F1: Οι αλλαγές του 2023 βοηθούν τη Mercedes κατά τη Red Bull

O διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, πιστεύει ότι οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 για το 2023 προωθούνται ώστε να επωφεληθεί μία συγκεκριμένη ομάδα: η Mercedes.

F1: Οι αλλαγές του 2023 βοηθούν τη Mercedes κατά τη Red Bull

O διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, πιστεύει ότι οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 για το 2023 προωθούνται ώστε να επωφεληθεί μία συγκεκριμένη ομάδα: η Mercedes.

H FIA ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι σχεδιάζει να παρουσιάσει μία σειρά αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς της επόμενης σεζόν, με στόχο την καταπολέμηση των προβλημάτων ταλαντώσεων που αντιμετώπισαν ορισμένα μονοθέσια φέτος.

Σε αυτές τις αλλαγές περιλαμβάνεται η ανύψωση του «λαιμού» του διαχύτη και των άκρων του δαπέδου των μονοθεσίων κατά 25 χλστ., σε συνδυασμό με πιο αυστηρά στατικά τεστ για τα τελευταία. Ωστόσο, τα μέτρα που ανακοίνωσε η FIA δεν έχουν γνωρίσει θετική αποδοχή από τις ομάδες της Formula 1, καθώς αναφέρεται ότι έξι από αυτές αντιδρούν στις αλλαγές που θέλει να προωθήσει για την επόμενη χρονιά η Διεθνής Ομοσπονδία.

Αναφέρεται ότι υπάρχουν πιέσεις προς τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, να υιοθετηθούν λιγότερο ακραία μέτρα με μία συμβιβαστική λύση που έχει αναφερθεί να είναι η ανύψωση των άκρων των δαπέδων κατά 10 χλστ., αντί για 25. Αυτή η συμβιβαστική λύση δεν θα απαιτούσε θεμελιώδη ανασχεδιασμό του δαπέδου των μονοθεσίων της επόμενης σεζόν. Οι αλλαγές στους κανονισμούς του 2023 αναμένεται να ψηφιστούν -μέσω φαξ- από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στις 2 Αυγούστου.

Ενώ η FIA επιμένει ότι οι ενέργειές της είναι απαραίτητες για λόγους ασφάλειας, ο Christian Horner έχει αντίθετη άποψη και πιστεύει ότι η ομάδα της Mercedes πιέζει για να επιβληθούν αυτές οι αλλαγές, για να επωφεληθεί. O Βρετανός δήλωσε ότι δεν απασχολεί την ομάδα του η τεχνική υπόδειξη που θα τεθεί σε ισχύ στο GP Βελγίου, η οποία συνοδεύεται από πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας των δαπέδων.

Ωστόσο, ο Horner ήταν ανένδοτος ότι θα είναι λάθος της FIA να προωθήσει τόσο μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2023: «Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι αυτό που εξετάζουν ως λύση για την επόμενη χρονιά. Η τεχνική υπόδειξη (για το Spa), δεν αλλάζει κάτι για εμάς. Νομίζω ότι ασκούνται μεγάλες πιέσεις για να αλλάξουν σημαντικά οι κανονισμοί για την επόμενη χρονιά, ώστε μια συγκεκριμένη ομάδα να μπορεί να λειτουργήσει το μονοθέσιό της πιο χαμηλά και να επωφεληθεί από αυτό το concept».

«Είναι πολύ αργά μέσα στη χρονιά για να το κάνουμε αυτό. Νομίζω ότι ο πρόεδρος (της FIA) κάνει το σωστό πράγμα, συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες και ελπίζω να βρεθεί μια λογική λύση. Επειδή είναι πολύ αργά για θεμελιώδεις αλλαγές κανονισμών, όπως θα ήταν κάτι τέτοιο».

Ο Horner πιστεύει ότι η παρέμβαση της FIA είναι υπερβολική, ισχυριζόμενος ότι η Mercedes (ή οποιαδήποτε ομάδα), μπορεί να καταπολεμήσει υπερβολικές αναπηδήσεις αυξάνοντας την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος. «Απλά ρυθμίζεις το μονοθέσιο πιο ψηλά: είναι εύκολο. Εμείς δεν είχαμε κανένα πρόβλημα όλη τη χρονιά. Μόνο μία ομάδα είχε μεγάλο πρόβλημα».

«Έχουμε μερικούς από τους πιο ταλαντούχους μηχανολόγους στον κόσμο σε αυτό το σπορ και μπορώ σχεδόν να σας εγγυηθώ ότι του χρόνου, πιθανότατα δεν θα υπάρχουν μονοθέσια με προβλήματα. Στους τελευταίους αγώνες, όλα φαίνονταν εντάξει. Εδώ (στο Paul Ricard) φαίνεται εντάξει. Οπότε νομίζω ότι αυτό που δεν θέλουμε να συμβεί, είναι να οδηγηθούμε σε μια υπερβολική αντίδραση, που θα μπορούσε να έχει θεμελιώδεις επιπτώσεις στα μονοθέσια της επόμενης χρονιάς».

Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, πιστεύει ότι το παραθυράκι στους κανονισμούς, που επέτρεψε σε ορισμένες ομάδες να σχεδιάσουν αρθρωτά μπλοκ ολίσθησης που βυθίζονται στο μονοθέσιο για να μη φθείρονται και να περνάνε τον τεχνικό έλεγχο, αποτελεί τη ρίζα των αλλαγών που θέλει να φέρει η FIA για το 2023.

Ο Wolff πιστεύει επίσης ότι τεχνική υπόδειξη θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί νωρίτερα φέτος: «Υπήρξε μία τεχνική υπόδειξη για να αποσαφηνιστεί τι δε θέλει να δει η FIA από το Spa, ιδίως με τα μπλοκ ολίσθησης. Για την επόμενη χρονιά, συζητείται τι μπορεί να γίνει, προκειμένου να απομακρυνθούν κάποια από τα ζητήματα γύρω από το δάπεδο ή τη σανίδα νομιμότητας να υποχωρεί. Όλα είναι ακόμα στον αέρα».

«Ήταν σύμπτωση που η FIA το εντόπισε σε έναν από τους αγώνες και ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν θα πρέπει να συμβαίνει. Δεν υπάρχει ένα μαγικό χαρακτηριστικό -εκτός αν μιλάμε για διπλό διαχύτη- και δεν πρόκειται να κάνει μεγάλη διαφορά. Πιθανότατα θα χρειαστεί να ρυθμίσουν το μονοθέσιο πιο ψηλά από ό,τι ήταν συνήθως στο εμπρός μέρος του δαπέδου».

«Αυτή η τεχνική υπόδειξη θα έπρεπε να είχε τεθεί σε εφαρμογή μόλις ανακαλύφθηκε, πριν από τρεις αγώνες. Οπότε, το επιχείρημα ‘είναι δίκαιο να το έχουμε φέρει στη μέση της σεζόν;’ είναι λάθος. Θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί αμέσως μόλις ανακαλύφθηκε, διότι σαφώς ήταν πολύ περισσότερο από ένα παραθυράκι» (στους κανονισμούς).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!