Tην «ισότιμη» φορολογική μεταχείριση των κινέζων κατασκευαστών ζητά ο C. Tavares

Ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis ζητά από την Ε.Ε. να αυξήσει τους δασμούς που καταβάλουν οι κινέζοι κατασκευαστές εισάγοντας αυτοκίνητα στην Ευρώπη ούτως ώστε να είναι αντίστοιχοι αυτών που πληρώνουν οι Ευρωπαίοι που εξάγουν στην Κίνα

Tην «ισότιμη» φορολογική μεταχείριση των κινέζων κατασκευαστών ζητά ο C. Tavares

Ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis ζητά από την Ε.Ε. να αυξήσει τους δασμούς που καταβάλουν οι κινέζοι κατασκευαστές εισάγοντας αυτοκίνητα στην Ευρώπη ούτως ώστε να είναι αντίστοιχοι αυτών που πληρώνουν οι Ευρωπαίοι που εξάγουν στην Κίνα

Έκκληση προς την Ε.Ε να εξισώσει τους δασμούς που καταβάλουν οι κινέζοι κατασκευαστές που εισάγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη με εκείνους που καλούνται να πληρώσουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όταν εξάγουν αυτοκίνητα στην Κίνα απηύθυνε ο επικεφαλής του ομίλoυ Stellantis, Carlos Tavares, μιλώντας στο περιθώριο της έκθεσης του Παρισιού.

«Πολύ απλά θα πρέπει να ζητήσουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να εναρμονίσει τους κανόνες που ισχύουν για τους κινέζους κατασκευαστές στην Ευρώπη με εκείνους που εμείς, ως δυτικοί κατασκευαστές υποκείμεθα στην Κίνα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Carlos Tavares.

Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπόκεινται σε δασμούς που αντιστοιχούν σε ποσοστό 10% όταν εισάγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη, όταν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν αυτοκίνητα στην Κίνα υπόκεινται σε δασμούς από 15% έως 25%».

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε στις αρχές της εβδομάδας από το περιβαλλοντικό lobby Transport & Environment, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέχουν ήδη μερίδιο 5% στην ολοένα και δυναμικότερη λόγω συνθηκών κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη. Σε ό,τι αφορά τη δυναμική των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, αξίζει να μετρήσει κανείς τον αριθμό των αριθμό των αντίστοιχης προέλευσης εκθετών στο «floor» της γαλλικής έκθεσης που σχεδόν μονοπωλείται από τους «αυτόχθονες» δηλαδή τους γάλλους κατασκευαστές, και τους Κινέζους.

Όπως επίσης σημειώνει ο C. Tavares, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν αρχικά να διαθέτουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη ακόμα και με ζημιές καθώς επιχειρούν να καθιερωθούν στη γηραιά ήπειρο δημιουργώντας ζητήματα ανταγωνιστικότητας έναντι των ευρωπαίων κατασκευαστών.

«Η ευρωπαϊκή αγορά είναι ορθάνοιχτη στους Κινέζους και χωρίς να γνωρίζουμε κατά πόσο η στρατηγική τους υπαγορεύει να κερδίσουν μερίδιο αγοράς ακόμα και καταγράφοντας ζημιές με την προοπτική να ανεβάσουν τις τιμές τους αργότερα», υπογράμμισε ο ίδιος συμπληρώνοντας ότι έθεσε ήδη το ζήτημα στον γάλλο πρόεδρο Emmanuel Macron κατά τη συνάντησή τους το βράδυ της 16ης Οκτωβρίου.

«Ο πρόεδρος κατανοεί απολύτως την κατάσταση ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει ένα ευρύτερο μέτωπο από πλευράς Ε.Ε το οποίο θα καλωσορίζει μεν τους κινέζους κατασκευαστές στην Ευρώπη με την προϋπόθεση ότι υπόκεινται στους ίδιους κανόνες ανταγωνισμού», δήλωσε το Νο 1 του ομίλου Stellantis για την έκβαση των συζητήσεων με τον γάλλο πρόεδρο ο οποίος, σημειωτέον, στο πρόσφατο παρελθόν αναφέρθηκε και στα αντίστοιχα ζητήματα που έχουν ανακύψει από τον σχεδιασμό των ΗΠΑ να επιβάλουν φορολογία στους ευρωπαίους και όχι μόνο, κατασκευαστές που κατασκευάζουν τεχνολογίες που άπτονται της ηλεκτροκίνησης (μπαταρίες κτλ) σε αμερικανικό έδαφος.

«Οι Αμερικανοί αγοράζουν αμερικανικά προϊόντα και υιοθετούν πολύ επιθετικές στρατηγικές στήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών τους. Οι Κινέζοι κλείνουν την αγορά τους. Δεν μπορούμε να είμαστε ο μόνος γεωγραφικός χώρος ο οποίος λαμβάνει υπόψη την κλιματική αλλαγή και δεν έχει προτιμήσεις με ευρωπαϊκό ενδιαφέρον», δήλωσε προσφάτως ο E. Macron στο γαλλικό Tύπο.

Παρ΄όλα αυτά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, οποιοδήποτε ευρωπαϊκό σχέδιο αύξησης των δασμών θα μπορούσε να βρει αντίθετη τη Γερμανία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της οποίας έχουν μεγαλύτερη διείσδυση στην κινεζική αγορά η οποία με τη σειρά της μπορεί να θεωρήσει επιθετική κίνηση μια τυχόν αύξηση της φορολογίας. Αν αυτό συμβεί, βάσει των συνήθων χαρακτηριστικών της κινεζικής αγοράς, οι καταναλωτές μπορούν πολύ εύκολα να γυρίσουν την πλάτη στην ευρωπαϊκά προϊόντα.

Πάντα ωστόσο υπάρχει και μια τρίτη διάσταση η οποία κατά την Transport & Environment εντοπίζει στο γεγονός ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφεραν να αυξήσουν δραστικά το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά εξαιτίας της επιβράδυνσης της παραγωγής από τους ευρωπαίους κατασκευαστές.

«Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πατήσει φρένο στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μια συγκυρία όπου οι κινέζοι και οι αμερικανοί κατασκευαστές αυξάνουν την δική τους λανσάροντας συνεχώς καινούρια μοντέλα. Αν η Ευρώπη θέλει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της, η E.E πρέπει να υιοθετήσει μια δική ισχυρή πολιτική για την βιομηχανία που θα μπορέσει να αντισταθμίσει την ισχυρή στήριξη Αμερικανών και Κινέζων για την κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων», τόνισε η επικεφαλής της Transport & Environment, Julia Poliscanova.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!