Οδηγούμε το BYD Dolphin στην Αγγλία

Το νέο BYD Dolphin είναι ένα οικονομικό και πρακτικό ηλεκτρικό όχημα, έτοιμο να αντιμετωπίσει το Volkswagen ID.3.

Οδηγούμε το BYD Dolphin στην Αγγλία

Το νέο BYD Dolphin είναι ένα οικονομικό και πρακτικό ηλεκτρικό όχημα, έτοιμο να αντιμετωπίσει το Volkswagen ID.3.

Περιμένουμε ακόμα την BYD να κάνει την πρώτη αμφιλεγόμενη κίνησή της στην Ευρώπη. Το C-SUV Atto 3 ξεκίνησε επιτυχημένα την πορεία της κινεζικής εταιρείας κατασκευής μπαταριών στο χώρο της αυτοκίνησης, ενώ το Seal δείχνει ότι η εταιρεία έχει στα σκαριά έναν πραγματικό αντίπαλο του Tesla Model 3. Τι γίνεται όμως με το (μικρότερο) Dolphin; Θα μπορούσε το “baby BYD” να είναι το πρώτο στραβοπάτημα; Ήρθε η ώρα να μάθουμε πώς τα καταφέρνει, στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου.

Για να ανακεφαλαιώσουμε, το Dolphin είναι μια συμφέρουσα πρόταση που προσπαθεί – και, στα χαρτιά, τα καταφέρνει – να σπάσει μερικές συμβάσεις σχετικά με το συνδυασμό του μεγέθους του οχήματος, της χωρητικότητας της μπαταρίας, της αυτονομίας, του βασικού εξοπλισμού και της τιμής αγοράς. Ακόμα και οι βασικές εκδόσεις του αυτοκινήτου, με τιμή από 26.195 λίρες Αγγλίας (30.330 ευρώ, χωρίς επιδότηση), διαθέτουν μπαταρία 45 kWh που είναι ικανή για αυτονομία 340 χιλιομέτρων, οθόνη infotainment 12,8 ιντσών (περιστρεφόμενη), ταπετσαρία από vegan δέρμα και ζάντες αλουμινίου.

Η κορυφαία έκδοση της γκάμας συνδυάζει μια μεγαλύτερη μπαταρία 60 kWh και έναν κινητήρα 198 ίππων που τοποθετείται εμπρός – δηλαδή ακριβώς ο ίδιος συνδυασμός με αυτόν που διαθέτει το Atto 3. Η BYD ισχυρίζεται ότι αυτή η έκδοση, με την ονομασία Dolphin Comfort, έχει αυτονομία (βάσει WLTP) έως και 427 χιλιόμετρα. Διαθέτει επίσης ελαφρώς ταχύτερη φόρτιση, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό θα ανακαλύψεις ένα περιβάλλον που αρνείται να δώσει μια φτηνή αίσθηση, χωρίς ταυτόχρονα να πλασάρεται ως premium. Υπάρχει μαλακό υλικό στα περισσότερα σημεία που θα αγγίξεις, και οι διακόπτες έχουν μια αίσθηση στιβαρότητας. Στην πραγματικότητα, η καμπίνα του Dolphin μοιάζει με μια πιο ώριμη εξέλιξη εκείνης του Atto 3, με πιο νορμάλ δομή και, για παράδειγμα, συμβατικές θήκες στις πόρτες αντί για τα αντισυμβατικά λάστιχα-χορδές του μεγαλύτερου μοντέλου.

Στο ταμπλό δεσπόζει, φυσικά, η κεντρική οθόνη, η οποία είναι η μικρότερη από τις δύο διαθέσιμες στο Atto 3. Δεν είμαστε ακριβώς λάτρεις της ικανότητάς της να περιστρέφεται μεταξύ κατακόρυφης και οριζόντιας διάταξης, ωστόσο δεν υπάρχει αμφιβολία για την υπολογιστική ισχύ που κρύβει, διότι ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχουν κάποιες αστάθειες στη σύνδεση, το σύστημα της BYD είναι πιο γρήγορο και ανταποκρίνεται ταχύτερα σε σχέση με οτιδήποτε συναντήσεις σε κάποιο Opel, Peugeot ή VW. Η εταιρεία δεν φαίνεται να διστάζει επίσης να εκδίδει συχνά ενημερώσεις over-the-air – έτσι η εμπειρία είναι πιθανό να γίνεται συνεχώς καλύτερη εν ευθέτω χρόνω.

