Οδηγούμε το νέο Volkswagen Tiguan

Στην 3η του γενιά το Volkswagen Tiguan απλώνεται σε παροχές, τεχνολογίες και premium προσέγγιση ώστε να κοντύνει την απόσταση από την κρεμ ντε λα κρεμ C-SUV πιάτσα.

Οδηγούμε το νέο Volkswagen Tiguan

Στην 3η του γενιά το Volkswagen Tiguan απλώνεται σε παροχές, τεχνολογίες και premium προσέγγιση ώστε να κοντύνει την απόσταση από την κρεμ ντε λα κρεμ C-SUV πιάτσα.

Volkswagen Tiguan: Ένας διαχρονικός πρωταγωνιστής στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και το πρώτο που επιχείρησε ένα πετυχημένο downsizing, λανσάροντας κινητήρα μικρού κυβισμού (1.4 λτ.) με υψηλή απόδοση.

Η Tiguan ιστορία άρχισε να γράφεται το 2007 και από τότε κατάφερε με γεωμετρική πρόοδο κατάφερε να κάνει αίσθηση και νούμερα σε επίπεδο πωλήσεων. Το C-SUV της Volkswagen μπορεί να καμαρώνει τις επιτυχίες του ως το best seller SUV της μάρκας.

Απο το 2007 μετράει παραπάνω από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεων παγκοσμίως κάτι που μεταφράζεται και σε αντίστοιχη επιτυχία για την ελληνική αγορά, στην οποία καταγράφονται περισσότερα από 17.500 Tiguan.

Με το Touareg σε θέση SUV ναυαρχίδας, το αξιόλογο Tiguan λίγα σκαλοπάτια πιο κάτω σερβίρει την 3η γενιά καθολικά αναβαθμισμένη, ελκυστικότερη και αποδοτικότερη, για να διατηρήσει ζεστό το ενδιαφέρον και χορτάτα τα ταμεία της Volkswagen.

3η γενιά Volkswagen Tiguan

Η σχεδιαστική προσοχή της Volkswagen έπρεπε να δοθεί στην νεανική διάθεση και στις μοντέρνες γραμμές και από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι ο δυναμισμός είναι με το μέρος του Tiguan. Μπορεί με ευκολία να πει κανείς ότι υιοθετεί στοιχεία από Touareg και από τα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, όπως για παράδειγμα η φωτιζόμενη λεπτή LED μπάρα πάνω από τη μάσκα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα.

Χαρακτηριστικό της νέας εικόνας είναι το ψηλότερο εμπρός κούτελο με τους νέους προβολείς LED και τα τονισμένα φτερά που υποδέχονται τροχούς μεγέθους έως και 20΄΄ Οι αεραγωγοί, περιλαμβάνουν αεροκουρτίνες στις εξωτερικές πλευρές του προφυλακτήρα και εξασφαλίζουν βέλτιστη ροή με το αποτέλεσμα της σχεδίασης να συμβάλει σε μια εντυπωσιακή βελτίωση του συντελεστής οπισθέλκουσας που από το 0,33 θρονιάζεται στο 0,28 (cd). Γενικά οπτικά έχει με το μέρος του τις καμπύλες και τις σπορ αναλογίες ώστε να πείσει για τον εκμοντερνισμό του. Και όλα αυτά με ελαφρώς αναθεωρημένες τις διαστάσεις με το νεότερο Tiguan να είναι 30 χιλ. μακρύτερο, τέσσερα ψηλότερο και με ίδιο πλάτος (4.539 χιλ. μήκος, 1.842 χιλ. πλάτος, και 1.658 χιλ. ύψος).

Ο εσωτερικός του κόσμος έχει δεχτεί μια δυναμική ανασχεδίαση με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του Modular Infotainment Matrix να καθορίζουν το στιλ. Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και μοντέρνο σχεδιασμό.

Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν το νέο Digital Cockpit Pro, μια μεγάλη οθόνη infotainment 12,9 ιντσών και προαιρετικά 15” με εντελώς νέα δομή μενού και γραφικών, ένα καινούργιο head-up display και το νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD. Ένας επίσης νέος πολυδιακόπτης αριστερά στην κολώνα του τιμονιού, περιλαμβάνει και τις λειτουργίες που συναντούσε κανείς στον αντίστοιχο στη δεξιά πλευρά, γιατί τώρα η θέση του καταλαμβάνεται από τον έμπνευσης ID.7 επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.

O ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA είναι επίσης νέος. Επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας, ενώ μέσω πρόσβασης σε OnLine βάσεις δεδομένων και στο ChatGPT – που μελλοντικά θα είναι διαθέσιμο – συνεχώς εξελίσσεται.

