Οδηγούμε τη Mercedes-Benz CLE Cabrio

Η Mercedes-Benz CLE Cabriolet καταφθάνει για να αντιμετωπίσει την BMW Σειρά 4 Cabriolet στην αγορά των executive ανοιχτών αυτοκινήτων.

Οδηγούμε τη Mercedes-Benz CLE Cabrio

Η Mercedes-Benz CLE Cabriolet καταφθάνει για να αντιμετωπίσει την BMW Σειρά 4 Cabriolet στην αγορά των executive ανοιχτών αυτοκινήτων.

Οι επιλογές στην αγορά είναι πλέον περιορισμένες όταν πρόκειται για τετραθέσια cabrio μεγάλου μεγέθους, αλλά η Mercedes-Benz έχει επιμείνει στη συνταγή, με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Με έξυπνες αναλογίες, καλό εξοπλισμό και μεγάλη γκάμα κινητήρων, η νέα Mercedes-Benz CLE Cabrio διακρίνεται σε όλους τους τομείς, και μοιάζει να είναι κατασκευασμένη κατά παραγγελία.

Η αγορά των ανοιχτών αυτοκινήτων μοιάζει πιο ασταθής από ποτέ, αλλά η Mercedes-Benz έχει «δώσει τα ρέστα της» με τη νέα CLE Cabrio. Προσφέρεται με τέσσερις κινητήρες, δύο turbo 4κύλινδρους 2λιτρους βενζίνης (με τις ονομασίες 300 και 200), έναν turbo 3λιτρο 6κύλινδρο εν σειρά (450) και ένα 2λιτρο turbo diesel (220 d).

Δυο δύο από τους κινητήρες, οι 450 και 300  διατίθενται μόνο με το μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+ της γερμανικής εταιρείας (τα μοντέλα 200 και 220d έχουν κίνηση μόνο στον πίσω άξονα). Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt και είναι εξοπλισμένες με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Τα 4κύλινδρα βενζινοκίνητα μοντέλα αναμένεται να αποτελέσουν το βασικό όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη. Ενώ τα 200 και 300 μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα και οι αποδόσεις τους είναι πολύ κοντά, με 204 ίππους έναντι 258 ίππων και 320 Nm ροπής έναντι 400 Nm, αντίστοιχα, το 300 θα ήταν η δική μας επιλογή, για να διαχειριστεί καλύτερα το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, που φτάνει τα 2.080 κιλά.

Mercedes CLE 300 Cabriolet

Όσον αφορά την εμφάνιση, πρόκειται για μια κομψή σχεδίαση, με σωστές αναλογίες, ειδικά σε σύγκριση με τα μοντέλα E-Class Cabriolet και C-Class Cabriolet compact που αντικαθιστά, και η γοητεία της δεν φθίνει, ανεξάρτητα από το αν η υφασμάτινη οροφή 20 στρώσεων είναι ανοιχτή ή κλειστή.

Για τη δημιουργία της CLE, η Mercedes-Benz πήρε το εμπρός μέρος της τρέχουσας E-Class και προσέθεσε το πίσω μέρος της C-Class. Χρησιμοποιεί το εσωτερικό της τελευταίας, ενώ το εμπρός μέρος επιτρέπει την τοποθέτηση των μεγαλύτερων 6κύλινδρων κινητήρων. Σημειώστε οτι η AMG CLE 53 θα προστεθεί στη γκάμα αργότερα φέτος για να τοποθετηθεί πάνω από την 450.

Αυτός ο συνδυασμός δημιουργεί μια καλαίσθητη καμπίνα. Οι επιβάτες των εμπρός καθισμάτων είναι «τυλιγμένοι» στην άνεση. Ενώ οι πίσω επιβάτες (υπάρχει χώρος μόνο για δύο) δεν είναι ακριβώς στριμωγμένοι,  ο χώρος για το κεφάλι είναι λίγο περιορισμένος με την οροφή κλειστή.

Στην οδήγηση, η 300 CLE Cabriolet είναι εκλεπτυσμένη, με τον βενζινοκινητήρα να έχει ακριβώς την απόδοση που χρειάζεται για να κάνει έναν καθημερινό δρόμο ενδιαφέρον. Αντίθετα, η χαμηλότερης ισχύος 200, δυσκολεύεται πραγματικά να θέσει σε γρήγορη κίνηση τη CLE, καταστρέφοντας την ηρεμία καθώς κυνηγάει λίγη -απαραίτητη- ισχύ. Προσαρμόζεσαι γρήγορα στο ρυθμό της CLE, και την αφήνεις να τον υποδείξει, ώστε να αισθάνεσαι κατασταλαγμένος και ήρεμος, ενώ απολαμβάνεις το τοπίο.

