Hyundai Ioniq 6: Από την σμίλη του ανέμου

Η κορεατική φίρμα δίνει τις πρώτες συστάσεις για το επόμενο μέλος της γκάμας των Ioniq με την μορφή ενός τετράθυρου μοντέλου με απευθείας αναφορές στα κλασικά streamliners και όλες τις σύγχρονες εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης αλλά και της ψηφιακής μετα-πολυτέλειας.

Hyundai Ioniq 6: Από την σμίλη του ανέμου

Η κορεατική φίρμα δίνει τις πρώτες συστάσεις για το επόμενο μέλος της γκάμας των Ioniq με την μορφή ενός τετράθυρου μοντέλου με απευθείας αναφορές στα κλασικά streamliners και όλες τις σύγχρονες εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης αλλά και της ψηφιακής μετα-πολυτέλειας.

Μετά το ενδιαφέρον σχεδιαστικά αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ioniq 5, η Hyundai αποκαλύπτει το δεύτερο μέλος της ηλεκτρικής όσο και upmarket σειράς των Ioniq, αναζητώντας την έμπνευση στα streamiliner της δεκαετίας του ’30 από όπου και έλκει τις… αεροδυναμικές του επιρροές το Ioniq 6, σύμφωνα με τις συστάσεις του επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας, SangYup Lee.

Κατά τον ίδιο μάλιστα η ονομασία Streamliner ήταν μια από τις επιλογές που έπεσαν στο τραπέζι για την ονομασία του Ioniq 6 που η Hyundai είχε συστήσει πριν δύο χρόνια μέσω του πρωτότυπου Prophecy και που με εξαίρεση το ύψος της οροφής, το νέο μοντέλο, μιμείται απολύτως.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του, με μήκος 4,855 μέτρα το Ioniq 6 είναι αναμενόμενα κατά 22,0 εκατοστά μεγαλύτερο από το 5, αλλά κυρίως, διαθέτει 16,1 εκατοστά επιπλέον σε σχέση με το Tesla Model 3, έναν από τους βασικούς ανταγωνιστές του.

Το πλάτος διαμορφώνεται σε 1,88 μέτρα ενώ το μεταξόνιο σε 2,95 μέτρα, μεγέθη πανομοιότυπα με του Ioniq 5 με το οποίο το 6 μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική.

Εν προκειμένω την Electric Global Modular Platform (E-GMP) που αναμένεται και στην περίπτωση του Ioniq 6 να φιλοξενεί μπαταρίες 58 kWh ή 77,4 kWh χωρίς προς το παρόν ωστόσο η Hyundai να έχει δώσει στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Σε κάθε περίπτωση δεδομένη εξίσου θα πρέπει να θεωρείται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πισωκίνητες εκδόσεις που θα εφοδιάζονται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ή τετρακίνητες με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.

Με δεδομένη επίσης την ιδιαιτέρως αεροδυναμική σχεδίαση η προσφερόμενη αυτονομία αναμένεται να αγγίζει τα 515 χλμ. για τις εκδόσεις με την μεγαλύτερη μπαταρία.

Εκτός από την συνάφεια με το πρωτότυπο Prophecy είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι οι ιθύνοντες και οι σχεδιαστές της Hyundai επέλεξαν μια εντελώς διαφορετική γραμμή σε σχέση με το Ioniq 5, στοιχείο που o Sang Yup Lee επεξήγησε λέγοντας ότι η γκάμα των Ioniq έχει τη λογική σκακιέρας καθώς  «κάθε μοντέλο  υιοθετεί το δικό του ξεχωριστό στυλ αλλά όπως ακριβώς και τα πιόνια σε μια σκακιέρα, είναι εμφανές ότι ανήκει στην ίδια οικογένεια».

Στα στοιχεία που αναλαμβάνουν να αποδείξουν την σχεδιαστική συνοχή με το Ioniq 5 συγκαταλέγονται τα φωτιστικά σώματα με το πιξελοειδές μοτίβο. Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση, η έμφαση στη λεπτομέρεια είναι ακόμα μεγαλύτερη, ιδίως αν κοιτάξει κανείς το εσωτερικό των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων, ενώ στα πίσω, οι σχεδιαστές της Hyundai αποφάσισαν να εφαρμόσουν την ίδια ιδιάζουσα λογική, προσθέτοντας μια γραμμή LED που ενσωματώνεται στο ducktail spoiler και τονίζει ακόμα περισσότερο τις γοητευτικές γραμμές του μοντέλου.

