F1-GP Σιγκαπούρης: Μεγαλοφυής νίκη του Carlos Sainz

Ο Carlos Sainz πήρε μία στρατηγική νίκη στο GP Σιγκαπούρης, χρησιμοποιώντας κάθε εργαλείο που είχε στη διάθεσή του, ακόμα και τους αντιπάλους του, για να τα καταφέρει.

F1-GP Σιγκαπούρης: Μεγαλοφυής νίκη του Carlos Sainz

Ο Carlos Sainz πήρε μία στρατηγική νίκη στο GP Σιγκαπούρης, χρησιμοποιώντας κάθε εργαλείο που είχε στη διάθεσή του, ακόμα και τους αντιπάλους του, για να τα καταφέρει.

Ένας εκπληκτικός αγώνας διεξήχθη στη Σιγκαπούρη, όπου η Red Bull ήταν εκτός μάχης. Ο Carlos Sainz κατάφερε να μετατρέψει την pole position του στη δεύτερη νίκη της καριέρας του στη Formula 1, με έναν εκπληκτικό αγώνα διαχείρισης και στρατηγικής. Ο Ισπανός διατηρούσε υπό έλεγχο το ρυθμό του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας ήρθε λίγο πιο γρήγορα από όσο θα ήθελε η Ferrari, αλλά εξουδετέρωσε τη στρατηγική της Red Bull.

Ωστόσο, το VSC στα 2/3 του αγώνα έδωσε την ευκαιρία στη Mercedes να εκμεταλλευτεί το επιπλέον σετ ελαστικών μέσης γόμας, για να αντεπιτεθεί στους τελευταίους γύρους. Ο Sainz παρέμεινε ψύχραιμος και φρόντισε μάλιστα να δίνει το DRS στο Lando Norris στους τελευταίους γύρους, για να επιτρέψει στο Βρετανό να αμυνθεί στην επίθεση των κατά πολύ ταχύτερων Mercedes, που είχαν 24 γύρους νεότερα ελαστικά.

Με αυτό τον τρόπο, ο Sainz κατάφερε να δει την καρό σημαία πρώτος και να σπάσει το σερί νικών της Red Bull και του Max Verstappen, με εκπληκτικά ώριμη οδήγηση, που θύμιζε παρτίδα σκάκι, διαχειριζόμενος τα ελαστικά του, για να κατακτήσει την πρώτη νίκη της Ferrari από το περυσινό GP Αυστρίας. Η τακτική του Sainz ίσως βοήθησε και το Lando Norris να εξασφαλίσει τη 2η θέση, έπειτα από έναν πολύ καλό αγώνα. Ο νεαρός Βρετανός οδηγός με την αναβαθμισμένη McLaren ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμά του στη Formula 1 και χαρακτήρισε γενναιόδωρη την επιλογή του Sainz.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Σιγκαπούρης

O Norris χτύπησε τον τοίχο στην είσοδο της 10ης στροφής στον τελευταίο γύρο, αλλά κατάφερε να συνεχίσει. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τον George Russell, o οποίος είδε το εμπρός αριστερό ελαστικό του να αστοχεί και προσέκρουσε στις μπαριέρες στον τελευταίο γύρο, ενώ πίεζε το Norris για τη 2η θέση. Ο Βρετανός βρισκόταν στη 2η θέση για το μεγάλο μέρος του αγώνα και όταν η Mercedes αποφάσισε να θυσιάσει τις θέσεις των οδηγών της για να τοποθετήσει στα μονοθέσιά της φρέσκα ελαστικά, ηγούνταν της επίθεσης της γερμανικής ομάδας.

Αλλά έχοντας ίσως πιέσει υπερβολικά στους αρχικούς γύρους του τελικού του stint, όταν έφτασε πίσω από το Norris ο πίσω άξονας της Mercedes πλαγιολίσθαινε αρκετά, και ο Lewis Hamilton που βρισκόταν πίσω του τον πίεζε ασφυκτικά. Εντέλει, ο Russell έκανε το λάθος στον τελευταίο γύρο και η τελική θέση του βάθρου πήγε στον Hamilton, ο οποίος πέρασε στην 3η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών με αυτό το αποτέλεσμα.