Υπάρχει μια λειτουργία Sport αν θέλετε να ανεβάσετε τις επιδόσεις, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι αφαιρεί κάτι από το χαρακτήρα της CLE Cabrio, που είναι προσανατολισμένος στην άνεση, αντί να προσθέτει οτιδήποτε ουσιαστικό στην οδηγική εμπειρία. Το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων διατηρεί τις ταχύτητες για περισσότερο χρόνο πριν από τις αλλαγές, αλλά αυτό ενισχύει τον βροντερο ήχο του κινητήρα όσο πιο ψηλά ανεβαίνετε στο φάσμα στροφών.

Mercedes CLE 300 Cabriolet

Ακριβώς όπως ο κινητήρας δεν είναι στα καλύτερά του όταν πιέζεται σκληρά, πέραν από τη ζώνη άνεσής του, το ίδιο συμβαίνει και με το πλαίσιο. Ταξιδεύει με μεγάλη άνεση, αντιμετωπίζοντας έξυπνα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και καταπνίγοντας τις διαταράξεις σε όλες τις επιφάνειες εκτός από τις χειρότερες, ώστε να μην εισχωρούν στην καμπίνα κραδασμοί.

Αυτή η εγγενής ακαμψία του πλαισίου στηρίζει την οδική συμπεριφορά της CLE, με αρκετή κλίση του αμαξώματος, ώστε να ξέρεις πώς αντιδρά το αυτοκίνητο σε κάθε κίνηση του τιμονιού, αλλά χωρίς δραματικές κλίσεις που θα σε κάνουν να εύχεσαι να είχες περιορίσει τον ενθουσιασμό σου.

Το αμάξωμα παραμένει σταθερό και ήρεμο, εκτός και αν είσαι απότομος με τις εντολές. Τότε αρχίζει να σπινάρει και τα ελαστικά να στριγγλίζουν, αλλά τελικά είναι ένα αυτοκίνητο για να απολαμβάνεις το περιβάλλον, το εσωτερικό του και όχι κυνηγώντας την απόλυτη δυναμική του. Γιατί, λοιπόν, θα αναρωτηθείτε, έχουν εγκαταστήσει ένα τόσο πολύπλοκο σύστημα μεταβλητής τετρακίνησης; Διότι οι αγορές της Βόρειας Αμερικής επιμένουν σε αυτό.

Με κλειστή οροφή, δύσκολα θα ξεχωρίσετε την Cabrio από την coupe από άποψη φινέτσας. Yπάρχει ένα ντεσιμπέλ περισσότερος θόρυβος από τον αέρα στο πίσω μέρος, αλλά αυτό είναι όλο. Με την οροφή ανοιχτή και τα παράθυρα ανεβασμένα, η καμπίνα παραμένει εντυπωσιακά ήρεμη και απαλλαγμένη από ισχυρές πνοές ανέμου.

Όταν κατεβάσεις και τα τέσσερα πλευρικά παράθυρα, το πίσω μέρος του κεφαλιού σου δέχεται το αναμενόμενο χτύπημα από τον αέρα, ακόμα και αν έχεις ενεργοποιήσει το σύστημα Aircap της Mercedes, το οποίο αποτελείται από ένα επεκτεινόμενο ανεμοθώρακα τοποθετημένο στην κορυφή του παρμπρίζ και έναν τοποθετημένο ανάμεσα στα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων.

Αυτό το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να ανεβάζει τη ροή του αέρα πάνω από το πιλοτήριο και να την κατευθύνει μακριά από το εσωτερικό. Ενώ υπάρχει μια μικρή μείωση του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα όταν είναι ενεργό, υπάρχει μια αξιοσημείωτη αύξηση του θορύβου, οπότε δεν μας φαίνεται ότι αξίζει το αντίτιμο. Το Airscarf που είναι ενσωματωμένο στα εμπρός καθίσματα, για να παρέχει μια ροή ζεστού αέρα στο λαιμό σας είναι πολύ πιο αποτελεσματικό.

Η αγορά για τη CLE Cabrio είναι μικρή, καθώς η BMW Σειρά 4 Cabriolet είναι ο μόνος ανταγωνιστής της. Αλλά όταν η συνταγή εκτελείται σωστά, όπως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση, η γοητεία είναι ξεκάθαρη, ακόμη και αν κάποιοι μπορεί να βρουν την τιμή, που ξεκινά από 73.350 ευρώ, πολύ υψηλή για ένα όχημα με κινητήρα που δεν έχει την πυγμή που ταιριάζει με το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Mercedes CLE 300 AMG Line Premium Cabriolet

  • Κινητήρας: 2λιτρος 4κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας
  • Ισχύς/ροπή: 258 ίπποι / 400 Nm
  • Μετάδοση: Κιβώτιο 9 σχέσεων, τετρακίνηση
  • 0-100 χλμ./ώρα: 6,6 δλ.
  • Μέγιστη ταχύτητα: 250 χλμ./ώρα
  • Κατανάλωση καυσίμου: 7,3 – 7,7 λτ./100 χλμ.
  • Εκπομπές CO2: 165 – 179 γρ./χλμ.
  • Διαστάσεις (μήκος/πλάτος/ύψος): 4,85 μ. / 2,042 μ. / 1,423 μ.

Mercedes-Benz CLE 300 Cabriolet

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!