H συμφωνία με την Porsche ενισχύει τη Red Bull

Η πληροφορία ότι η Porsche προτίθεται να αγοράσει το 50% της Red Bull, σίγουρα θα ενισχύσει την αυστριακή ομάδα, αλλά ενδέχεται να φέρει και μερικές αλλαγές.

H συμφωνία με την Porsche ενισχύει τη Red Bull

Η πληροφορία ότι η Porsche προτίθεται να αγοράσει το 50% της Red Bull, σίγουρα θα ενισχύσει την αυστριακή ομάδα, αλλά ενδέχεται να φέρει και μερικές αλλαγές.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Από το 2009, η Red Bull αποτελεί μόνιμα μία από τις ομάδες που πρωταγωνιστούν στη Formula 1. Ακόμα και αν στην αρχή της πορείας της στα paddock της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν είχαν πάρει στα σοβαρά την ομάδα της Red Bull, που ήταν τότε αρκετά προσανατολισμένη στο επικοινωνιακό κομμάτι, χωρίς εντυπωσιακά αποτελέσματα στην πίστα, αναγκάστηκαν να την πάρουν στα σοβαρά από το 2009 και έπειτα, όταν άρχισε να φαίνεται η δουλειά του Adrian Newey.

Διότι δεν επρόκειτο για μία τυχαία, περαστική ομάδα. Κανείς δεν θα μπορούσε να το πει αυτό έπειτα από την κατάκτηση 4 συνεχόμενων διπλών τίτλων μεταξύ 2010-2013 ή της διακοπής της κυριαρχίας της Mercedes πέρυσι. Εκείνη την περίοδο, η Red Bull ήταν η εργοστασιακή ομάδα της Renault, τη συνεργασία με την οποία είχε επιδιώξει ο ίδιος ο Newey, όντας ευχαριστημένος από τη συνεργασία του με τη γαλλική εταιρεία από τα χρόνια του στη Williams τη δεκαετία του 1990, που η βρετανική ομάδα μεσουρανούσε.

Με την μετάβαση όμως από τους ατμοσφαιρικούς V8 στους σύγχρονους υβριδικούς V6, η Renault έχασε ανταγωνιστικότητα και η Red Bull επέκρινε δριμύτατα τη γαλλική εταιρεία. Οι σχέσεις τους ήρθαν σε ρήξη και η Renault αποφάσισε να επιστρέψει με δική της ομάδα στη Formula 1 και να διακόψει τη συνεργασία της με τη Red Bull. Όταν η αυστριακή ομάδα δεν βρήκε εναλλακτική λύση όσον αφορά τις μονάδες ισχύος, η συνεργασία συνεχίστηκε αναγκαστικά, με τους κινητήρες να μετονομάζονται σε TAG-Heuer.

Παράλληλα, η Red Bull προσπαθούσε να προσελκύσει την Porsche στη Formula 1, αλλά ξέσπασε το σκάνδαλο εκπομπής ρύπων του ομίλου Volkswagen το Σεπτέμβριο του 2015 και το εγχείρημα της Porsche μπήκε στο συρτάρι.

Η κακή κατάληξη της συνεργασίας της McLaren με την Honda έκανε τους Ιάπωνες να στραφούν προς τν Red Bull, η οποία μέσω της θυγατρικής ομάδας της Toro Rosso, διασφάλισε τη συμμετοχή της ιαπωνικής μάρκας στην F1 με μια μικρή ομάδα το 2018, γεγονός που της έδωσε την ευκαιρία να αναπτυχθεί χωρίς αυξημένες προσδοκίες, μέχρι να είναι έτοιμη να εφοδιάσει και τη μεγάλη ομάδα.

Το 2019, η Red Bull έγινε και πάλι εργοστασιακή ομάδα, αυτή τη φορά της Honda και πολύ σύντομα (μόλις στον 9o αγώνα της συνεργασίας τους), με τη νίκη του Max Verstappen στο GP Αυστρίας. Ωστόσο, έπειτα από μόλις 16 μήνες, η ανωτέρα διοίκηση της Honda ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την F1 στο τέλος του 2021.

