Heat Belts: Οι θερμαινόμενες ζώνες της ZF

Ως μια λύση που θα συμβάλλει στην διατήρηση της αυτονομίας των ηλεκτροκίνητων σε συνθήκες ψύχους, η ΖF παρουσιάζει θερμαινόμενες ζώνες

Heat Belts: Οι θερμαινόμενες ζώνες της ZF

Ως μια λύση που θα συμβάλλει στην διατήρηση της αυτονομίας των ηλεκτροκίνητων σε συνθήκες ψύχους, η ΖF παρουσιάζει θερμαινόμενες ζώνες

Πολύς λόγος έχει γίνει για την αδυναμία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να διατηρήσουν την απόδοση των μπαταριών τους και, κατ΄επεκταση, την «ονομαστική» αυτονομία τους όταν οι θερμοκρασίες υποχωρούν κάτω από το μηδέν. Ένας από τους ενδεδειγμένους τρόπους αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου στα ηλεκτροκίνητα είναι και η ενεργοποίηση λειτουργιών όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα ή το θερμαινόμενο τιμόνι που δαπανούν πολύ λιγότερη ενέργεια από τα συστήματα κλιματισμού, προσφέροντας, μια αίσθηση θερμότητας, χωρίς να αποστραγγίζουν την μπαταρία εξίσου με το κλιματιστικό.

Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό η ZF, ο γνωστός κατασκευαστής κιβωτίων και προμηθευτής πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών αποφάσισε να παρουσιάσει θερμαινομένες ζώνες ασφαλείας. Οι Heat Belts, όπως ομολογουμένως επιτυχημένα ονομάζονται, είναι σχεδιασμένες για να λειτουργούν συνδυαστικά με στοιχεία όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αποτρέποντας ή ελαχιστοποιώντας την χρήση των πιο ενεργοβόρων συστημάτων κλιματισμού και κατ΄επέκταση μεγιστοποιώντας τη διαθέσιμη αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος σε συνθήκες ψύχους. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ZF, η χρήση του συγκεκριμένου gadget μπορεί να συμβάλει σε έως και κατά 15% μεγαλύτερη αυτονομία σε χαμηλές θερμοκρασίες, με δεδομένη την ελαχιστοποίηση της χρήσης του κλιματιστικού.

Οι ζώνες κατασκευάζονται από ενισχυμένη ύφανση που ενσωματώνει θερμαντικά στοιχεία στο εσωτερικό της με αποτέλεσμα να έχουν απλώς λίγο μεγαλύτερο πάχος σε σχέση με τις συμβατικές ζώνες. Τα δε θερμαντικά στοιχεία είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν μια ομοιόμορφη αίσθηση θερμότητας, έντασης από 36 έως 40 βαθμούς Κελσίου.

Επίσης όπως σημειώνει η ΖF η συγκεκριμένη διαφοροποίηση δεν επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο τον κύριο ρόλο που επιτελούν οι ζώνες που λειτουργούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο με τις συμβατικές όταν παραστεί ανάγκη. Επιπλέον ο σχεδιασμός τους και τα σημεία στήριξης δεν διαφέρουν από μια συμβατική ζώνη ασφαλείας κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να υιοθετηθούν εύκολα από μοντέλα παραγωγής χωρίς να χρειάζονται πρόσθετες διατυπώσεις σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα που σημειώνει η ZF είναι ότι χάρη στην θαλπωρή που προσφέρουν, ο οδηγός θα μπορεί να αφαιρέσει τον επιπλέον ρουχισμό που φορά μέσα στο αυτοκίνητο, ένα στοιχείο που ενισχύει ακόμα περισσότερο τον παράγοντα ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος, καθώς όπως έχουν δείξει έρευνες, ο βαρύς ρουχισμός αφενός δυσχεραίνει τις κινήσεις του οδηγού και αφετέρου «εμποδίζει» τις ζώνες να συγκρατήσουν έγκαιρα και αποτελεσματικά τους επιβάτες σε ενδεχόμενο ατύχημα.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν αυτοκινητοβιομηχανίες που να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την εφεύρεση της ZF αν και πάντα υπάρχει χρόνος για αυτό.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!