Ο Charles Leclerc κατάφερε να διασώσει την 4η θέση από τον Verstappen στα τελευταία μέτρα. Ο Μονεγάσκος είχε περάσει στη 2η θέση στην εκκίνηση και είχε προστατεύσει τον team-mate του στη Ferrari από undercut στους πρώτους γύρους, αλλά έχασε 2 θέσεις (από Russell και Norris) στο pit stop του και άλλη μία (από τον Hamilton) από δικό του λάθος, όταν αιφνιδιάστηκε από τη μάχη Perez-Norris μπροστά του και βγήκε εκτός πίστας με μπλοκαρισμένα φρένα. Η μοίρα του Μονεγάσκου στον αγώνα καθορίστηκε πολύ από το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών.

Η Red Bull, έχοντας εφοδιάσει τους οδηγούς της με τη σκληρή γόμα για την εκκίνηση, είδε τη στρατηγική της να καταστρέφεται λόγω της επέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας. Παρότι οι οδηγοί της βρέθηκαν στην πρώτη τετράδα, στην επανεκκίνηση έπεσαν προς τα πίσω με καταπονημένα ελαστικά και αναγκάστηκαν να κάνουν pit stop με κανονικό αγωνιστικό ρυθμό, λίγο πριν από το VSC, που θα μπορούσε να τους εξασφαλίσει κάποιο χρόνο.

Το σερί νικών της Red Bull τελείωσε, αλλά ο Verstappen έκανε μία εντυπωσιακή ανάκαμψη για να φτάσει στην 5η θέση. Πίσω του τερμάτισε ο Pierre Gasly με την Alpine, που είχε δώσει σκληρές μάχες με τον Kevin Magnussen στο μέσο του αγώνα. Ο Oscar Piastri είδε την καρό σημαία στην 7η θέση με την «παλιά» McLaren, εμπρός από τον Sergio Perez, ο οποίος κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών μετά τον αγώνα, επειδή εμβόλισε τον Alex Albon στα τελικά στάδια του αγώνα. Εντέλει, ο Μεξικανός δέχθηκε ποινή 5 δλ., που δεν επηρέασε το αποτέλεσμα του αγώνα, διότι είχε διαφορά 11,3 δλ. από το μονοθέσιο που τον ακολουθούσε στον τερματισμό.

Έναν εκπληκτικό αγώνα πραγματοποίησε ο Liam Lawson στο 3ο Grand Prix της καριέρας του στη Formula 1. Παρότι έχασε 2 θέσεις στην εκκίνηση, σημείωσε 2 βαθμούς για την AlphaTauri (που είχε αναβαθμισμένο μονοθέσιο στη Σιγκαπούρη) και παράλληλα το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα της ιταλικής ομάδας, που μέχρι στιγμής είχε σημειώσει μόλις 3 βαθμούς σε 14 γύρους του Πρωταθλήματος. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Kevin Magnussen για τη Haas, η οποία απομακρύνθηκε 2 βαθμούς από την Alfa Romeo στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Το χρονικό του αγώνα

Η Ferrari επέλεξε τη μαλακή γόμα για το μονοθέσιο του Leclerc, για να επιτρέψει στο Μονεγάσκο να έχει περισσότερη πρόσφυση στην εκκίνηση και η απόφαση αυτή είχε αποτέλεσμα. Ο Leclerc πέρασε στη δεύτερη θέση έως την πρώτη στροφή με πλεονέκτημα επί του Russell, ο οποίος ξεκίνησε από την σκονισμένη πλευρά της πίστας. Ο Hamilton φρέναρε πολύ αργά για την πρώτη στροφή, βρέθηκε δίπλα από τον Russell και βγήκε εκτός πίστας.