Η Red Bull πίεσε σκληρά στο παρασκήνιο για να εφαρμοστεί πάγωμα της εξέλιξης των μονάδων ισχύος, για να έχει τη δυνατότητα να συνεχίζει να χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Honda, έως την επόμενη γενιά κανονισμών, που αρχικά ήταν προγραμματισμένη να παρουσιαστεί το 2025.

Όταν ο πρώην CEO της Lamborghini (που ανήκει στον όμιλο Volkswagen), Stefano Domenicali ανέλαβε τα ηνία της F1 για λογαριασμό της Liberty Media, η πρώτη του ίσως αποστολή, ήταν να προσελκύσει τις εταιρείες του ομίλου Volkswagen. Οι επαφές με τη Red Bull -που στο μεταξύ είχε αποφασίσει να δημιουργήσει το δικό της τμήμα μονάδων ισχύος– ξεκίνησαν ξανά και από πολύ νωρίς στο σενάριο επιστροφής της Porsche στην F1 ήταν σχεδόν δεδομένο ότι θα συνεργαστεί με τη Red Bull.

Επιπτώσεις και αλλαγές

Ωστόσο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Porsche έκανε ένα βήμα παραπάνω, συνάπτοντας 10ετή συμφωνία με τη Red Bull για να αποκτήσει το 50% της Red Bull Technology, ενόψει 2026. Παρότι υπάρχουν πηγές που αναφέρουν ότι η συμφωνία δεν έχει κλείσει ακόμα, το έγγραφο που δημοσιοποιήθηκε δείχνει τις προθέσεις της Porsche.

Aν όλα προχωρήσουν όπως προβλέπεται, αυτή τη φορά, η Red Bull θα είναι πραγματικά μία εργοστασιακή ομάδα και αυτό είναι σίγουρο ότι θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ομάδα που προηγείται στη βαθμολογία αμφότερων των Πρωταθλημάτων αυτή τη στιγμή.

Ακόμα και αν Red Bull και Porsche έχουν μπροστά τους αρκετά χρόνια για να δημιουργήσουν ένα κορυφαίο τμήμα μονάδων ισχύος, ίσως η αρχή του εγχειρήματος να είναι λίγο δύσκολη, δεδομένης της νεότητας της Red Bull Powetrains, που μέχρι στιγμή έχει επανδρωθεί σε μεγάλο βαθμό από πρώην μηχανολόγους της Mercedes HPP.

Αυτό που πιθανότατα θα αλλάξει σημαντικά, είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ομάδας από το 2005, θα υπάρχει συνιδιοκτήτης. Με την Porsche να κατέχει το 50%, λογικό είναι να θέλει να έχει λόγο και στη διοίκηση της ομάδας.

Όλα αυτά τα χρόνια, τη λειτουργία της ομάδας διαχειρίζεται ο επικεφαλής της Christian Horner, αλλά καμία σημαντική απόφαση δεν λαμβάνεται χωρίς την έγκριση του 79χρονου Αυστριακού Helmut Marko, ο οποίος είναι τα μάτια και τα αυτιά του «μεγάλου αφεντικού» της Red Bull, του Dietrich Mateschitz.

To 2026, o Marko θα είναι 84 ετών. Πόσο εύκολο θα του είναι, έπειτα από 20 χρόνια που λειτουργούσε ανενόχλητος να συνεργαστεί με έναν από τους εκπροσώπους της Porsche ο οποίος θα είναι ουσιαστικά ομόλογός του. Επίσης, πόσο θα δει η Porsche τη συμβίωση με αυτόν τον παλαιάς σχολής συνεργάτη;

Είναι απλά τυχαίο που πρόσφατα ο Marko σχολίασε ότι θα παραμείνει στην ομάδα αν δεν τον απολύσουν; Πόσο τυχαίο είναι επίσης ότι ο Αυστριακός δήλωσε ότι Mick Schumacher είναι άξιος ενδιαφέροντος, τη στιγμή που ο όμιλος Volkswagen έχει αναφέρει την πρόθεσή του να έχει Γερμανούς οδηγούς στις ομάδες του; Διότι τις υπηρεσίες του Max Verstappen τις έχει εξασφαλίσει έως το 2028 και αυτό σίγουρα είναι μεγάλο χαρτί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!