Σε ό,τι αφορά τις επίσημες συστάσεις, όπως εξηγεί ο Σ. Lee «δεν θέλουμε να περιορίσουμε το μοντέλο με τον χαρακτηρισμό του sedan αν και πρόκειται ξεκάθαρα για ένα τετράθυρο μοντέλο που όμως διαθέτει coupe γραμμή».

Για την ιστορία, τόσο η αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος όσο και λεπτομέρειες όπως οι αναδυόμενες χειρολαβές και η επιλογή καμερών αντί συμβατικών εξωτερικών καθρεπτών, έχει ως αποτέλεσμα αεροδυναμικό συντελεστή 0.21.

Στα ενδότερα, επικρατεί μια μινιμαλιστική όσο και ψηφιακά ενσυνείδητη λογική στα πρότυπα του Ioniq 5 με κυρίαρχες δύο οθόνες 12,0 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment που θα προσφέρουν τις αναμενόμενες ευκολίες και δυνατότητες συνδεσιμότητας. Αυτό που επίσης ξεχωρίζει στο εσωτερικό του Ioniq 6 είναι η αφθονία σε LED φωτισμό.

Όπως εξηγεί o S. Lee «θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα εσωτερικό που να μοιάζει με προστατευτικό κουκούλι. Σαν να είναι ο προσωπικός χώρος κάποιου. Με αυτή τη λογική επιλέξαμε να μην χρησιμοποιήσουμε εμφανείς πηγές φωτός, αλλά τις αντανακλάσεις του φωτός σε διάφορες επιφάνειες. Φυσικά, οι χρωματισμοί μπορούν να αλλάζουν αναλόγως με τη διάθεση του οδηγού».

Για να αντιληφθεί κανείς καλύτερα το παραπάνω σκεπτικό αρκεί μια ματιά στον ατμοσφαιρικό φωτισμό που αναδύεται από το εσωτερικό των θυρών ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις, τόσο ο συνολικός σχεδιασμός όσο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αποπνέουν premium αίσθηση όσο και υψηλή ποιότητα κατασκευής.

Να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο ποσοστό των υλικών που επενδύουν το εσωτερικό αποτελούν προϊόντα ανακύκλωσης ή είναι φιλικά προς το περιβάλλον, από το τεχνόδερμα των επενδύσεων ως την οικολογική βαφή.

Στις ξεχωριστές λεπτομέρειες θα μπορούσε να κατατάξει κανείς την επιλογή της Hyundai να τοποθετήσει τους διακόπτες των παραθύρων στην κεντρική κονσόλα όπου, πιο πίσω κάτω από το υποβραχιόνιο, φιλοξενείται και ένας ευμεγέθης χώρος αποθήκευσης.

Στα άκρα του ταμπλό τοποθετούνται δύο επιπλέον οθόνες που τροφοδοτούνται με τις εικόνες από τις πλευρικές κάμερες ενώ κάθε αεραγωγός διαθέτει τα δικά του ξεχωριστά χειριστήρια-συντομεύσεις για τον έλεγχο του κλιματισμού, επιλογή που κατά κάποιο τρόπο σχεδιάστηκε για να «αποσυμφορήσει» την κεντρική οθόνη του infotainment.

Πλην των επιμέρους στοιχείων να σημειωθεί επίσης ότι το Ioniq 6 υπόσχεται γενναιόδωρη ευρυχωρία καθ΄ύψος παρά την fastback σιλουέτα χάρη στο απολύτως επίπεδο πάτωμα και τις γνωστές εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης. Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να σημειώσουμε ότι παρά τον χαρακτηρισμό του ως τετραθέσιου, ο πέμπτος επιβάτης δεν θα δυσανασχετήσει ακριβώς χάρη στην παραπάνω ιδιαιτερότητα των ηλεκτρικών αλλά και στο ευρύτερο σκεπτικό στο οποίο υπακούει το Ioniq 6.

Σε ό,τι αφορά τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, σύμφωνα με πληροφορίες θα δοθούν στη δημοσιότητα στα μέσα Ιουλίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!