Τα ποιοτικά υλικά του σαλονιού και η προσεγμένη υλοποίηση της συναρμολόγησης δικαιολογούν τις premium προθέσεις που ξεκινούν από την αρχική εντύπωση. Τα νέα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus με οσφυϊκή στήριξη και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων, συμβάλλουν σε ένα ήδη πλούσιο εξοπλισμό. Επιπλέον μπορεί να ρυθμιστεί η αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης και του εξαερισμού των καθισμάτων, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.

Το μεταξόνιο των 2.676 χιλ. εξασφαλίζει πλουσιοπάροχους χώρους για πέντε ενήλικους επιβάτες, κάτι που οφείλει και στο μετακινούμενο πίσω κάθισμα. Αυξημένη κατά 37 λτ. εμφανίζεται και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (652 λτ.).

Η τρίτη γενιά του SUV της Volkswagen προσφέρεται στην εισαγωγική έκδοση Tiguan, στη μεσαία έκδοση Life, στην ειδική έκδοση More και στην κορυφαία έκδοση R-Line.

Η εισαγωγική έκδοση του Tiguan προσφέρει μεταξύ άλλων στον βασικό εξοπλισμό στοιχεία όπως το Digital Cockpit Pro, την οθόνη 12,9 ιντσών του συστήματος infotainment, το Driving Experience Control, το σύστημα ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία Car2X, τον πρόσθετο κεντρικό αερόσακο και τους πλευρικούς πίσω, τον αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών Climatronic, τις θύρες USB-C με δυνατότητα φόρτισης 45 Watt (εμπρός) και μια πληρέστατη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που διαπρέπει στο κομμάτι της ασφάλειας.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Το νεότερο C-SUV της Volkswagen έρχεται με 8 επιλογές κινητήρων (mild hybrid βενζίνης 1.5, 2λιτρους TSI, plug in hybrid και 2λιτρους TDI πετρελαίου) και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι μονόδρομος. Όλες οι εκδόσεις συνεργάζονται αποκλειστικά με αυτόματο DSG κιβώτιο 7 ή 6 ταχυτήτων (Plug-in Hybrid με DSG 6).

Οι δύο νέες Plug-in Hybrid εκδόσεις με την ονομασία eHybrid θα είναι διαθέσιμες με αποδόσεις 204 και 272 ίππων, με τον 1.5 TSI ΕVO2 κινητήρα να συνδυάζεται με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και μία μεγαλύτερη μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 19,7 kWh. Σύμφωνα με την εταιρεία μετα τις συγκεκριμένες αναβαθμίσεις η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα .

Στα άλλα eHybrid δεδομένα σημειώνεται ότι ο AC φορτιστής είναι 11 kW, ενώ έχει τη δυνατότητα DC ταχυφόρτισης με ισχύ έως 50 kW.

Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης 2λιτρες αποκλειστικά τετρακίνητες εκδόσεις(4MOTION) TSI, 204 και 265 ίππων, καθώς και 2λιτρες TDI(150 και 193 ίππων), με την ισχυρότερη τετρακίνητη.

Tiguan εντυπώσεις

Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον γνωστό μας υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.5 eTSI που είναι άμεσα διαθέσιμο σε εκδόσεις με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Ο 1.5 eTSI αποδίδει 130 ή 150 ίππους, διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACTplus(Active Cylinder Management ), λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης η γνωριμία μας με το αυτοκίνητο και οι οδηγικές εντυπώσεις ήρθαν με την ισχυρότερη βερσιόν του eTSI που αποδείχτηκε άνετο και αποδοτικό για να εκπληρώσει τον SUV ρόλο του. Με τον οδηγό και τους συνοδοιπόρους του φυσικά να κάθονται ψηλά, η εποπτική θέση αποκτά σωστή ορατότητα αλλά και την ταξιδιάρικη αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους.

Δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις την σωστή χωροταξική μελέτη που ικανοποιεί ακόμα και τους ψηλότερους που θα βρεθούν στις πίσω θέσεις και κατόπιν ασχολείσαι με την προσφορά των εντυπώσεων εν κινήσει.

Οι επιδόσεις δεν λείπουν(0-100 χλμ/ώρα: 9,1 δλ. και 210 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα), έρχονται απλοποιημένα χάρη και στο 7άρι DSG, ενώ και οι καταναλώσεις κρίνονται λογικές, εξαρτώμενες φυσικά από την ανησυχία και το βάρος του δεξιού ποδιού. Τιμές ανάμεσα στα 7 και 8 λτ./100 χλμ. ήταν συνηθέστερες για τον διερευνητικό και όχι ιδιαίτερα εκδρομικό ρυθμό μας, στο διήμερο προς την ορεινή Αρκαδία.

Πέρα από τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στην ανάρτηση του νέου Tiguan, η κορυφαία έκδοση R Line που οδηγήσαμε είχε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης DCC Pro (αμορτισέρ με ξεχωριστές βαλβίδες για συμπίεση και επαναφορά), κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος και 20ρηδες τροχούς με Continental ContiSportContact 5. Κορυφαίες επιλογές δηλαδή για να πάρεις το μέγιστο οδηγικά από το SUV σου.

