμβανομένων των Πρωταθλημάτων Formula E, WEC, DTM και GT3. Μεταξύ 2018 και 2021 ήταν διευθυντής ασφάλειας της FIA.

Η Audi θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της στη Formula 1, γεγονός που οδήγησε στην ακύρωση των σχεδίων εισόδου στο WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) με πρωτότυπο LMDh. Η είσοδος της Audi στη Formula 1 σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του αγωνιστικού της τμήματος. Όπως έχουμε αναφέρει, ο διευθύνων σύμβουλος της Audi Sport, Julius Seebach, θα μεταβεί στο τμήμα παραγωγής αυτοκινήτων της γερμανικής μάρκας από την 1η Σεπτεμβρίου, και θα αναλάβει έναν νέο στρατηγικό ρόλο στο τμήμα τεχνικής εξέλιξης.

Επίσης, όπως έχουμε αναφέρει, στην ηγεσία του αγωνιστικού τμήματος της Audi, τον Seebach θα αντικαταστήσει ο Rolf Michl, ο οποίος ήταν επικεφαλής λειτουργικό στέλεχος της Audi Sport από τον Φεβρουάριο. Μαζί με τον Sebastian Grams, θα αποτελούν το διοικητικό συμβούλιο του αγωνιστικού τμήματος της Audi. Ο Michl έχει πτυχίο στη διοίκηση επιχειρήσεων και είναι μέλος της οικογένειας της Audi από το 2005.

Ο Rolf Michl αφού κατείχε διάφορες θέσεις στο τμήμα μάρκετινγκ της Audi Sport, ανέλαβε επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ μοντέλων RS το 2016. Στη συνέχεια μετέβη στην Abt Sportsline ως διευθυντής εξατομίκευσης οχημάτων και επέστρεψε στην Audi Sport ως επικεφαλής πωλήσεων/μάρκετινγκ το 2019. Ο Michl διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ατζέντας της εταιρείας και τις επιτυχίες στις πωλήσεις με την πάροδο του χρόνου.

O Markus Duesmann, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Audi, δήλωσε: «Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του DNA της Audi. Η Formula 1 είναι τόσο μία παγκόσμια σκηνή για τη μάρκα μας και ένα εξαιρετικά απαιτητικό εργαστήριο εξέλιξης. Ο συνδυασμός των υψηλών επιδόσεων και ανταγωνισμού αποτελεί πάντα μοχλό καινοτομίας και μεταφοράς τεχνολογίας στη βιομηχανία μας. Με τους νέους κανονισμούς, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να εμπλακούμε. Εξάλλου, η Formula 1 και η Audi επιδιώκουν και οι δύο σαφείς στόχους βιωσιμότητας».

Ο Oliver Hoffmann, μέλος του συμβουλίου τεχνικής εξέλιξης της Audi, δήλωσε: «Ενόψει των σημαντικών τεχνολογικών αλμάτων που πραγματοποιεί το Πρωτάθλημα προς τη βιωσιμότητα το 2026, μπορούμε να μιλήσουμε για μια νέα Formula 1. Η Formula 1 μεταμορφώνεται και η Audi θέλει να υποστηρίξει ενεργά αυτό το ταξίδι. Μια στενή σύνδεση μεταξύ του εγχειρήματός μας για τη Formula 1 και του τμήματος τεχνικής εξέλιξης της Audi θα επιτρέψει συνέργειες».

Audi F1

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!