F1: To σύστημα πόσιμου υγρού

Tο δεύτερο επεισόδιο της σειράς βίντεο της Mercedes για τα επιμέρους εξαρτήματα ενός μονοθεσίου Formula 1, περιγράφεται το σύστημα τροφοδοσίας του οδηγού με πόσιμο υγρό.

To cockpit ενός μονοθεσίου της Formula 1 μπορεί να γίνει ένας πολύ αφιλόξενος χώρος για τους οδηγούς. Οι θερμοκρασίες ξεπερνούν αρκετές φορές τους 50 βαθμούς Κελσίου, μέσα σε ένα πολύ θερμό μονοθέσιο εν λειτουργία. Παράλληλα, το σώμα του πιλότου να είναι καλυμμένο με πολλαπλές στρώσεις του πυρίμαχου Nomex της αγωνιστικής φόρμας. Συνεπώς, η θερμοκρασία του σώματος μπορεί να ανέβει έως τους 40 βαθμούς Κελσίου.

Στους πιο απαιτητικούς αγώνες, όπως της Σιγκαπούρης, που η διάρκειά του είναι συνήθως 2 ώρες και διεξάγεται σε υψηλές θερμοκρασίες με αυξημένη υγρασία, οι οδηγοί μπορούν να χάσουν έως και 3-4 λίτρα σωματικών υγρών κατά τη διάρκεια του Grand Prix. Τόσο μεγάλη απώλεια υγρών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια αυτοσυγκέντρωσης και θολωμένη όραση.

Για αυτό και οι οδηγοί διαθέτουν στο cockpit μία μικρή σακούλα (χωρητικότητας μεταξύ 700 ml και 1,2 λίτρων) που περιέχει ισοτονικό υγρό πλούσιο σε άλατα, για την αναπλήρωση των ιχνοστοιχείων που χάνει το σώμα μέσω της εφίδρωσης, καθώς δέχεται απανωτές «ριπές» αεροδυναμικών φορτίων που μπορούν να φτάσουν τα 6 G. Η σακούλα υγρού είναι συνδεδεμένη με το κράνος του οδηγού με ένα σωληνάκι, το οποίο φτάνει έως το στόμα του.

Όπως εξηγεί ο Chris King (συντονιστής του εγχειρήματος ομάδας αγώνων της Mercedes) στον Anthony Davidson (οδηγός προσομοιωτή της γερμανικής ομάδας), στο παρελθόν, το σύστημα της Mercedes περιλάμβανε και αντλία για το υγρό, προσθέτοντας ανεπιθύμητο βάρος. Επιπλέον, έχουν υπάρξει περιπτώσεις που όταν η αντλία αστοχήσει, συνεχίζει να τροφοδοτεί τον οδηγό με υγρό ασταμάτητα.

F1 - Drink system

Για να αντιμετωπίσει αυτά τα μειονεκτήματα, η Mercedes έχει στραφεί προς ένα διαφορετικό, πιο απλό μηχανισμό. Ο οδηγός ρουφάει από το σωληνάκι και μία βαλβίδα μονής κατεύθυνσης με φίλτρο που αποτρέπει να προχωρήσουν στο στόμα σωματίδια. Μόλις ο οδηγός σταματήσει να ρουφάει, η βαλβίδα αυτή θα φέρει τη στάθμη του υγρού πίσω στο ύψος στο οποίο είναι τοποθετημένη.

Με αυτή τη βαλβίδα, το υγρό διατηρείται υπό έλεγχο και διοχετεύεται στο στόμα όταν μόνο όταν ο οδηγός το απαιτήσει, με τη σιγουριά ότι δεν πρόκειται να τον βρέξει επειδή η στάθμη του έχει παραμείνει πολύ ψηλά. Επιπλέον, δεν υπάρχουν περίπλοκοι μηχανισμοί. Όταν ο οδηγός εξέρχεται από το μονοθέσιο, τραβάει απλά το σωληνάκι, το οποίο αποσυνδέεται από τη βαλβίδα.

F1: Πώς λειτουργεί

1. Τα πεντάλ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!