F1: Αντικρουόμενες δηλώσεις για δοκιμές στη Red Bull Powertrains

Αντικρουόμενες δηλώσεις έρχονται από το στρατόπεδο της Red Bull όσον αφορά τις στατικές δοκιμές πρωτότυπου του κινητήρα του 2026.

F1: Αντικρουόμενες δηλώσεις για δοκιμές στη Red Bull Powertrains

Αντικρουόμενες δηλώσεις έρχονται από το στρατόπεδο της Red Bull όσον αφορά τις στατικές δοκιμές πρωτότυπου του κινητήρα του 2026.

Σύμφωνα με τον αγωνιστικό σύμβουλο της Red Bull, Helmut Marko, το καινούργιο τμήμα κινητήρων της αυστριακής ομάδας, η Red Bull Powertrains, έχει ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές ενός μονοκύλινδρου πρωτότυπου (266 κ. εκ.) της μονάδας ισχύος του 2026, σε στατικούς πάγκους. Ωστόσο, ο διευθυντής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε ότι οι δοκιμές θα ξεκινήσουν σύντομα.

Είτε ο Αυστριακός προτρέχει, ή ο Horner προσπαθεί να κρύψει την πρόοδο. Μάλλον το πρώτο; Όποια και αν είναι η πραγματικότητα, το τμήμα κινητήρων της Red Bull έχει αρχίσει να λειτουργεί κανονικά. Η δοκιμή μονοκύλινδρων μοντέλων αποτελεί κοινή πρακτική των κατασκευαστών μονάδων ισχύος, για να μελετήσουν το θάλαμο καύσης πριν προχωρήσουν σε πρωτότυπα με περισσότερους κυλίνδρους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, χρησιμοποιούνται μάλιστα διαφανή τοιχώματα κυλίνδρου, για να παρατηρείται απευθείας η ανάφλεξη εντός του θαλάμου καύσης με κάμερες υψηλής ταχύτητας.

Ο Helmut Marko απέφυγε να σχολιάσει την επικείμενη συνεργασία με την Porsche, έπειτα από την αποκάλυψη ότι η γερμανική εταιρεία αναμένεται να αποκτήσει το 50% της Red Bull Technology, της εταιρείας που κατασκευάζει τα μονοθέσια για την αυστριακή ομάδα, με 930 άτομα προσωπικό (το 2020). Άλλα 60 άτομα εργάζονται στην εταιρεία που διαθέτει το δικαίωμα συμμετοχής στο Πρωτάθλημα της F1, της Red Bull Racing.

O Marko δήλωσε: «Ο πρώτος κινητήρας, ένας μονοκύλινδρος, λειτουργεί ήδη στον πάγκο δοκιμών. Είναι ένα απίστευτο επίτευγμα από τους ανθρώπους στο εργοστάσιο κινητήρων στην Αγγλία. Αυτό το εγχείρημα είναι το ‘παιδί’ του Christian Horner». Για να πραγματοποιήσει τις δοκιμές αυτές, η Red Bull έχει εγκαταστήσει πάγκους δοκιμών τους οποίους προμηθεύει η αυστριακή εταιρεία εξοπλισμού αυτοκινητικών δοκιμών AVL. Σύμφωνα με κάποιες πηγές, αυτούς τους πάγκους δοκιμών τους είχε παραγγείλει αρχικά η Porsche.

Σύμφωνα με της πληροφορίες, το μεγαλύτερο μέρος της μονάδας ισχύος του 2026 θα κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της Red Bull Powertrains στο Milton Keynes. H Porsche αναμένεται να αναλάβει το υβριδικό κομμάτι το οποίο πιθανότατα θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της γερμανικής μάρκας στο Weissach. Η δημοσιοποίηση των επίσημων εγγράφων που κατατέθηκαν στο Μαρόκο δείχνει τις προθέσεις της Porsche, αλλά ο Christian Horner δήλωσε ότι η συμφωνία απέχει πολύ ακόμα από το να έχει ολοκληρωθεί: «Υπάρχουν κάποιες σημαντικές προϋποθέσεις που πρέπει πρώτα να ξεπεράσουμε πριν τα πράγματα φτάσουν οπουδήποτε κοντά σε πρόοδο».

