F1-GP Σιγκαπούρης: To ρουά ματ του Carlos Sainz

O Carlos Sainz ρίσκαρε στο GP Σιγκαπούρης παραχωρώντας το Lando Norris στους τελευταίους γύρους για να αποκρούσει την επίθεση των ταχύτατων Mercedes, αλλά εντέλει το σχέδιο πέτυχε.

F1-GP Σιγκαπούρης: To ρουά ματ του Carlos Sainz

O Carlos Sainz ρίσκαρε στο GP Σιγκαπούρης παραχωρώντας το Lando Norris στους τελευταίους γύρους για να αποκρούσει την επίθεση των ταχύτατων Mercedes, αλλά εντέλει το σχέδιο πέτυχε.

O Carlos Sainz και η Ferrari κατάφεραν να σπάσουν το σερί νικών του Max Versatppen (10) και της Red Bull (15) στο GP Σιγκαπούρης. Η ιταλική ομάδα έκανε τα πάντα στο πρώτο stint για να ενισχύσει τη θέση του Ισπανού, με τον Charles Leclerc να αποδέχεται το ρόλο του υποστηρικτή και να επιβραδύνει τους αντιπάλους του για να προστατεύει τον Sainz από το undercut. Η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 20ό γύρο εξουδετέρωσε τη στρατηγική της Red Bull και έθεσε εκτός μάχης για τη νίκη το Verstappen.

Στη συνέχεια, ο VSC του 44ου γύρου επέτρεψε στους οδηγούς της Mercedes να εισέλθουν στα pits για το επιπλέον σετ μέσης γόμας που είχε διαφυλάξει η ομάδα και να ξεκινήσουν μία καταδίωξη των Sainz και Lando Norris (McLaren) στους τελευταίους γύρους, με ρυθμό που ήταν έως και 2 δλ. ταχύτερος. Ωστόσο, ο Sainz ακολούθησε μία μεγαλοφυή τακτική, παραχωρώντας εκούσια DRS στο Norris, για να τον βοηθήσει να διατηρήσει πίσω του τις Mercedes και να μην απειληθεί ο ίδιος. Από την πλευρά του, ο Βρετανός αποφάσισε να μην επιτεθεί στο Sainz.

Η τακτική πέτυχε και ο Sainz εξασφάλισε τη νίκη όπως και ο Norris τη δεύτερη θέση, με τον George Russell της Mercedes να καταλήγει στις μπαριέρες στον τελευταίο γύρο. Έπειτα από τη νίκη του, ο Sainz δήλωσε: «Πρέπει να είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για το Σαββατοκύριακο που είχαμε. Είχαμε μία ευκαιρία φέτος να κερδίσουμε αγώνα, η οποία ήταν εδώ στη Σιγκαπούρη, και την πετύχαμε. Δεν κάναμε ούτε ένα λάθος σε όλο το Σαββατοκύριακο».

«Υπήρχαν πολλές στιγμές που βρεθήκαμε υπό πίεση. Κρατήσαμε την ψυχραιμία μας, τηρήσαμε το σχέδιό μας, τη στρατηγική μας. Έπρεπε να παίξουμε με την καταπόνηση των ελαστικών, με τα κενά στην πίστα στα pit stop, με το DRS. Παίζοντας με όλα αυτά και διατηρώντας τα πάντα υπό έλεγχο, καταφέραμε να κατακτήσουμε μια νίκη που δεν ήταν ποτέ εύκολη, αλλά σίγουρα νιώθουμε απίστευτα. Ήταν πολύ δύσκολο να πούμε πριν από τον αγώνα αν θα είχαμε το ρυθμό να κερδίσουμε».

«Ένιωθα ότι ακόμα και αν δεν τον είχαμε, με τη διαχείριση και τον έλεγχο των αποστάσεων, του ρυθμού και της καταπόνησης των ελαστικών, θα μπορούσα να δημιουργήσω για τον εαυτό μου την ευκαιρία να κερδίσω. Προφανώς, όλο το σχέδιο ήταν να διατηρήσω την πρώτη θέση στην εκκίνηση και από εκεί και πέρα να ελέγξω τον αγώνα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ήρθε λίγο νωρίτερα από όσο θα θέλαμε».

