Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Giulia GTAm

Πίσω από το τιμόνι της ειδικής, περιορισμένης παραγωγής και εστιασμένης σε χρήση πίστας

Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Giulia GTAm

Πίσω από το τιμόνι της ειδικής, περιορισμένης παραγωγής και εστιασμένης σε χρήση πίστας

Θα κατασκευαστούν μόνο 500 Alfa Romeo Giulia GTAm και κάθε μία από αυτές θα στοιχίζει από 176.500 έως 181.500 ευρώ, όσον αφορά το αυτοκίνητο που οδηγούμε. Αλλά γι’ αυτά τα χρήματα παίρνεις ένα 4θυρο σπορ αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα.

Αρχικά, η GTAm δείχνει αρκετά διαφορετική από τη συμβατική Giulia Quadrifoglio στην οποία βασίζεται. Υπάρχει μια ρυθμιζόμενη πτέρυγα από ανθρακόνημα και splitter εμπρός και πίσω, με επιπλέον αεροδυναμικές προσθήκες στο πλάι και κάτω από το αμάξωμα.

Με προσοχή στην λεπτομέρεια

Το αυτοκίνητο είναι χαμηλότερο και πιο πλατύ, ενώ πατάει σε νέους μεγάλους τροχούς αλουμινίου 20 ιντσών που κρύβουν τους κεραμικούς δίσκους των φρένων. Τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2s είναι για χρήση σε πίστα, αλλά και σε δρόμο, -τουλάχιστον όταν ο καιρός είναι καλός- και αυτό από μόνο του μεταφράζεται σε αρκετά δευτερόλεπτα καλύτερο χρόνο της GTAm στην πίστα, σε σχέση με την απλή Quadrifoglio, όπως υποστηρίζει η Alfa Romeo.

Θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, GTA και GTAm. Τα 500 αυτοκίνητα θα μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους και ο διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτά θα αποφασιστεί από την Alfa Romeo με αρκετή ευελιξία από την ιταλική εταιρεία και ανάλογα με την εμπορικότητα που θα έχει η κάθε έκδοση.

Για πίστα…

Αυτή που βλέπετε εδώ στη δοκιμή είναι το πιο εστιασμένο για χρήση πίστας GTAm. Η οποία έχει roll cage που αγκαλιάζει το εσωτερικό παίρνοντας τη θέση των πίσω καθισμάτων. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται πλαστικά πίσω παράθυρα για επιπλέον μείωση του βάρους. Από την άλλη πλευρά, η GTA έχει πίσω καθίσματα και κρύσταλλα περιμετρικά. Η πιο σκληροπυρηνική GTAm έτσι ζυγίζει 1.520 κιλά, σύμφωνα με την Alfa Romeo, δηλαδή περίπου 100 κιλά λιγότερα σε σχέση με την απλή Giulia.

Χάρη στην εκτενή χρήση ανθρακονημάτων στα σημεία που έχουν προστεθεί σε αυτή την έκδοση, όπως και σε αρκετά ακόμα στοιχεία που είναι ελαφρύτερα, με στόχο της μείωση του βάρους.

Βάζει… φωτιές

Ουσιαστικά, ο κινητήρας και το κιβώτιο παραμένουν ίδια, με τον twin-turbo V6 2,9 λίτρων που έχει εξελιχθεί από τη Ferrari να αποδίδει για την περίσταση 540 ίππους έναντι τω 510 που έχει η απλή Quadrifoglio, χάρη στη νέα χαρτογράφηση του κινητήρα και το καλύτερο σύστημα ψύξη. Η ροπή παραμένει στα 600 Nm.

Ως αποτέλεσμα οι επιδόσεις που προσφέρει είναι ελαφρώς βελτιωμένες, με την GTAm να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα. Τη νιώθεις αρκετά γρήγορη, ενώ η μέγιστη ταχύτητα εξαρτάται από τη ρύθμιση της πίσω αεροτομής. Αλλά ακόμα και στην πιο ήπια ρύθμιση, με το πόδι στο πάτωμα δεν είναι πιο γρήγορη από τη βασική έκδοση.