Ο Βρετανός ακολούθησε την πορεία που έχει υποδείξει η διεύθυνση αγώνων και επέστρεψε στην πίστα εμπρός από τον Russell. O Hamilton δεν ήταν αρχικά διατεθειμένος να παραχωρήσει τη θέση του στον team-mate του, αλλά λίγο αργότερα δέχθηκε εντολή από το pit wall και υπάκουσε. Ο Norris παραπονέθηκε ότι ο Hamilton θα έπρεπε να παραχωρήσει άλλη μία θέση στον ίδιο, πράγμα που συνέβη, καθώς η διεύθυνση αγώνων είχε σημειώσει το συμβάν.

Ο Perez συγκρούστηκε με τον Tsunoda, οδηγώντας στην αστοχία πίσω ελαστικού του Ιάπωνα, που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει. Ο Verstappen, που όπως και ο team-mate του στη Red Bull, εκκίνησε με τη σκληρή γόμα ελαστικών, κατάφερε να περάσει πολύ γρήγορα το Hulkenberg και έως τον 6ο γύρο πέρασε και την άλλη Haas, του Magnussen, για να ανέβει στην 8η θέση. Το pit wall της Red Bull ενημέρωσε το Verstappen (που βρισκόταν 10 δλ. μακριά από την κορυφή), να μην πιέζει για να διαχειριστεί τα ελαστικά και τις θερμοκρασίες του μονοθέσιου, ώστε να έχει διαθέσιμη γόμα όταν βρεθεί σε ελεύθερη πίστα, αλλά δεν ήταν εύκολο να τον πείσουν.

Στο 10ο γύρο, καθώς οι Ferrari διαχειρίζονταν το ρυθμό τους για να προστατεύσουν τα ελαστικά τους, ο Leclerc δέχθηκε οδηγία στον ασύρματο να αφήσει τη διαφορά από το Sainz να μεγαλώσει από το 1 δλ. στα 3 δλ., για να προστατεύσει τον Ισπανό. Η Mercedes ενημέρωσε τον Russell ότι η Ferrari θα «θυσίαζε» το Leclerc για να προστατεύσει το Sainz από το undercut. Στο 17ο γύρο, ο Leclerc δέχθηκε εντολή να αφήσει τη διαφορά να αυξηθεί στα 5 δλ. στους επόμενους πέντε γύρους. Η Mercedes έδωσε οδηγία στο Russell να πιέζει τις Ferrari.

F1 - Logan Sargeant (Williams), GP Σιγκαπούρης 2023

Στο 19ο γύρο, ο Sargeant προσέκρουσε στον τοίχο της 8ης στροφής, καταστρέφοντας την εμπρός αεροτομή της Williams, η οποία παγιδεύτηκε κάτω από το μονοθέσιο, αφήνοντας αρκετά θραύσματα στην πίστα. Αυτό προκάλεσε την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας που μείωνε την απώλεια χρόνου για pit stop από τα 28 δλ. στα 15 δλ.

Με τη διαφορά που είχαν οι Ferrari μεταξύ τους (την οποία ο Leclerc φρόντισε να αυξήσει πριν το pit lane), κατάφεραν να εισέλθουν στα pits μαζί χωρίς να χάσει χρόνο ο Μονεγάσκος. Ωστόσο, ο Leclerc έπρεπε να περιμένει τον Hamilton να περάσει (το pit της Mercedes βρισκόταν ακριβώς μετά από αυτό της Ferrari και ο Βρετανός επιβράδυνε αρκετά στα τελευταία μέτρα, διότι ήταν σταματημένος μπροστά του ο Russell) και έτσι, ο Μονεγάσκος έχασε θέσεις από τους Russell και Norris. O Alonso εισερχόμενος στα pits βγήκε εκτός pit lane στην είσοδό του και δέχθηκε ποινή 5 δλ.

Η διαφορά του Sainz από το Verstappen πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας (16,5 δλ.) ήταν μόλις επαρκής για να διατηρήσει τον Ισπανό επικεφαλής, εμπρός από τον Ολλανδό, τον οποίο ακολουθούσαν οι Russell, Perez, Norris, Leclerc και Hamilton. Η παρέμβαση του SC κατέστρεψε τη στρατηγική της Red Bull, της οποίας οι οδηγοί παρέμειναν στην πίστα καθώς είχαν τη σκληρή γόμα, χρωστώντας ένα pit stop.