«Η μετάβαση σε σκληρή γόμα στον 20ό γύρο δεν ήταν η προτίμησή μου, ειδικά επειδή είχα διαχειριστεί πολύ καλά τη μεσαία και ένιωθα ότι θα μπορούσαμε να είχαμε παρατείνει το πρώτο stint. Αλλά ήταν η σωστή απόφαση. Αυτό το stint με τα σκληρά ελαστικά ήταν πάντα υπό έλεγχο μέχρι που βγήκε το VSC και έδωσε την ευκαιρία στις Mercedes να κάνουν δεύτερο pit stop. Και ήμασταν σαφώς υπό μεγάλη πίεση στο τέλος».

«Αρχικά, δεν ήμουν τόσο νευρικός, γιατί ένιωθα ότι είχα αρκετό ρυθμό για να πιέσω τους τελευταίους 12-15 γύρους. Αλλά αμέσως ένιωσα ότι μόλις άρχισα να πιέζω, ξεκίνησε η καταπόνηση των ελαστικών και νομίζω ότι ο Lando και εγώ πλαγιολισθαίναμε πολύ. Στη συνέχεια, με εξέπληξε πόσο γρήγορα οι Mercedes κατάφεραν να περάσουν τον Charles και να μειώσουν τη διαφορά από τον Lando και εμένα».

«Σε εκείνο το σημείο, σκέφτηκα ότι δεν θα είναι εύκολο, και ότι θα υπάρξει μάχη σε αυτούς τους τελευταίους 5-6 γύρους, και σε εκείνο το σημείο, έπρεπε να αλλάξω λίγο τη στρατηγική. Έπρεπε να δώσω στον Lando λίγη βοήθεια με το DRS και αυτό μας βοήθησε να τους κρατήσουμε πίσω, να κερδίσουμε τον αγώνα και να πάρουμε τη νίκη για τη Ferrari, που είναι υπέροχο συναίσθημα».

«Είναι πάντα δύσκολο, γιατί εκθέτεις τον εαυτό σου σε επιπλέον πίεση. Τότε ξέρεις ότι δεν μπορείς να έχεις κάποιο μπλοκάρισμα φρένων. Δεν μπορείς να κάνεις ούτε ένα λάθος ή να έχεις κάποια αποσταθεροποίηση, γιατί αυτό σημαίνει ότι ο Lando θα είχε την ευκαιρία να με προσπεράσει, αν είχε DRS. Έτσι, σε εκείνο το σημείο, αποφασίζεις να του δώσεις DRS, ελπίζοντας ότι αυτό θα είναι αρκετό για να κρατήσεις τις Mercedes πίσω».

«Υπήρξε ιδιαίτερα ένας γύρος, νομίζω ότι ο Lando υπερασπίστηκε στις στροφές 16 / 17, και στη συνέχεια έπρεπε να επιβραδύνω πολύ στις 1, 2, 3 για να του δώσω ξανά DRS. Νομίζω ότι αυτή η κίνηση έσωσε τον αγώνα μου, καθώς και τη δεύτερη θέση του Lando, γιατί νιώθω ότι αν δεν το έκανα, θα ήμουν εύκολος στόχος. Αν οι Mercedes είχαν προσπεράσει τον Lando, νομίζω ότι θα μπορούσαν να με περάσουν πολύ εύκολα».