Κατά την οδήγησή μας πέριξ της Βυτίνας εισπράξαμε ένα καλοστημένο σύνολο που ανταποκρίνεται με σαφήνεια, χωρίς έντονες κλίσεις, προσφέροντας σωστές και άμεσες πληροφορίες από το τιμόνι για τα τεκτενόμενα. Νωρίτερα στον ανοιχτό δρόμο έδειξε την ευθυβολία του συνδυασμένη με ποιοτική κύλιση, ένα προνόμιο για premium ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ η συνολική αίσθηση είναι υπερ της αποτελεσματικότητας ισορροπώντας ποιοτικά και την άνεση. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση αποτελεί σύμμαχο του δραστήριου οδηγού που αναζητά τη σβέλτη οδήγηση σε δρόμους με στροφές.

Το Tiguan θα ακολουθήσει το ρυθμό με ευστοχία στην είσοδο και χωρίς να νιώσεις ότι πρέπει να συμβιβάσεις την ταχύτητά σου μέσα στη στροφή. Αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς και να το κρίνεις ανάλογα. Το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων της DCC Pro ανάρτησης, πραγματικά μπορεί να προσφέρει άνεση ή σπορ συνθήκες συμπεριφοράς περιορίζοντας τις κλίσεις και δίνοντας στον οδηγό επιπλέον turn-in. Η σφιχτή ανάρτηση θα δείξει τις αδυναμίες της μόνο σε συνεχόμενες ανωμαλίες και λακκούβες των δρόμων, που και πάλι επηρεάζουν κυρίως την άνεση και όχι την συμπεριφορά της.

Μένουμε με τις καλές εντυπώσεις εντός δρόμου μέχρι να διαπιστώσουμε τα κατορθώματα των 4MOTION εκδόσεων. Σε αυτές, που κατά βάση πορεύονται μπροσθιοκίνητες, το ποσοστό μετάδοσης προς στους πίσω τροχούς ξεκινά απο 4% και φτάνει έως 50%. Σε ακραίες καταστάσεις μπορεί να μεταφερθεί σε ένα μόνο τροχό έως και 85% της ροπής, μέσω της λειτουργίας torque vectoring και του ηλεκτρονικού κλειδώματος διαφορικού.

Άλλα εφόδια της τετρακίνητης έκδοσης είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (196 χιλ.) και μοιραία οι καλύτερες γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής (15,9/15,2/18,6 μοίρες αντίστοιχα), ενώ οι φίλοι της ρυμούλκησης θα δείξουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ικανότητα έλξης (έως 2.300 κιλά).

Tiguan, πράξη 3η

Η αυτοκινητοβιομηχανία από το Βόλφσμπουργκ χρειαζόταν κάτι πιο θελκτικό και μοντέρνο, σε δυναμικές και μαζεμένες διαστάσεις για να διατηρήσει τον κόσμο στις εκθέσεις της. Το επεξεργάστηκε, αφουγκράστηκε τον παλμό της εποχής και έδρασε σε σωστό timing για την νέα Tiguan πρόταση.

Το C-SUV της Volkswagen εξακολουθεί να καλύπτει τα ουσιαστικά θέλω του ώριμου αγοραστή, να διαθέτει γκάμα και εκδόσεις για κάθε γούστο, χώρους για την οικογένεια και τα συμπράγκαλά της και δυνατότητες για να υπερτερεί των ανταγωνιστών του, όμως δεν μένει στα κεκτημένα του αλλά εξελίσσεται. Η ελπίδα για παρατεταμένη εμπορική άνοιξη, δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα, αν και αυτό θα το αποδείξει ο χρόνος.

Η ουσία είναι ότι αν και τσιμπημένο σε τιμή (με εναρκτήρια από € 34.300) δικαιολογεί την αξία του τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας και μοντέρνας υλοποίησης, όσο και σε συνολική premium αίσθηση και απόδοση. Άμεσα διαθέσιμες είναι οι δυο εναρκτήριες εκδόσεις του βενζινοκίνητου mild hybrid 1.5 eTSI (απόδοσης 130 και 150 ίππων) και σύντομα η γκάμα θα εμπλουτιστεί.

Τιμές Volkswagen Tiguan

  • Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG: €34.300
  • Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG Life: €36.900
  • Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG More: €37.300
  • Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150PS DSG Life: €37.900
  • Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150PS DSG More: €38.300
  • Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150PS DSG R-Line: €42.500
  • Tiguan 2.0 TDI 150PS DSG Life: €42.900
  • Tiguan 2.0 TDI 150PS DSG More: €43.350
  • Tiguan 2.0 TDI 4MOTION 193PS DSG R-Line: €52.800
  • Tiguan 1.5 eHybrid 204PS DSG R-Line: €51.100
  • Tiguan 1.5 eHybrid 272PS DSG R-Line: €53.900

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!