F1: Συμβιβασμός όσον αφορά την ανύψωση των δαπέδων για το 2023;

Σύμφωνα με αναφορές, οι ομάδες της Formula 1 κατέληξαν στη συμβιβαστική λύση της ανύψωσης των άκρων των δαπέδων των μονοθεσίων κατά 15 και όχι 25 χλστ.

F1: Συμβιβασμός όσον αφορά την ανύψωση των δαπέδων για το 2023;

Σύμφωνα με αναφορές, οι ομάδες της Formula 1 κατέληξαν στη συμβιβαστική λύση της ανύψωσης των άκρων των δαπέδων των μονοθεσίων κατά 15 και όχι 25 χλστ.

Έπειτα από τη διαμάχη που προκάλεσαν οι αλλαγές που είχε ανακοινώσει η FIA στους τεχνικούς κανονισμούς για τα μονοθέσια του 2023, ώστε να καταπολεμηθούν οι αεροδυναμικές ταλαντώσεις, οι οποίες κρίθηκαν ως ζήτημα ασφαλείας, οι ομάδες συμφώνησαν να υιοθετήσουν τη συμβιβαστική λύση.

Συνεπώς, έπειτα από τη συνεδρίαση της Τεχνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής της F1, που αποτελείται από τους τεχνικούς διευθυντές των ομάδων, τα πλευρικά άκρα των δαπέδων των μονοθεσίων του 2023 αναμένεται να ανυψωθούν κατά 15 χλστ., αντί για 25 χλστ. όπως ανέφερε η αρχική πρόταση της Διεθνούς Ομοσπονδίας.

Πέραν της αλλαγής αυτής, στην αρχική πρόταση της FIA αναφέρεται ότι θα έχουν μεγαλύτερο ύψος τα κανάλια του «λαιμού» του διαχύτη. Επίσης, τα πλευρικά άκρα του δαπέδου θα υπόκεινται σε πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας, ενώ στο ρύγχος των μονοθεσίων θα τοποθετηθεί πιο ακριβής αισθητήρας για τη μέτρηση των αεροδυναμικών ταλαντώσεων (porpoising).

Αναφέρεται ότι η αντιπρόταση των Ferrari και Red Bull -οι οποίες θέλουν να διατηρήσουν απαράλλακτους τους κανονισμούς διότι διαθέτουν τα πιο ανταγωνιστικά μονοθέσια αυτή τη στιγμή- προέβλεπε ανύψωση των άκρων του δαπέδου κατά 10 χλστ. και καμία άλλη αλλαγή.

George Russell - Mercedes, GP Αζερμπαϊτζάν

Συνεπώς, τα 15 χλστ. φαίνεται ότι είναι η συμβιβαστική λύση. Δεδομένου ότι οι αλλαγές στα άκρα του δαπέδου δεν θα είναι τόσο δραματικές όσο είχε αρχικά αναφερθεί, οι ομάδες δεν θα χρειαστεί να μεταβάλουν πάρα πολύ το σχεδιασμό των μονοθεσίων της επόμενης σεζόν αρκετά αργά στη διαδικασία εξέλιξής τους, που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες.

O διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, είναι ένας από τους υποστηρικτές των αλλαγών στα μονοθέσια του 2023 για την καταπολέμηση των αεροδυναμικών ταλαντώσεων: «Η FIA έχει αναθέσει ιατρική εργασία σχετικά με το porpoising. Η σύνοψη των γιατρών είναι ότι συχνότητα 1-2 Hz, που διατηρείται για μερικά λεπτά, μπορεί να οδηγήσει σε εγκεφαλική βλάβη. Εμείς έχουμε 6-7Hz για αρκετές ώρες. Οπότε η απάντηση είναι πολύ εύκολη: η FIA πρέπει να κάνει κάτι γι’ αυτό».

Ωστόσο, η Red Bull υποστηρίζει ότι η Mercedes πιέζει να γίνουν δραστικές αλλαγές στους κανονισμούς του 2023, ώστε να κερδίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ο διευθυντής της αυστριακής ομάδας, Christian Horner, δήλωσε για τη συμβιβαστική λύση της ανύψωσης των άκρων των δαπέδων: «Δεν είναι το ίδιο καλή με το να το αφήναμε ως είχε, αλλά δεν είναι όσο κακό όσο τα 25 χλστ. που ήταν αρχικά».

Για τον Horner, όσον αφορά το ζήτημα ασφάλειας, πιο σημαντικοί είναι οι κανονισμοί που θα καθορίζουν την ανθεκτικότητα του roll hoop, πίσω από το κεφάλι του οδηγού, έπειτα από το ατύχημα του Guanyu Zhou στο Silverstone, όπου η Alfa Romeo του αναποδογύρισε και σύρθηκε για αρκετά μέτρα, με το roll hoop να αστοχεί.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του RacingNews365, η FIA αναμένεται να παρουσιάσει πιο αυστηρά crash test το 2023 σε αυτή την περιοχή και θα επιβάλλει έναν πιο στρογγυλοποιημένο σχεδιασμό για το επάνω άκρο του roll hoop, ώστε να μη μπορεί να σκάψει την άσφαλτο, όπως συνέβη στο Silverstone.

