F1: Αντιδράσεις στις αλλαγές του 2023 από τις ομάδες

Τουλάχιστον έξι ομάδες αντιτίθενται στις αλλαγές τεχνικών κανονισμών που θέλει να παρουσιάσει η FIA για την αντιμετώπιση των αναπηδήσεων των μονοθεσίων την επόμενη σεζόν.

F1: Αντιδράσεις στις αλλαγές του 2023 από τις ομάδες

Τουλάχιστον έξι ομάδες αντιτίθενται στις αλλαγές τεχνικών κανονισμών που θέλει να παρουσιάσει η FIA για την αντιμετώπιση των αναπηδήσεων των μονοθεσίων την επόμενη σεζόν.

Στα πλαίσια της παρέμβασης της FIA για τον περιορισμό των αναπηδήσεων των μονοθεσίων της Formula 1, για λόγους ασφαλείας έπειτα από παράπονα των οδηγών, η Διεθνής Ομοσπονδία ανέφερε πρόσφατα τις αλλαγές που θέλει να πραγματοποιήσει στους κανονισμούς του 2023.

Στη συνεδρίαση της Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή (TAC) έπειτα από το GP Αυστρίας, η FIA ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει αύξηση του ύψους των άκρων του δαπέδου κατά 25 χιλιοστά και πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας σε αυτή την περιοχή, αύξηση του ύψους του «λαιμού» του διαχύτη κάτω από το δάπεδο, και χρήση ενός ακριβέστερου αισθητήρα για τη μέτρηση των αναπηδήσεων.

Οι ομάδες περιμένουν επί του παρόντος πιο λεπτομερείς προτάσεις κανονισμών από τη FIA επί του ζητήματος, οι οποίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν και τα συγκεκριμένα μέτρα. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από τις ομάδες, οι οποίες είναι δυσαρεστημένες με την έκταση των αλλαγών, δεδομένης της αύξησης που θα επιφέρουν στα έξοδά τους.

Ορισμένες ομάδες θεωρούν ότι οι αλλαγές είναι περιττές, καθώς το πρόβλημα των αναπηδήσεων φαίνεται να έχει τεθεί περισσότερο υπό έλεγχο στους πρόσφατους αγώνες, αν και αυτό εξαρτάται και από τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε πίστας και τη φύση του ασφαλτοτάπητα. Στο Μπακού π.χ. με το στήσιμο που είχε υιοθετήσει η Mercedes, θα είχε ξεπεράσει το ανώτατο όριο αναπηδήσεων που θα τεθεί σε εφαρμογή στο GP Βελγίου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, έξι ομάδες οι οποίες εκτιμάται ότι είναι οι Ferrari, Red Bull, AlphaTauri, Alfa Romeo, Haas και Williams, είναι έτοιμες να αμφισβητήσουν τις αλλαγές αμφισβητώντας ότι οι ισχυρισμοί της FIA πως πρόκειται για θέμα ασφάλειας είναι βάσιμες. Σύμφωνα με το άρθρο 1.2.2 των τεχνικών κανονισμών, σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια, η FIA μπορεί να αλλάξει τους κανονισμούς χωρίς να απαιτείται συναίνεση από τις ομάδες.

F1 - GP Αυστρίας 2022

Αναφέρεται ότι οι δυσαρεστημένες ομάδες έχουν αρχίσει να ασκούν πιέσεις στον πρόεδρο της FIA Mohammed Ben Sulayem, υποστηρίζοντας ότι οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2023 δεν αποτελούν γνήσιο θέμα ασφάλειας, οπότε δεν πρέπει να επιτραπεί η εφαρμογή τους. Ορισμένες πηγές έχουν αφήσει να εννοηθεί έως και 8 ομάδες υποστηρίζουν μία συμβιβαστική λύση, σύμφωνα με την οποία η ανύψωση του δαπέδου θα είναι μικρότερη.

Εάν δεν επρόκειτο για αλλαγές βελτίωσης της ασφάλειας, εφόσον 8 ομάδες δεν συμφωνούσαν με τις αλλαγές κανονισμών που προτείνει η FIA, σε κανονική περίπτωση, θα είχαν τη δυνατότητα να τις καταψηφίσουν στη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1.

Αναφέρεται ότι οι ομάδες αυτές είναι διατεθειμένες να δεχθούν ανύψωση του δαπέδου κατά περίπου 10 χλστ. καθώς κάτι τέτοιο θα απαιτούσε τόσο θεμελιώδη ανασχεδιασμό των μονοθεσίων του 2023 ενώ βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο διαμόρφωσης των βασικών τους χαρακτηριστικών, όπως είναι η αεροδυναμική τους χαρτογράφηση, που συμπεριλαμβάνει και την απόσταση από το έδαφος στην οποία λειτουργούν ιδανικά.

Αυτό που δεν είναι σαφές αν οι ομάδες έχουν μέσα στη διάθεσή τους για να καταπολεμήσουν την πρόθεση, εφόσον η FIA παραμείνει σταθερή και αρνηθεί να υποχωρήσει όσον αφορά τις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών για το 2023. Ένας παράγοντας που δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς, είναι η άσκηση του δικαιώματος βέτο που διατηρεί η Ferrari και υπό τους όρους της νέας Συνθήκης Ομονοίας που τέθηκε σε ισχύ το 2021.

Αν και θεωρείται απίθανο το βέτο να έχει τη δυνατότητα να εμποδίσει αλλαγές κανονισμών που θα εφαρμόζονται για λόγους ασφαλείας, η συζήτηση για το αν οι αλλαγές εμπίπτουν ή όχι σε αυτή την κατηγορία σημαίνει ότι η κατάσταση δεν είναι απολύτως ξεκάθαρη. Ορισμένες ομάδες φοβούνται οι αλλαγές στο δάπεδο που παρουσιάζει -τόσο φέτος, όσο και το 2023- η FIA θα ευνοήσουν την ομάδα της Mercedes.

Υπάρχουν επίσης ανησυχίες ότι η Mercedes έχει υπερβάλει όσον αφορά την εικόνα που παρουσιάζει για τα προβλήματα ταλαντώσεων που αντιμετωπίζει, ακριβώς για να αναγκαστεί η FIA να παρέμβει και να αλλάξει τους κανονισμούς. Η FIA επιμένει όμως, ότι οι ενέργειές της έχουν ως μοναδικό κίνητρο να διασφαλίσουν την βελτίωση της ασφάλειας των μονοθεσίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!