Το Rimac Nevera διατηρεί 23 παγκόσμια ρεκόρ, μεταξύ τους και αυτό της υψηλότερης ταχύτητας για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτή τη φορά, η κροατική εταιρεία αποφάσισε να καταγραφεί στο Βιβλίο Ρεκόρ Guinness για έναν ασυνήθιστο λόγο: για την υψηλότερη ταχύτητα που έχει αναπτύξει ποτέ αυτοκίνητο με την όπισθεν.
Το σύστημα κίνησης του ηλεκτρικού hypercar Rimac Nevera αποδίδει 1.888 ίππους και το κιβώτιο έχει μόνο μία σχέση, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να αναπτύξει πολύ υψηλές ταχύτητες πηγαίνοντας προς τα πίσω. Συγκεκριμένα, έφτασε τα 275,74 χλμ./ώρα με όπισθεν στις εγκαταστάσεις δοκιμών Automotive Testing Papenburg στη Γερμανία.
Ακόμα και τα ταχύτερα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα δεν μπορούν να κινηθούν τόσο γρήγορα προς τα πίσω, διότι περιορίζονται από τη σχέση της όπισθεν. Ωστόσο, το Rimac Nevera έχει θεωρητικά τη δυνατότητα να αναπτύξει την ίδια ταχύτητα κινούμενο προς τα εμπρός, αλλά και προς τα πίσω.
Ο CEΟ της εταιρείας, Mate Rimac, εξηγεί: «Μας πέρασε από το μυαλό κατά τη διάρκεια της εξέλιξης ότι το Nevera θα ήταν πιθανότατα το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο με όπισθεν, αλλά απλά γελάσαμε με αυτό. Εξάλλου, η αεροδυναμική, η ψύξη και η σταθερότητα δεν είχαν σχεδιαστεί να ταξιδεύουν με ταχύτητα προς τα πίσω».
«Στη συνέχεια, όμως, αρχίσαμε να μιλάμε για το πόσο διασκεδαστικό θα ήταν να το δοκιμάσουμε. Οι προσομοιώσεις μας έδειξαν ότι θα μπορούσαμε να επιτύχουμε ταχύτητα πολύ υψηλότερη των 241 χλμ./ώρα, αλλά δεν είχαμε ιδέα για το πόσο σταθερό θα ήταν: μπαίναμε σε αχαρτογράφητη περιοχή».
Τη δεκαετία του 1960 και 1970, η ολλανδική εταιρεία DAF κατασκεύαζε αυτοκίνητα με κιβώτιο CVT, τα οποία μπορούσαν να φτάσουν 120 χλμ./ώρα με όπισθεν, γεγονός που οδήγησε στη δημιουργία ενός καινούργιου τύπου αγώνων, όπου οι συμμετέχοντες κινούνται με την όπισθεν. Ωστόσο, η ταχύτητα που ανέπτυξε ο οδηγός δοκιμών της Rimac, Goran Drndak για την επίτευξη του ρεκόρ, ήταν πολύ υψηλότερη.
Ο ίδιος δήλωσε: «Στην ίδια την προσπάθεια, σίγουρα χρειάστηκε να το συνηθίσω. Κοιτάζεις ευθεία προς τα πίσω και βλέπεις το τοπίο να φεύγει όλο και πιο γρήγορα από μπροστά σου, νιώθοντας το λαιμό σου να τραβιέται προς τα εμπρός με την ίδια σχεδόν αίσθηση που θα είχες κανονικά κατά το δυνατό φρενάρισμα».
«Κινείς το τιμόνι τόσο απαλά, προσέχοντας να μη διαταράξεις την ισορροπία, παρακολουθώντας την πορεία σου και το σημείο φρεναρίσματος από τον καθρέφτη, ενώ ταυτόχρονα έχεις το νου σου στην ταχύτητα. Παρά το γεγονός ότι ήταν εντελώς αφύσικο σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο είναι σχεδιασμένο το αυτοκίνητο, το Nevera σημείωσε με άνεση ένα ακόμη ρεκόρ».