Στην επανεκκίνηση, οι δύο Red Bull, με φθαρμένα ελαστικά, βρέθηκαν άμεσα υπό πίεση. O Russell πέρασε τον Perez και καθώς επιτέθηκε στο Μεξικανό και ο Norris, αλλά αναγκάστηκε να υποχωρήσει, και το φρενάρισμά του αιφνιδίασε το Leclerc, που βγήκε εκτός πίστας και παραχώρησε την 6η θέση στο Hamilton. O Russell κατάφερε να περάσει τον Verstappen για τη 2η θέση. Ο Norris προσπέρασε αμφότερες τις Red Bull και ανέβηκε 3ος. Ο Hamilton πέρασε τον Perez στην 7η στροφή, αλλά βγήκε εκτός πίστας στην έξοδο της στροφής και ο Leclerc πέρασε επίσης εμπρός από το Μεξικανό.

Ο Russell άρχισε να πιέζει το Sainz, στον οποίο η Ferrari είπε να ελέγχει το ρυθμό του και να διατηρεί μαζί τα μονοθέσια που τον ακολουθούν. Έως τον 26ο γύρο, οι δυο του είχαν απομακρυνθεί 3 δλ. από το Norris. Στους δύο επόμενους γύρους, οι Hamilton και Leclerc προσπέρασαν με ευκολία τον Verstappen, που έπεσε στην 6η θέση. Πιο πίσω, ο Perez είχε ένα τρενάκι μονοθεσίων πίσω του, με τον Alonso να πιέζει το Μεξικανό και να βγαίνει εκτός πίστας στην 1η στροφή και έχασε έδαφος.

Στην κορυφή, ο Sainz απομακρύνθηκε εκτός εμβέλειας DRS, αλλά ο Russell ανέφερε στον ασύρματο ότι ο Ισπανός διαχειριζόταν σε μεγάλο βαθμό το ρυθμό του και προσπαθούσε να καθυστερήσει τη Mercedes, για να την προφτάσουν οι υπόλοιποι, και το πέτυχε, καθώς σύντομα ο Norris βρισκόταν ακριβώς πίσω από το συμπατριώτη του, μαζί με το Hamilton και το Leclerc. Σκοπός: να αυξηθούν οι θερμοκρασίες των αντιπάλων του Sainz και να προστατεύσει τα ελαστικά του.

Παράλληλα, ο Verstappen ανέφερε ότι ήταν σα να οδηγεί σε πάγο με τα καταπονημένα ελαστικά. Η Ferrari είδε ένα παράξενο κατέβασμα στο κιβώτιο του Leclerc, αλλά δεν περίμενε να αντιμετωπίσει πρόβλημα. Στον 37ο γύρο, ο Alonso πέρασε για λίγο τον Perez, αλλά τελικά όχι μόνο ο Μεξικανός ανέκτησε τη θέση, αλλά ο Ισπανός έχασε τη μάχη και με τον Ocon. O Γάλλος κατάφερε να προσπεράσει τον Perez για την 7η θέση δύο γύρους αργότερα, γεγονός που επέτρεψε και στον Alonso και τον Gasly να κάνουν το ίδιο, πριν η Red Bull καλέσει το Μεξικανό στα pits για τη μέση γόμα. Ο Perez κατέληξε στην τελευταία θέση.

Στον επόμενο γύρο τα pits επισκέφθηκε και ο Verstappen, για να πέσει στη 15η θέση. Ο Alonso ανέφερε στον ασύρματο ότι η Aston Martin δεν μπορούσε να οδηγηθεί, λόγω τη κακής συμπεριφοράς. Είκοσι γύρους πριν από την καρό σημαία, η Mercedes ώθησε το Russell να πιέσει το Sainz. Στον 43ο γύρο, ο Ocon αναγκάστηκε να παρκάρει την Alpine στην έξοδο του pit lane, λόγω προβλήματος στο κιβώτιο.