Τέσσερις ενήλικες θα μπορούν να ταξιδέψουν άνετα, έχοντας διαθέσιμο τον χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ενός μοντέλου που καταφέρνει να κρύβει πολύ καλά το μέγεθός του (θα μπορούσατε να ξεγελαστείτε και να θεωρήσετε πως πρόκειται για supermini, ενώ στην πραγματικότητα είναι ελαφρώς μακρύτερο από το ID.3). Ως εκ τούτου, ο χώρος αποσκευών του BYD είναι ενδεχομένως λίγο μικρός, στα 345 λίτρα – ένα σημάδι του ότι οι σχεδιαστές έδωσαν προτεραιότητα στους χώρους της καμπίνας έναντι της χωρητικότητας φορτίου. Αλλά έχει εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και είναι αρκετό για τα εβδομαδιαία ψώνια μιας οικογένειας.

Τα νέα είναι ακόμα καλύτερα σε ότι αφορά την οδήγηση, καθώς το Dolphin κληρονομεί πολλά από τα καλά χαρακτηριστικά του Atto 3. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει αρκετή δύναμη (204 PS) για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, με τα 310 Nm στιγμιαίας ροπής να προσφέρουν χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα (7 δευτερόλεπτα) που θα το τοποθετούσε στην κατηγορία των hot-hatch μόλις πριν από ένα ή δύο χρόνια. Φυσικά και δεν έχει την ίδια συμπεριφορά στον δρόμο με ένα hot-hatch, το τιμόνι παρόλα αυτά είναι αρκετά άμεσο ώστε να διευκολύνει την τοποθέτηση του Dolphin στο δρόμο.

Η κύλιση είναι επίσης εντυπωσιακή, εν μέρει χάρη στη στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε όλες τις εκδόσεις, πλην της εισαγωγικής (πολλά αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους αρκούνται σε έναν απλό ημιάκαπτο άξονα, ο οποίος επηρεάζεται περισσότερο από τα καπάκια των αποχετεύσεων και τις λακκούβες). Ο μεγαλύτερος εχθρός της ανάρτησης είναι η αλλαγή της επιφάνειας ή της καμπύλης στη μέση της στροφής, κάτι που μπορεί να γίνει αιτία να χαθεί η ισορροπία, λόγω του πολύ μαλακού στησίματος.

Αν είσαι βίαιος με το γκάζι μπορεί να προκαλέσεις στιγιμαία απώλεια πρόσφυσης, καθώς τα μπροστινά ελαστικά δυσκολεύονται να διαχειριστούν την ξαφνική αύξηση της ροπής – αλλά γενικά το Dolphin θα παραμείνει ανταπεξέλθει σε κάθε πρόκληση, πλην των πιο κακοτράχαλων δρόμων.

Τελικά;

Η μικρότερη και πιο προσιτή πρόταση της BYD καταφέρνει να σκοράρει ψηλά σε επίπεδο ευρυχωρίας και αξίας. Απέχει από το να διακριθεί σε οδηγική απόλαυση, αλλά από την άλλη, κανένας από τους αντιπάλους του δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι πολύ διασκεδαστικός στο δρόμο. Οι πελάτες θα βρουν πολύ ελκυστικό το συνολικό πακέτο που προσφέρει το Dolphin, τη μεγαλύτερη αυτονομία μπαταρίας, την τεχνολογία άνεσης και συνδεσιμότητας και τη στιβαρή ποιότητα κατασκευής. Είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό μικρό EV, σε ελκυστική τιμή.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

BYD Dolphin Design

  • Τιμή (στην Αγγλία): 36.736 ευρώ
  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός
  • Μπαταρία: 60 kWh
  • Ισχύς/ροπή: 204 ίπποι/310 Nm
  • Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση εμπρός
  • 0-100 χλμ./ώρα: 7,0 δευτερόλεπτα
  • Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα
  • Αυτονομία: 427 χιλιόμετρα
  • Φόρτιση: 88 kW (30-80% σε 29 λεπτά)
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!