F1: Μπλε πινελιές για τη Ferrari στο GP Μαϊάμι

H Ferrari θα αγωνιστεί στο επόμενο Grand Prix της Formula 1, στο Μαϊάμι με έναν ειδικό χρωματισμό, για να γιορτάσει την επέτειο 70 ετών της ιταλικής μάρκας στην αγορά των ΗΠΑ.

F1: Μπλε πινελιές για τη Ferrari στο GP Μαϊάμι

H Ferrari θα αγωνιστεί στο επόμενο Grand Prix της Formula 1, στο Μαϊάμι με έναν ειδικό χρωματισμό, για να γιορτάσει την επέτειο 70 ετών της ιταλικής μάρκας στην αγορά των ΗΠΑ.

Για τον 6ο γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1, το Grand Prix Μαϊάμι, που θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο του Πάσχα, τα μονοθέσια της Ferrari θα φέρουν έναν ειδικό χρωματισμό, με γαλάζιες και μπλε πινελιές, προς εορτασμό της παρουσίας 70 ετών του Cavallino Rampante στην αγορά των ΗΠΑ.

Αυτό οφείλεται στον Ιταλό οδηγό αγώνων Luigi Chinetti, τρεις φορές νικητής των 24 Ωρών του Le Mans (και άλλες δύο στις 24 Ώρες του -παλιού- Spa-Francorchamps), με την ομάδα της Ferrari, το 1932 και 1934 με Alfa Romeo και το 1949 με Ferrari.

O Chinetti, προσωπικός φίλος του Enzo Ferrari, ιδρυτή της μάρκας, είχε μεταναστεύσει στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Κατάφερε να πείσει τον Ferrari να γίνει ο μοναδικός αντιπρόσωπος της εταιρείας στην Αμερική, όπου ανέλαβε και τις αγωνιστικές της δραστηριότητες με τη NART (North American Racing Team), η οποία κατέκτησε τη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans το 1965, την τελευταία νίκη της Ferrari στο θρυλικό αγώνα έως πέρυσι.

Αναφέρεται ότι η ομάδα F1 της Ferrari είχε γιορτάσει την πρώτη δεκαετία της παρουσίας της στην αγορά των ΗΠΑ το 1964, χρησιμοποιώντας τα χρώματα της NART (λευκό και μπλε) για τα δύο τελευταία Grand Prix του Πρωταθλήματος (ΗΠΑ και Μεξικού), με αποτέλεσμα ο Βρετανός John Surtees (ο μοναδικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής σε 2 και 4 τροχούς στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού) να κατακτήσει τον τίτλο με μια Ferrari που δεν ήταν βαμμένη κόκκινη.

Ωστόσο, ο πραγματικός λόγος για τον οποίο ο Commendatore είχε αλλάξει το χρώμα των μονοθεσίων του ήταν διότι η Αυτοκινητική Λέσχη της Ιταλίας (ACI), δεν υποστήριξε τη διαδικασία έγκρισης (ομολογκασιόν), Ferrari 250 LM για το Le Mans, καθώς δεν είχε παράγει 100 μονάδες. Με το χαρακτηριστικό θεατρισμό που χαρακτήριζε πολλές από τις κινήσεις του, ο Ferrari είχε δηλώσει ότι δεν θα αγωνιζόταν ποτέ ξανά με το παραδοσιακό αγωνιστικό χρώμα της Ιταλίας, το κόκκινο, χωρίς φυσικά να το εννοεί πραγματικά.

Λέγεται ότι αργότερα η Ferrari είχε παράγει ορισμένες 250 LM, και o Enzo κάλεσε τους εκπροσώπους της ACI να τα δουν, με μικρές διακοπές για καφέ ή άλλες δικαιολογίες, για να προλάβουν μεταφερθούν κάθε φορά τα αυτοκίνητα σε διαφορετική τοποθεσία και να παρουσιαστούν ως επιπλέον δείγματα!

Oι δύο αποχρώσεις του  μπλε που θα χρησιμοποιήσει αυτή τη φορά η Ferrari το Azzuro Dino και το το γαλάζιο Azzurro La Plata, το εθνικό χρώμα της Αργεντινής και παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιούσε για το «κράνος» και το polo shirt με το οποίο αγωνιζόταν ο τελευταίος Ιταλός -δις- Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 (με τα χρώματα της Ferrari το 1952 και 1953), Alberto Ascari.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το ίδιο χρώμα χρησιμοποιούσαν για τις αγωνιστικές τους φόρμες οι John Surtees, o Νεοζηλανδός οδηγός της Ferrari τη δεκαετίας του 1960 -και γνωστός για την ατυχία του- Chris Amon, όπως και ο Niki Lauda στην πρώτη του σεζόν με τη Ferrari, το 1974, πριν κατακτήσει δύο από τους τρεις τίτλους του με αυτήν.

Το Azzurro Dino είναι μία πιο σκούρα απόχρωση, την οποία χρησιμοποιούσε ο team-mate του Lauda το 1974 στη Ferrari, ο Ελβετός Clay Regazzoni. O τελικός χρωματισμός του μονοθεσίου θα αποκαλυφθεί στη Φλόριντα, όπου έχει διοργανωθεί μία εκτεταμένη σειρά εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 70 ετών της Ferrari στις ΗΠΑ, η οποία θα ξεκινήσει στις 28 Απριλίου και θα κορυφωθεί στο Grand Prix Μαϊάμι.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!