Αυτό όμως δεν έχει σημασία, αφού η GTAm εντυπωσιάζει στις στροφές και στο φρενάρισμα, αλλά και όπως σε κάνει να νιώθεις χωμένος μέσα στο μπάκετ από ανθρακονήματα και δεμένος με τις ζώνες έξι σημείων στέκεσαι πίσω από το δερμάτινο σπορ τιμόνι. Γιατί, αν και ο κινητήρας, το κιβώτιο και το διαφορικό είναι σε γενικές γραμμές ίδια με αυτά της βασικής Quadrifoglio, η αίσθηση που αποκομίζεις από την GTAm κατά την οδήγηση είναι εντελώς διαφορετική, είτε στο δρόμο είτε στην πίστα. Στην οδήγηση είναι τόσο εντυπωσιακή, όσο και η αισθητική της μαρτυρά, με όλα να είναι ρυθμισμένα στην υπερβολή που ξεπερνάει το «άριστα».

Γεμάτη ουσία

Δεν είναι οι επιδόσεις που παρατηρείς πρώτα, αν και είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακές και υποστηρίζονται από μια θορυβώδη κεντρική διπλή εξάτμιση τιτανίου, που παρέχει στην GTAm μια πιο ισχυρή ηχητικά προσωπικότητα. Αντί αυτού είναι ο τρόπος που πατάει και η επιπλέον ακρίβεια που προσφέρει το τιμόνι, στοιχεία που είναι οι πιο εμφανείς βελτιώσεις σε σχέση με την απλή έκδοση.

Μια γρήγορη ματιά στις πολυάριθμες αλλαγές του «αγωνιστικού για το δρόμο» μοντέλου σε κάνει να περιμένεις ότι δεν θα έχει καθόλου ποιότητα κύλισης, με το πλαίσιο να είναι σφιχτό σαν σανίδα του σκέιτ. Αλλά στην πράξη ισχύει το ακριβώς αντίθετο και αν μη τι άλλο η GTAm καταπίνει τις κακοτεχνίες στο δρόμο και ισοπεδώνει τα κερμπ στη πίστα πολύ καλύτερα ακόμα και από τη βασική έκδοση του μοντέλου.

Γρήγορη και εύκολη

Αυτό μεταφράζεται σε υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και ελέγχου που είναι πολύ υψηλότερα απ’ ότι πιθανότατα θα έχετε συναντήσει σε ένα 4θυρο σχεδόν αγωνιστικό μοντέλο και κάνει την GTAm απλά ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο για να οδηγήσεις, που σου δίνει εξαιρετική αίσθηση απ’ όλα τα χειριστήρια, που παρόμοια δεν παίρνεις από κανένα άλλο αυτοκίνητο αυτού του είδους, ούτε καν από διθέσια και πολύ ακριβότερα, με τιμή δύο ή και τρεις φορές μεγαλύτερη.

Δεν είναι νευρικό σε καμία περίπτωση, ούτε καν στο όριο. Αντίθετα, η GTAm κινείται ήρεμα σε κάθε είδους δρόμου, με πολύ γλυκό και ακριβές τιμόνι, τεράστια δύναμη από τα φρένα και καλή αίσθηση, μέσω των καθισμάτων, του πίσω άξονα, ο οποίος είναι μοναδικός για 4θυρο μοντέλο με αξιοπρεπή χώρο αποσκευών.

Η μόνη μας αρνητική σημείωση αφορά τη λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού. Στην πίστα Anglesey της Ουαλίας που την οδηγήσαμε, υπήρξαν κάποιες φορές που υπερθερμάνθηκε, σύμφωνα με τον υπολογιστή του αυτοκινήτου. Ακόμα και στην περίπτωση που λειτουργούσε σωστά δεν πρόσφερε τα ίδια επίπεδα πρόσφυσης που δίνει μια νέα BMW M3 Competition. Αυτό εμπόδισε την περιορισμένης παραγωγής Alfa Romeo να είναι λίγο πιο γρήγορη. Σε άλλη περίπτωση, η GTAm είναι ένα απόλυτα απολαυστικό αυτοκίνητο. Αξίζει κάθε ευρώ από αυτά που στοιχίζει δίχως αμφιβολία.

Συμπέρασμα

Ένα τρελό αυτοκίνητο, με εξωφρενική τιμή, ναι, αλλά στο σωστό δρόμο η Alfa Romeo Giulia GTAm μπορεί να γίνει το πιο συναρπαστικό 4θυρο μοντέλο που έχεις ποτέ οδηγήσει. Και στην πίστα είναι ακόμα καλύτερο, με μπόλικη πρόσφυση, μηχανική και αεροδυναμική, έναν απολαυστικό ήχο από τον V6 κινητήρα, ένα εκπληκτικό πλαίσιο που σε βάζει για τα καλά στο παιχνίδι και φανταστικά φρένα. Το καλύτερο απ’ όλα, έχει εμφάνιση που… αξίζει ένα εκατομμύριο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!