Το νέο μονοθέσιο της Formula 1: 10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις

Θα κάνει πρεμιέρα τη σεζόν του 2022 και έχει ως κύριο στόχο να προσφέρει περισσότερο θέαμα

Το νέο μονοθέσιο της Formula 1: 10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις

Θα κάνει πρεμιέρα τη σεζόν του 2022 και έχει ως κύριο στόχο να προσφέρει περισσότερο θέαμα

Λίγο πριν το Grand Prix του Silverstone, οι 20 οδηγοί της Formula 1 αλλά και τα εκατομμύρια φίλων της σε όλο τον κόσμο, είδαν το νέο μονοθέσιο του θεσμού. Η σχεδίασή του αλλά και οι καινοτομίες που εισάγει, αποτελούν ουσιαστικά μία ριζοσπαστική αλλαγή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Αρχικά οι νέοι κανονισμοί επρόκειτο να εφαρμοστούν στο πρωτάθλημα του 2021, όμως η πανδημία του κορονοϊού επέβαλε αναβολή μίας σεζόν.

Ας δούμε τα 10 σημαντικότερα σημεία του μονοθεσίου:

  1. Σχεδιάστηκε για να συμβάλλει σε περισσότερες μονομαχίες στην πίστα και άρα σε περισσότερο θέαμα. Θα επιτρέπει να γίνονται πιο εύκολα προσπεράσματα. Σήμερα, η αεροδυναμική σχεδίαση του προπορευόμενου μονοθεσίου δημιουργεί «βρώμικο αέρα» για το μονοθέσιο που ακολουθεί. Τα σημερινά μονοθέσια της F1 χάνουν περίπου το 35% της κάθετης δύναμής τους, όταν ακολουθούν στα 20 μέτρα ένα άλλο. Στα 10 μέτρα, η απώλεια είναι 47%. Στα νέα μονοθέσια, οι αντίστοιχες απώλειες είναι μόλις 4% και 18%.
  2. Φέρει μικρά πτερύγια πάνω από τους εμπρός τροχούς, ενώ επιστρέφουν τα καλύμματα, κάτι που είχαμε να δούμε από το 2009. Στόχος των καλυμμάτων είναι να αποτρέπονται οι ομάδες από τη δημιουργία ροής… ακάθαρτου αέρα μέσω των τροχών. Τα δε μικρά πτερύγια, θα απομακρύνουν τον αέρα από την πίσω πτέρυγα.
  3. Οι τροχοί μεγαλώνουν, γίνονται 18 ιντσών και φοράνε ελαστικά χαμηλού προφίλ. Η σχεδίαση και τα υλικά της Pirelli θα περιορίζουν την υπερθέρμανση των ελαστικών.
  4. Επανασχεδιάστηκαν το ρύγχος και η εμπρός πτέρυγα, ώστε να είναι πιο ομαλή η ροή του αέρα γύρω από το μονοθέσιο.
  5. Επανέρχεται το ground effect, όχι πάντως στο βαθμό που υπήρχε πριν από 40 χρόνια. Μέσω τούνελ στο πάτωμα του μονοθεσίου διατηρείται η κάθετη δύναμη και δεν επηρεάζεται από το προπορευόμενο μονοθέσιο.
  6. Νέα πίσω αεροτομή που θυμίζει έργο τέχνης. Η σχεδίαση και η θέση της πάνω στο μονοθέσιο περιορίζει τον «βρώμικο αέρα» για το μονοθέσιο που ακολουθεί. Το DRS παραμένει πάντως.
  7. Αυτό που δεν αλλάζει είναι το υβριδικό σύστημα κίνησης, με τον 1.6 turbo. Θα υπάρχουν πάντως κάποια στάνταρ μέρη στο σύστημα καυσίμου, αλλά και επιπλέον αισθητήρες που θα επιτρέπουν στη FIA να ελέγχει τους κινητήρες.
  8. Θα γίνεται χρήση βιοκαυσίμων, σε μεγαλύτερο ποσοστό από το σημερινό: η αιθανόλη θα αυξηθεί από το 5,75% στο 10%.
  9. Η σχεδίαση έγινε με γνώμονα την ασφάλεια. Το νέο πλαίσιο θα είναι ικανό να απορροφά μεγαλύτερη ενέργεια σε περίπτωση ατυχήματος. Σε σύγκρουση όπως αυτή του Romain Grosjean το 2020 στο Μπαχρέιν, η κινητήρια μονάδα θα αποκολλάται με πιο ασφαλή τρόπο και χωρίς να γίνεται διαρροή καυσίμου. Οι επεμβάσεις (και τα νέα ελαστικά) έχουν επιφέρει αύξηση του ελάχιστου βάρους του μονοθεσίου, από τα 752 στα 790 κιλά.
  10. Το μονοθέσιο του 2022 υποβλήθηκε σε άνω των 7.500 τεστ στον προσομοιωτή, μέχρι να είναι έτοιμο. Σε ένα laptop με επεξεργαστή Intel i9 quad core, θα χρειάζονταν 471 χρόνια για να εξαχθούν τα αποτελέσματα από αυτές τις προσομοιώσεις!

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!