F1 – Διπλάσιο φορτίο από τα crash test υπέστη το μονοθέσιο του Zhou

Σε ένα τρομακτικό ατύχημα στην εκκίνηση του GP Μ. Βρετανίας, η Alfa Romeo του Guanyu Zhou δέχθηκε το διπλάσιο φορτίο από αυτό στο οποίο υπόκειται στα crash test.

F1 – Διπλάσιο φορτίο από τα crash test υπέστη το μονοθέσιο του Zhou

Σε ένα τρομακτικό ατύχημα στην εκκίνηση του GP Μ. Βρετανίας, η Alfa Romeo του Guanyu Zhou δέχθηκε το διπλάσιο φορτίο από αυτό στο οποίο υπόκειται στα crash test.

Στο ατύχημα που σημειώθηκε στην εκκίνηση του GP Μ. Βρετανίας, η Alfa Romeo του Guanyu Zhou ανετράπη, και σύρθηκε για πολλά μέτρα στην άσφαλτο του Silverstone. Το halo έσωσε τη ζωή του Κινέζου οδηγού, καθώς η διάταξη προστασίας από ανατροπές πίσω από το κεφάλι του συμπιέστηκε πλήρως. Ωστόσο, ο Zhou κατάφερε να βγει από το μονοθέσιο αλώβητος και το πρώτο πράγμα που ρώτησε την ομάδα όταν επέστρεψε στα pits ήταν αν είχε επαρκή ανταλλακτικά για τον επόμενο αγώνα!

Η FIA θα ερευνήσει το ατύχημα, όπως κάνει πάντα και αναμένεται να εξετάσει τους λόγους για τους οποίους η διάταξη προστασίας πίσω από το κεφάλι του οδηγού αστόχησε στην πρώτη πρόσκρουση με το έδαφος, όταν το μονοθέσιο ανετράπη. Σε αντίθεση με την τριγωνική διαμόρφωση (δύο ανθεκτικές λεπίδες που συγκλίνουν στην κορυφή τους) που έχουν υιοθετήσει οι περισσότερες ομάδες, η Alfa Romeo C42 διαθέτει μονή λεπίδα, η οποία μάλιστα έσκαψε ένα αρκετά μεγάλο αυλάκι στην άσφαλτο του Silverstone.

Στα crash test της FIA, η διάταξη προστασίας υπόκειται σε πλευρικό φορτίο 60 kN (6,12 τόνων), επιμήκες 70 kN (7,14 τόνων), και κάθετο 105 kN (10,7 τόνων). Ωστόσο, το φορτίο που αναπτύχθηκε στο ατύχημα του Zhou ήταν περίπου διπλάσιο, όπως ανέφερε ο διευθυντής της Alfa Romeo, Frederic Vasseur: «Βρίσκεται ακόμη υπό διερεύνηση και μοιραζόμαστε όλες τις πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα με τη FIA. Η πρώτη σκέψη είναι ότι η σύγκρουση ήταν περίπου δύο φορές μεγαλύτερη από το φορτίο του crash test. Αυτό σημαίνει, και δεν ξέρω αν είδατε την άσφαλτο, αλλά έσκαψε ένα αυλάκι πλάτους 4-5 εκατοστών».

«Συνεπώς, δεν έχει σημασία το επίπεδο του crash test, μπορείς πάντα να συναντήσεις κάτι μεγαλύτερο. Σίγουρα, θα πρέπει να αναλάβουμε δράση από την πλευρά μας και με τη FIA για να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε την ασφάλεια. Στο τέλος της ημέρας, θέλω να παραμείνω θετικός, που δεν συνέβη τίποτα μετά από ένα τόσο μεγάλο ατύχημα. Νομίζω ότι χάρη στις αποφάσεις που αφορούν την ασφάλεια, δεν είχαμε διαρροή καυσίμου στο μονοθέσιο, γιατί αυτό θα ήταν το χειρότερο σενάριο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!