F1: Το ταξίδι των ανθρακονημάτων, μέρος Α’

Παρακολουθήστε το νέο επεισόδιο της σειράς βίντεο της Mercedes για την Formula 1, όπου αναλύεται το ταξίδι των ανθρακονημάτων, από τα οποία κατασκευάζεται η συντριπτική πλειονότητα ενός μονοθεσίου.

Στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς βίντεο της Mercedes που διεισδύει στα ενδότερα τεχνικά μυστικά της Formula 1, στο επίκεντρο βρίσκονται τα ανθρακονήματα. Πρόκειται για ένα υλικό που περοέρχεται από την αεροναυπηγική και χρησιμοποιείται κατά κόρον από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 στη Formula 1, λόγω της υψηλής αντοχής του σε συνδυασμό με ελάχιστο βάρος.

Όταν τα φύλλα ανθρακονημάτων, που μοιάζουν με υφάσματα καταφθάνουν στο εργοστάσιο μίας ομάδας της Formula 1, πρέπει να διατηρούνται στην… κατάψυξη, σε θερμοκρασία -19 βαθμών Κελσίου, για να μην στερεοποιηθούν, όπως εξηγεί ο Oliver Jones (μηχανολόγος κατασκευής συνθετικών υλικών της Mercedes) στον Anthony Davidson, οδηγό προσομοιωτή της γερμανικής ομάδας.

Η διαδικασία ύφανσης των ινών άνθρακα πραγματοποιείται στην Ιαπωνία και το υλικό μεταφέρεται στην Αγγλία, όπου εμποτίζεται ρητίνη στο υλικό. Αν τα εύκαμπτα φύλλα ανθρακονημάτων εκτεθούν σε υψηλές θερμοκρασίες, οι μοριακοί δεσμοί της ρητίνης αρχίζουν να ενώνονται και το υλικό στερεοποιείται.

Για να κατασκευάσουν ένα εξάρτημα από ανθρακονήματα οι ομάδες της F1 πρέπει πρώτα να δημιουργήσουν μία μήτρα, από την οποία θα δημιουργηθεί το καλούπι. Οι τεχνικοί θα εφαρμόσουν τα φύλλα ανθρακονημάτων επάνω σε όλες τις πτυχές που έχει το καλούπι και θα τα στερεοποιήσουν χρησιμοποιώντας πιστολάκι που φυσάει θερμό αέρα.

F1 - Carbon fibre

Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται σε ένα αποστειρωμένο δωμάτιο, του οποίου η θερμοκρασία και πίεση είναι ελεγχόμενη, για να διασφαλιστεί ότι τα φύλλα ανθρακονημάτων παραμένουν εύκαμπτα για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο, ενόσω οι τεχνικοί τα επεξεργάζονται.

Στα πλάνα του βίντεο οι τεχνικοί κατασκευάζουν το περίβλημα του κιβωτίου, διαδικασία που απαιτεί εκατοντάδες εργατοώρες και χρειάζονται μερικές εβδομάδες για την ολοκλήρωσή του. Όταν οι τεχνικοί ολοκληρώσουν την επεξεργασία, θα τοποθετήσουν το εξάρτημα εντός μιας ειδικής σακούλας, από την οποία θα αφαιρεθεί ο αέρας, με τη χρήση ενός εργαλείου που ουσιαστικά κάνει την ίδια δουλειά με μία ηλεκτρική σκούπα.

Αυτό συμβαίνει για να αφαιρεθεί αέρας που ενδέχεται να έχει απομείνει μεταξύ των διαφορετικών στρωμάτων ανθρακονημάτων, γεγονός που μπορεί να το κάνει να καταρρεύσει στην πίστα. Έπειτα από αυτή τη διαδικασία, τα εξαρτήματα είναι έτοιμα να εισέλθουν στους ειδικούς κλίβανους όπου θα παραμείνουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σε υψηλή θερμοκρασία και πίεση, ώστε να πάρουν την τελική τους μορφή.

F1: Πώς λειτουργεί

1. Τα πεντάλ
2. Το σύστημα πόσιμου υγρού

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!