Αυτό, πιθανότατα να σημαίνει ότι θα απαγορευθεί ο σχεδιασμός roll hoop μονής προστατευτικής λεπίδας που χρησιμοποιεί -μόνο- η Alfa Romeo φέτος, αντί για σχεδιασμό «Λ», με διπλές λεπίδες, που έχουν τα μονοθέσια όλων των υπόλοιπων ομάδων. Αυτό ενδέχεται να έχει επιπτώσεις για την Alfa Romeo, αν είχε σκοπό να διατηρήσει το ίδιο monocoque για την επόμενη χρονιά για να μειώσει τα έξοδα.

Όσον αφορά τα πιο αυστηρά crash test του roll hoop, o τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, είχε δηλώσει: «Υποψιάζομαι, ότι θα έχουμε κάποιας μορφής πρόσθετες δοκιμές πλευρικού φορτίου ή κάτι αντίστοιχο, τις οποίες πρέπει να περάσουμε για το 2023».

Οι αλλαγές συμφωνήθηκαν πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα, διότι όπως εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της Alfa Romeo, Jan Monchaux: «Νομίζω ότι τώρα, λίγο πριν το κλείσιμο (των εργοστασίων για τις καλοκαιρινές διακοπές), είναι το αργότερο που μπορεί να γίνει αποδεκτό. Διότι μετά το κλείσιμο, υποθέτω ότι οι περισσότερες ομάδες θα ασχολούνται εντατικά με την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2023 και μια τέτοια παρεμβατική αλλαγή θα ανέτρεπε πολλά πλάνα εξέλιξης».

Ο επικεφαλής απόδοσης οχήματος της AlphaTauri, Guillaume Dezoteux, δήλωσε: «Βρισκόμαστε στην περίοδο καθορισμού των βασικών παραμέτρων του μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς. Ποιος πρέπει να είναι ο όγκος καυσίμου, ή η βέλτιστη κατανομή βάρους του μονοθεσίου; Έτσι, η αλλαγή των αεροδυναμικών κανονισμών αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τις ομάδες, επειδή πρέπει πρώτα να κατανοήσουν τον αντίκτυπο στη συνολική απόδοση του μονοθεσίου».

«Και πρόκειται για μια εκτίμηση. Και από αυτή την εκτίμηση πρέπει στη συνέχεια να πεις ‘Εντάξει, μπορούμε να αντέξουμε να μειώσουμε τον όγκο καυσίμου, μπορούμε να αλλάξουμε τον στόχο κατανομής βάρους, μπορούμε να κάνουμε αυτό ή εκείνο’. Αν αλλάζει συνεχώς, τότε έχεις λάβει κάποιες κλήσεις που είναι πολύ αργά για να τροποποιηθούν. Το πλαίσιο θα δοθεί (για κατασκευή) τις επόμενες εβδομάδες».

Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, δήλωσε ότι οι αλλαγές είναι «αρκετά μεγάλες ώστε να πρέπει να γίνει νέα έρευνα», αν και πιστεύει ότι η διατήρηση του ίδιου monocoque θα είναι εφικτή. Αναφέρεται ότι η McLaren και η Mercedes θέλουν να διατηρήσουν το ίδιο monocoque για την επόμενη σεζόν.

James Key

Ο Key δήλωσε επίσης ότι ο σχεδιασμός συγκεκριμένων τομέων του μονοθεσίου πρέπει να ολοκληρωθεί νωρίς, διότι απαιτούν «μεγάλους χρόνους κατασκευής. Τα κιβώτια, για παράδειγμα, αυτού του είδους τα πράγματα, τα οποία αρχίζουν να ωριμάζουν αρκετά έντονα αυτή την εποχή του έτους και οτιδήποτε γύρω από αυτή την περιοχή».

«Το ύψος του ‘λαιμού’ του διαχύτη είναι μέρος αυτού, ή οποιεσδήποτε επιπτώσεις της αεροδυναμικής που υποδηλώνουν ότι η ανάρτηση πρέπει να τοποθετηθεί ελαφρώς διαφορετικά, και τέτοια πράγματα, είναι αρκετά αργά για να τα κατανοήσουμε αυτά. Στην πραγματικότητα αυτού του είδους τα πράγματα, κάτι με τόσο μεγάλη επίδραση, ιδανικά θα θέλαμε να τα γνωρίζουμε τον Απρίλιο, ή κάτι τέτοιο. Τότε είναι που μπορείς να αρχίσεις να το συνυπολογίζεις στα προηγούμενα σχέδιά σου για ένα νέο μονοθέσιο».

«Φαντάζομαι ότι μάλλον ήταν πολύ νωρίς για να ξέρουμε πραγματικά πού οδηγούσε αυτό το φαινόμενο του porpoising, δεδομένου ότι ορισμένα αυτοκίνητα υπέφεραν πραγματικά από αυτό, ενώ άλλα πολύ λιγότερο σε εκείνο το σημείο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!