Η διεύθυνση αγώνα όρισε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας όταν οι πέντε πρώτοι είχαν περάσει την είσοδο του pit lane. Στον επόμενο γύρο, η Mercedes κάλεσε αμφότερα τα μονοθέσιά της στα pits για το φρέσκο σετ ελαστικών μέσης γόμας, καθώς είχαν αρκετά μεγάλη απόσταση για να βρεθούν στην 4η και 5η θέση, εμπρός από τον Alonso, o οποίος μιμήθηκε το παράδειγμά τους, αλλά δεν λειτούργησε σωστά ο πίσω γρύλος και η στάση του Ισπανού διήρκεσε 25,8 δλ., γεγονός που τον έριξε στη 15η θέση.

Ο Russell είχε βρεθεί 17 δλ. μακριά από την κορυφή και ο Hamilton 22 δλ. Ωστόσο, ο Russell ήταν 1,65 δλ. ταχύτερος από τον Sainz στον πρώτο του γύρο με τα φρέσκα ελαστικά και 15 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία. Παρότι ο Sainz αύξησε το ρυθμό του, ο Russell ήταν και πάλι 1,8 δλ. ταχύτερος και το pit wall της Ferrari τον συμβούλευσε να τον βελτιώσει περαιτέρω τους χρόνους αν μπορούσε. Στον 48ο γύρο, ο Verstappen επέστρεψε στη βαθμολογούμενη δεκάδα και στη συνέχεια πέρασε το Hulkenberg για την 9η θέση.

Στον 50ό γύρο ο Verstappen προσπέρασε και τον Lawson για την 8η θέση, που δεν το έκανε εύκολο για τον Ολλανδό, αλλά δεν πήγε στα άκρα. Στον 53ο γύρο, ο Russell πέρασε με ευκολία το Leclerc και το ίδιο έκανε στο επόμενο πέρασμα και ο Hamilton, με πολύ καλύτερη απόδοση από τα 24 γύρους νεότερα ελαστικά μέσης γόμας. O Μονεγάσκος δεν κατάφερε να καθυστερήσει τις Mercedes. Παράλληλα, ο Verstappen ανέβηκε στην 7η θέση, προσπερνώντας τον Oscar Piastri.

O Leclerc ανέφερε ότι το πίσω δεξιό ελαστικό του είχε καταπονηθεί υπερβολικά, ενώ ο Sainz έδινε εκούσια DRS στο Norris, για να τον βοηθήσει να αντισταθεί στην επίθεση των Mercedes. Με 4 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία, ο Verstappen πέρασε στην 6η θέση, προσπερνώντας τον Gasly. O Sainz ανέφερε τρεις γύρους πριν από την καρό σημαία ότι τα εμπρός ελαστικά του είχαν «τελειώσει», ενώ ο Russell εξαπέλυσε επίθεση στο Norris.

O Russell έχασε λίγο το μονοθέσιό του, πλησιάζοντας υπερβολικά τον τοίχο και ο Hamilton προσπαθούσε να του επιτεθεί, με αποτέλεσμα ο Norris να απομακρυνθεί λίγο. O Russell είχε καταπονήσει τα ελαστικά του περισσότερο από τον team-mate του. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν το συμβάν όπου ο Perez εμβόλισε τον Albon και η ανακοίνωση ήρθε καθώς ο Perez ανέβηκε στην 9η θέση προσπερνώντας τον Lawson.

Στον τελευταίο γύρο, ο Russell ακούμπησε τον τοίχο στην είσοδο της 10ης στροφής (όπως είχε κάνει και ο Norris μπροστά του) και με το εμπρός δεξιό ελαστικό να έχει αστοχήσει, προσέκρουσε στις μπαριέρες, χάνοντας το βάθρο, στο οποίο ανέβηκε ο Hamilton, ενώ ο Leclerc κατάφερε να «σώσει» την 4η θέση από τον Verstappen στο νήμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!