Η επιτυχία ενίσχυσε το ηθικό στο στρατόπεδο της Ferrari, η οποία εκμεταλλεύτηκε πλήρως τη μοναδική ευκαιρία που της έχει παρουσιαστεί φέτος να διεκδικήσει τη νίκη. Βέβαια, ο Leclerc ήταν λίγο απογοητευμένος με τη δική του επίδοση, αλλά η μοίρα του Μονεγάσκου αποφασίστηκε το Σάββατο, με την επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Όταν ο Leclerc ρωτήθηκε αν είχε το ρυθμό να διεκδικήσει τη νίκη, απάντησε: «Ειλικρινά, δεν ήταν αυτό το σχέδιο. Από το πρωί του αγώνα, τα πράγματα ήταν, πολύ ξεκάθαρα και για αυτό επέλεξα τη μαλακή γόμα για την εκκίνηση».

«Άλλαξα γνώμη την τελευταία στιγμή για να σιγουρευτώ ότι θα ήμουν μπροστά από τον George στο πρώτο stint, γιατί ήταν πραγματικά ξεκάθαρο ότι θα ήταν επωφελές για τον Carlos, και προφανώς έκανε τη διαφορά. Στο πρώτο stint η κατάσταση ήταν λίγο διαφορετική, επειδή είχαμε καλύτερο ρυθμό από τη Mercedes, οπότε αυτό ήταν καλό. Για αυτό ρώτησα αν ήταν δυνατόν να αλλάξουμε τη στρατηγική, αλλά τελικά τα πήγαμε πολύ καλά. Ο Carlos βρέθηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου και αυτό είναι που μετράει».

«Δυστυχώς, δεν ήμουν πολύ τυχερός με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να περιμένω στα pits λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης και αυτό ήταν ουσιαστικά το τέλος του αγώνα μου. Σίγουρα δεν ήταν η ιδανική κατάσταση για μένα επειδή ήμουν πίσω από τον Carlos, αλλά δεν ξέρω αν το θεωρώ ατυχία. Εξαρτιόταν από εμένα να κάνω καλύτερο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές και ο Carlos ήταν καλύτερος, το αξίζει απόλυτα».

Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, «με τη σκληρή γόμα, προσπαθούσα να βάλω τα δυνατά μου και μόλις ο George και ο Lewis με προσπέρασαν, το θέμα ήταν να φέρω το μονοθέσιο στον τερματισμό. Υπερθερμαινόταν παντού, οπότε ο ρυθμός δεν ήταν αντιπροσωπευτικός. Είναι φυσιολογικό ότι τα πράγματα εξελίχθηκαν έτσι, ότι θυσιάστηκα. Το είχαμε ήδη συζητήσει αυτό πριν από τον αγώνα και ήταν στο χέρι μου να προστατεύσω τον Carlos, ειδικά στο πρώτο stint».

«Η απόδοση ήταν πολύ θετική, ειδικά σε μια πίστα με υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Το να δείχνουμε τέτοιου είδους επιδόσεις είναι σημαντικό, ειδικά μετά το Zandvoort (όπου η Ferrari δεν τα πήγε καθόλου καλά). Από την πλευρά μου είμαι σίγουρα απογοητευμένος, γιατί θα ήθελα να είχα ένα καλύτερο αποτέλεσμα, ειδικά καθώς ο ρυθμός ήταν εκεί. Λυπάμαι που δεν ανέβηκα στο βάθρο, αλλά στο τέλος κέρδισε η Ferrari».

Ο Leclerc σκέφτηκε να ακολουθήσει τη στρατηγική των Mercedes, με ένα δεύτερο pit stop υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, «αλλά εκ των υστέρων, δε νομίζω ότι θα έχει αλλάξει πολλά, επειδή οι δύο Mercedes εισήλθαν στα pits. Και στο τέλος στον ασύρματο, μου είπαν να κάνω το αντίθετο από το Lewis, που βρισκόταν μπροστά μου. Οπότε όταν Lewis εισήλθε στα pits, οπότε έπρεπε να μείνω έξω. Ειλικρινά, είτε έμπαινα είτε θα έμενα έξω, το αποτέλεσμα θα ήταν παρόμοιο. Δε νομίζω ότι θα άλλαζε τα πράγματα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!