F1: Αλλαγή στη θερμοκρασία προθέρμανσης ελαστικών για το 2023

Η Formula 1 αναμένεται να εγκαταλείψει την ιδέα να μειώσει τη θερμοκρασία λειτουργίας για τις θερμαντικές κουβέρτες ελαστικών στους 50 βαθμούς Κελσίου το 2023, ενόψει της απαγόρευσής τους το 2024.

F1: Αλλαγή στη θερμοκρασία προθέρμανσης ελαστικών για το 2023

Η Formula 1 αναμένεται να εγκαταλείψει την ιδέα να μειώσει τη θερμοκρασία λειτουργίας για τις θερμαντικές κουβέρτες ελαστικών στους 50 βαθμούς Κελσίου το 2023, ενόψει της απαγόρευσής τους το 2024.

Η Formula 1 είχε προγραμματίσει να μειώσει τη θερμοκρασία λειτουργίας των ηλεκτρικών κουβερτών που προθερμαίνουν τα ελαστικά των μονοθεσίων από 70 σε 50 βαθμούς Κελσίου (για τρεις ώρες) για την επόμενη χρονιά, πριν απαγορευθεί πλήρως η χρήση τους το 2024. Έπειτα από το τεστ ελαστικών του 2023 στις ελεύθερες δοκιμές (FP2) του GP ΗΠΑ, οι οδηγοί έκαναν αρκετά παράπονα για τη δυσκολία που αντιμετώπισαν να τα φέρουν στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας σε μία πίστα που αναπτύσσει αυξημένα πλευρικά φορτία και με υψηλές θερμοκρασίες.

Αυτό οδήγησε την Pirelli να επιστρέψει στην προθέρμανση των ελαστικών στους 70 βαθμούς Κελσίου για το FP2 του GP Μεξικού, αλλά για δύο ώρες, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε: «Ακούμε τους οδηγούς. Δεν πιστεύω ότι είναι επικίνδυνο, αλλά στο Austin, που είναι μια πίστα υψηλής ενέργειας, είχαμε κάποια προβλήματα με την προθέρμανση. Ή, τουλάχιστον είχαν φρέσκο στο μυαλό τους το ζέσταμα στους 70 βαθμούς Κελσίου και αν δοκιμάσεις το ελαστικό στους 50 βαθμούς, μπορείς να αισθανθείς τη διαφορά».

«Αφού ακούσαμε τους οδηγούς, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε ότι αν το Austin είναι μια πίστα υψηλών φορτίων, με πολύ καλές καιρικές συνθήκες και είχαν πρόβλημα με την προθέρμανση, τι θα συμβεί σε σιρκουί πόλης, πίστες χαμηλής ενέργειας, με ομαλή άσφαλτο ή σε κακές καιρικές συνθήκες; Ο στόχος είναι η απαγόρευση των κουβερτών το 2024».

«Η ιδέα ήταν να προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση βήμα προς βήμα. Το σχέδιο εξακολουθεί να ισχύει, αλλά εξετάζοντας το τεστ στο Austin, φαίνεται ότι οι 50° C δεν είναι η κατάλληλη επιλογή για την επόμενη χρονιά. Έτσι, κάναμε κάποιους υπολογισμούς της κατανάλωσης ενέργειας, εξετάζοντας διαφορετικά σενάρια, καθώς έχουμε κάποιες κουβέρτες στο Μιλάνο που χρησιμοποιήσαμε για τις δοκιμές μας».

«Βρήκαμε ότι δύο ώρες είναι ο χρόνος που απαιτείται για να ζεσταθεί το ελαστικό στους 70° C, οπότε έχουμε μια επιπλέον ώρα αυτή τη στιγμή, κατά την οποία διατηρείται απλώς η θερμοκρασία. Αν, αντί να κατεβούμε στους 50° C, θα αφαιρέσουμε μία ώρα προθέρμανσης».

«Ανακαλύψαμε ότι είναι πολύ πιο αποδοτικό, εξοικονομούμε περισσότερη ενέργεια και δεν δημιουργούμε κανένα πρόβλημα με την προθέρμανση των ελαστικών. Έτσι, οι οδηγοί μπορούν να βγουν στην πίστα και να πιέσουν άμεσα, όπως κάνουν και τώρα. Για αυτό αποφασίσαμε στο Μεξικό να δοκιμάσουμε τις κουβέρτες στους 70° C για δύο ώρες αντί για τρεις».