«Αυτό επικεντρώνεται κυρίως στο ποιοι θα είναι οι τελικοί τεχνικοί, αγωνιστικοί και οικονομικοί κανονισμοί για τη μονάδα ισχύος. Θα είναι δίκαιοι και ισότιμοι για τους νεοεισερχόμενους σε σχέση με τους υπάρχοντες συμμετέχοντες; Αυτό είναι το πρώτο κομμάτι του παζλ που πρέπει να ολοκληρωθεί. Είναι κάτι για το οποίο ξέρω ότι η FIA εργάζεται σκληρά. Ελπίζω ότι τις επόμενες εβδομάδες θα το δούμε. Σε αυτό το σημείο, τότε, είμαστε σε θέση να προσπαθήσουμε να κάνουμε μια περαιτέρω συζήτηση με την Porsche. Θα είναι μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, υποθέτω».

«Βρισκόμαστε πραγματικά μόνο στο στάδιο της συζήτησης και υπάρχουν πολλές επιφυλάξεις όσον αφορά τους κανονισμούς. Οτιδήποτε εξετάζουμε είναι επί μακροπρόθεσμης βάσης στο μυαλό μας. Δεν εξετάζουμε μια βραχυπρόθεσμη λύση. Στρατηγικά, θα πρέπει προφανώς να ταιριάζει με τα μακροπρόθεσμα σχέδια που έχει η Red Bull για τη δέσμευσή της στη Formula 1».

«Η ομάδα είναι πολύ δυνατή, η Red Bull Powertrains δυναμώνει όλο και περισσότερο, και έχουμε προσλάβει μερικά ακόμα σπουδαία ταλέντα, μερικές ακόμα ανακοινώσεις θα γίνουν σύντομα, μερικές σημαντικές προσλήψεις». Tο νέο εργοστάσιο της Red Bull Powertrains, φέρει το όνομα «Rindt», από τον Αυστριακό -μετά θάνατο- Πρωταθλητή της F1 το 1970 Jochen Rindt, ο οποίος ήταν στενός φίλος του Helmut Marko. To εργοστάσιο κατασκευάστηκε σε 55 εβδομάδες και ο Horner ανέφερε ότι «πρόκειται να ανάψει σύντομα» τον πρώτο κινητήρα.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι η Honda θέλει να επιστρέψει στη Formula 1 το 2026. Φημολογείται ότι η Red Bull έχει προσφέρει στους Ιάπωνες την ομάδα της AlphaTauri, η οποία όμως θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις για να γίνει ανταγωνιστική καθώς δεν κατασκευάζει το δικό της κιβώτιο (το προμηθεύεται από την Red Bull Technology) και δεν έχει δική της αεροδυναμική σήραγγα. Ενώ η βάση της ομάδας βρίσκεται στη Faenza της Ιταλίας, το αεροδυναμικό της τμήμα βρίσκεται στο Bicester της Αγγλίας. Οι φήμες λένε ότι η Honda ενδιαφέρεται περισσότερο για τη μεγάλη ομάδα. Αλλά δεδομένου ότι η Red Bull θέλει να συνεργαστεί με την Porsche, το σενάριο επανένωσης με την Honda φαντάζει ανέφικτο.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αναμένεται να ψηφίσει τους κανονισμούς μονάδων ισχύος του 2026 -μέσω φαξ- στις 2 Αυγούστου και έπειτα από αυτό, αναφέρεται ότι Porsche και Audi έχουν προθεσμία 15 ημέρες για να ανακοινώσουν επίσημα την είσοδό τους στη Formula 1. H Audi αναφέρεται ότι θα συμφωνήσει να προχωρήσει στη σταδιακή αγορά του 75% της Sauber από την Longbow Finance του Σουηδού δισεκατομμυριούχου Finn Rausing. Ωστόσο, ενδέχεται να μην την ανακοινώσει άμεσα και απλά να επισημοποιήσει ότι θα εισέλθει ως προμηθευτής μονάδων ισχύος αρχικά.

Παράλληλα, η Alfa Romeo υπέγραψε την έγκριση για την εξακολούθηση της συμφωνίας με τη Sauber και για το 2023, σύμφωνα με τον CEO της ιταλικής μάρκας, Jean-Philippe Imparato. Η εμπορική αυτή συμφωνία αξιολογείται κάθε Ιούλιο και προβλέπει ότι Sauber θα αγωνίζεται με το όνομα της ιταλικής μάρκας -όπως συμβαίνει από το 2019- χωρίς η Alfa Romeo να έχει αγοράσει μέρος της ομάδας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!