Συναντήσαμε τη BMW Vision Neue Klasse X στην Πορτογαλία (+video)

Ταξιδέψαμε στη Λισαβόνα και είδαμε από κοντά το πρωτότυπο Vision Neue Klasse X, το οποίο σκιαγραφεί τη νέα σχεδιαστική και τεχνολογική φιλοσοφία των μελλοντικών SAV (Sports Activity Vehicle) της γερμανικής φίρμας.

Συναντήσαμε τη BMW Vision Neue Klasse X στην Πορτογαλία (+video)

Ταξιδέψαμε στη Λισαβόνα και είδαμε από κοντά το πρωτότυπο Vision Neue Klasse X, το οποίο σκιαγραφεί τη νέα σχεδιαστική και τεχνολογική φιλοσοφία των μελλοντικών SAV (Sports Activity Vehicle) της γερμανικής φίρμας.

Η BMW Vision Neue Klasse X εντυπωσιάζει μόλις από την πρώτη ματιά από πλευράς αισθητικής. Όσο την πλησιάζαμε τόσο θέλαμε να επεξεργαστούμε τις τεχνολογίες και να ψηλαφήσουμε τα premium υλικά κατασκευής.

Eξωτερικά θυμίζει το πρωτότυπο sedan που είχε αποκαλύψει πριν από περίπου ένα χρόνο η BMW στην έκθεση κινητικότητας IAA 2023. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία με τη BMW Vision Neue Klasse, ωστόσο είναι ξεκάθαρη η κατηγοριοποίηση του μοντέλου Χ.

Λιτή σχεδίαση με «νεφρά» που έχουν μικρύνει σε διαστάσεις, ακολουθώντας τα χνάρια των προκατόχων του. Επομένως, η BMW πατάει ένα… φρένο σε αυτούς που αναρωτιούνται πόσο άλλο μπορούν να μεγαλώσουν τα εμπρός «νεφρά».

Να σημειώσουμε ότι η μάσκα είναι φωτιζόμενη και τα LED φωτιστικά βρίσκονται πίσω από ένα ενισχυμένο τζάμι. Τα πίσω φώτα φτάνουν αρκετά στο κέντρο του πίσω μέρους και αποτελούν μια οριζόντια ερμηνεία των γνωστών, σχήματος L, φωτιστικών σωμάτων της BMW.

Τεράστια μπάρα-οθόνη και εξατομικευμένη μελωδία

Αυτό όμως που μας άφησε έκπληκτους είναι η εμπειρία με το BMW Panoramic Vision και η δυνατότητα «δημιουργίας» μελωδίας HYPERSONX WHEEL. Σχετικά με το τελευταίο, οι επιβάτες του αυτοκινήτου μπορούν να απολαμβάνουν τον αγαπημένο τους ήχο σε κάθε ταξίδι. Ο ήχος, που παράγεται σε πραγματικό χρόνο και ρυθμίζεται με μία κίνηση στο τιμόνι HYPERSONX WHEEL, μετατρέπει το εσωτερικό της BMW Vision Neue Klasse X σε προσωπικό χώρο.

Το BMW Panoramic Vision είναι μια μεγάλη μπάρα οθόνης, που ξεκινάει από την κολόνα του οδηγού και καταλήγει στην κολόνα του συνοδηγού, στην οποία μπορεί ο χρήστης να «τοποθετήσει» widgets, εργαλεία-πληροφορίες δηλαδή που είναι ευανάγνωστες. Πώς μπορούν να βάλει κανείς τα συγκεκριμένα widgets σε εκείνο το σημείο; Μέσω της μεγάλης οθόνης στην κεντρική κονσόλα.

H BMW Vision Neue Klasse X εφοδιάζεται με την έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Εκτός από τις βελτιωμένες μονάδες e-drive, διαθέτει επίσης νέες και πλέον κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου, με ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα υψηλότερη κατά πάνω από 20% σε σχέση με εκείνη των πρισματικών κυψελών που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως.

Σε συνδυασμό με τη μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt, αυτό θα βελτιώσει την ταχύτητα φόρτισης έως και κατά 30% – επιτρέποντας στα οχήματα να φορτίζουν σε μόλις 10 λεπτά προκειμένου να εξασφαλίσουν αυτονομία 300 χιλιόμετρα. Η έκτη γενιά του BMW eDrive προσφέρει επίσης έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία.

Η BMW Vision Neue Klasse X εντυπωσιάζει επίσης με την αεροδυναμική της, έχοντας αντίσταση μειωμένη κατά 20% σε σχέση με ένα συγκρίσιμο μοντέλο της τρέχουσας γκάμας. Τα νέα σχέδια των ελαστικών καθώς και το  ειδικό σύστημα πέδησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα συμβάλλουν στην αύξηση της συνολικής αποδοτικότητας του οχήματος έως και 25%.

Φυσικά μεγάλη βαρύτητα δόθηκε και στη βιωσιμότητα, μειώνοντας το αποτύπωμα CO2 αισθητά. Για τις επιφάνειες του εσωτερικού αναπτύχθηκε ένα υλικό καθαρά φυτικής προέλευσης, με βάση ορυκτά και χωρίς πετρέλαιο. Θα χρησιμοποιηθεί στην BMW Vision Neue Klasse X στο κάτω τμήμα της επένδυσης των θυρών και στην κεντρική κονσόλα. Τα πλαστικά που συλλέγονται από τις θάλασσες αξιοποιούνται επίσης για πρώτη φορά για εξαρτήματα που χυτεύονται με έγχυση. Σε επιλεγμένα εξαρτήματα, αυτή η δευτερογενής πρώτη ύλη, η οποία λαμβάνεται, για παράδειγμα, από εγκαταλελειμμένα δίχτυα αλιείας, αντιπροσωπεύει ήδη το 30%.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!