«Η αίσθησή μου είναι ότι η σωστή κατεύθυνση είναι να πάμε για 70° C και δύο ώρες. Αυτό που συλλέξαμε από άποψη πληροφοριών στο Austin μας είναι χρήσιμο για την περαιτέρω εξέλιξη των γομών. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να κάνουμε ένα αρκετά μεγάλο βήμα για να απαλλαγούμε από τις κουβέρτες το 2024».

«Δεν είναι μόνο ο πλήρης επανασχεδιασμός του σκελετού, αλλά και ο επανασχεδιασμός και των πέντε γομών. Έχουμε τώρα ένα σχέδιο δοκιμών που αρχίσαμε να συζητάμε με τη FIA και τη FOM, και σύντομα και με τις ομάδες, για να δούμε αν είναι εφικτό. Προφανώς πρέπει να κάνουμε δοκιμές στην πίστα και αυτό είναι το σχέδιο».

Ο επικεφαλής απόδοσης οχήματος της Williams, Dave Robson, δήλωσε: «Ως ενδιάμεσος στόχος, μάλλον είναι αρκετά ρεαλιστικός. Όχι μόνο επειδή οι περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς έχουν ήδη σχεδιαστεί, δεν έχουν απαραίτητα αμετάβλητες, αλλά έχουμε προχωρήσει αρκετά».

«Ανακαλύψαμε στο Austin ποιες είναι οι συνέπειες. Αν ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο (50° C) και είναι το ίδιο για όλους, τότε είναι απλά ένα διαφορετικό παιχνίδι από αυτό που είχαμε σκοπό να δημιουργήσουμε. Το δύσκολο κομμάτι είναι ότι τα μονοθέσια δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένα για να λειτουργούν με τόσο χαμηλή πρόσφυση κατευθείαν από τα pits. Δεν μπορείς να φρενάρεις όσο δυνατά θέλεις, τα μονοθέσια δεν είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν έτσι αυτή τη στιγμή».

«Ίσως με λίγη περισσότερη σκέψη και κατανόηση του τι σημαίνουν οι κουβέρτες των 50° C για τους πρώτους γύρους του stint, να αλλάξεις μερικά πράγματα. Προφανώς, καθώς κάναμε αυτές τις δοκιμές ελαστικών, ακολουθώντας απλά το πλάνο που μας έδωσε η Pirelli, αν προσπαθούσαμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή απόδοση, ίσως να μην το είχαμε κάνει αυτό».

«Ήθελαν απλά να βγούμε και να πιέσουμε με λίγα καύσιμα και ίσως πρέπει να έχεις καλύτερη τακτική όσον αφορά πως θα φέρεις τα ελαστικά στις ιδανικές θερμοκρασίες. Όπως είναι τώρα τα μονοθέσια και προσπαθώντας να τρέξουμε αυτό το πλάνο, οι κουβέρτες στους 50° C είναι δύσκολη υπόθεση».

Ο διευθυντής απόδοσης της Aston Martin, Tom McCullough, προσέθεσε: «Όλα έχουν να κάνουν με το προϊόν. Αν τα ελαστικά μπορούν να ενεργοποιηθούν γρήγορα, να λειτουργήσουν και να μην υπερθερμανθούν, έχοντας προβλήματα αργότερα στο stint, τότε φέρτε το. Αλλά τα ελαστικά που δοκιμάσαμε στο Austin χρειάστηκαν 2, 3, 4 γύρους μόνο για να φτάσουν στο σημείο να μπορούν να χρησιμοποιηθούν».

Οι οδηγοί «αντέδρασαν σε αυτό, οπότε πήγαμε σε υψηλότερη θερμοκρασία στις κουβέρτες για μικρότερη χρονική διάρκεια και σε μία πίστα με πολύ χαμηλή πρόσφυση και ενέργεια ελαστικών, αυτό λειτούργησε πολύ καλά. Δεν έχω μιλήσει με την Pirelli για αυτό (70° C), αλλά νομίζω ότι αυτός είναι ο δρόμος που θα ακολουθήσουμε. Είναι ένας πολύ ακριβός τρόπος για να ζεστάνεις τα ελαστικά, οδηγώντας για 3-4 γύρους».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!