F1: Η εξέλιξη των μονοθεσίων του 2026 θα ξεκινήσει υποχρεωτικά το 2025

Οι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων της Formula 1 φαίνεται ότι συμφώνησαν να οριοθετήσουν ως σημείο έναρξης τον Ιανουάριο του 2025 της εξέλιξης των μονοθεσίων τους για τη μεγάλη αλλαγή τεχνικών κανονισμών του 2026.

F1: Η εξέλιξη των μονοθεσίων του 2026 θα ξεκινήσει υποχρεωτικά το 2025

Οι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων της Formula 1 φαίνεται ότι συμφώνησαν να οριοθετήσουν ως σημείο έναρξης τον Ιανουάριο του 2025 της εξέλιξης των μονοθεσίων τους για τη μεγάλη αλλαγή τεχνικών κανονισμών του 2026.

Παρότι ορισμένες ομάδες προσπαθούν ακόμα να βρουν τα πατήματά τους με τους ισχύοντες τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1, που τέθηκαν σε εφαρμογή το 2022 με τα μονοθέσια ground effect, η επόμενη μεγάλη αλλαγή βρίσκεται προ των πυλών. Η μορφή των μονοθεσίων αναμένεται να αλλάξει και πάλι το 2026, με ενεργή αεροδυναμική (κινούμενα πτερύγια), μικρότερο πλάτος μονοθεσίων (από 2 σε 1,9 μ.), μικρότερο μεταξόνιο (από 3,6 σε 3,4 μ.) και μικρότερους τροχούς (ενδεχομένως από 18” σε 16”) και χαμηλότερο βάρος, πέραν από τις μεγάλες αλλαγές στις μονάδες ισχύος.

Σε αυτό τον τομέα, η μισή περίπου ισχύς θα παράγεται από το υβριδικό σύστημα, ενώ ο θερμικός κινητήρας θα λειτουργεί με 100% βιώσιμα καύσιμα. Επίσης, θα καταργηθεί ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας MGU-H που είναι συνδεδεμένος με το turbo. Επίσης, παρότι τα καινούργια μονοθέσια που θα έχουν ενεργές αεροτομές, η παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου θα μειωθεί κατά 30% ή ακόμα και 40%. Αυτό θα δώσει στους μηχανολόγους και τους αεροδυναμιστές μία λευκή κόλλα χαρτί για να ξεκινήσουν από την αρχή.

Στο τέλος της παρούσας γενιάς κανονισμών, σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της Mercedes, James Allison: «Προκειμένου να έχουμε την απαραίτητη δύναμη πυρός για την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2026 υπό το καθεστώς περιορισμού των εξόδων, το μονοθέσιο του 2025 πιθανότατα δεν θα αποτελεί εντελώς καινούργιο σχεδιασμό. Πολλά εξαρτήματα θα πρέπει πιθανώς να μεταφερθούν από το 2024. Επομένως, τα δύο επόμενα μονοθέσια είναι πιθανό να είναι στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους. Οι εργασίες εξέλιξης που πραγματοποιούμε τώρα είναι διπλά σημαντικές, για να είμαστε σε καλή θέση για τις επόμενες δύο σεζόν».

Για αυτό και οι ομάδες επενδύουν αυτή τη στιγμή όλους τους διαθέσιμους πόρους τους στην εξέλιξη των μονοθεσίων του 2024. Πολλές ομάδες χρησιμοποιούν φέτος το ίδιο πλαίσιο με πέρυσι, ή μία ελαφρά εξέλιξή του. Σχεδόν όλες οι ομάδες σχεδιάζουν τώρα ένα νέο πλαίσιο για το 2024 και σε πολλές περιπτώσεις αυτό συνοδεύεται και από καινούργιο σχεδιασμό κιβωτίου, ώστε να ελευθερωθεί περισσότερος χώρος στην περιοχή του διαχύτη για καλύτερη αεροδυναμική διαμόρφωση του δαπέδου.

Οι βασικοί περιορισμοί που ανακάλυψαν ότι το κιβώτιο εμπόδιζε την αεροδυναμική εξέλιξη του δαπέδου, όπως και οι πλευρικές κατασκευές απορρόφησης συγκρούσεων που προεξέχουν στα πλαϊνά του monocoque (συνήθως στο πάνω χείλος της εισαγωγής αέρα των ψυγείων και κάτω από αυτήν), όσον αφορά τη μετωπική επιφάνεια. Επειδή οι πόροι των ομάδων είναι περιορισμένοι υπό το budget cap, οι εξελίξεις στα μονοθέσια αναμένεται να είναι περιορισμένες κατά τη διάρκεια της χρονιάς του 2025, καθώς το 2026 αποτελεί μία καλή ευκαιρία για όλες τις ομάδες να κάνουν μία νέα αρχή με τους καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς.

F1 - Daniel Ricciardo (AlphaTauri), GP Μεξικού 2023

Τώρα, φαίνεται ότι προετοιμάζεται κανονισμός ο οποίος θα απαγορεύει στις ομάδες να ξεκινήσουν την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2026 πριν από τον Ιανουάριο του 2025, για να μη δημιουργηθεί η ευκαιρία για ορισμένους να ξεκινήσουν νωρίτερα από τους αντιπάλους τους και να αποκτήσουν πλεονέκτημα πριν καν τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί. To ίδιο είχε συμβεί -και λόγω πανδημίας- και με τα μονοθέσια του 2022, των οποίων η εξέλιξη ξεκίνησε ουσιαστικά τον Ιανουάριο του 2021.

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων συζήτησαν στις συνεδριάσεις της Τεχνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής (Technical Advisory Group) της F1 ότι η αεροδυναμική εξέλιξη των μονοθεσίων του 2026 στην αεροδυναμική σήραγγα και στις προσομοιώσεις CFD (σε ψηφιακό περιβάλλον), δεν πρέπει να ξεκινήσει πριν από τον Ιανουάριο του 2025. Προφανώς υπάρχει πλειοψηφία υπέρ αυτής της λύσης, αλλά πρέπει να επιβεβαιωθεί εκ νέου στην επόμενη συνεδρίαση. Στη συνέχεια, η Επιτροπή της F1 και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA πρέπει να εγκρίνουν τον κανονισμό, αλλά αυτό είναι συνήθως μόνο μια τυπική διαδικασία.

F1 - Guanyu Zhou (Alfa Romeo), GP Μεξικού 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!