Η Bugatti Centodieci μπαίνει στην κατάψυξη και στους -20 βαθμούς Κελσίου

Εκτός από τις δοκιμές υψηλής ταχύτητας και αντοχής, κάθε Bugatti δοκιμάζεται σε ακραίες συνθήκες ζέστης και κρύου κατά την εξέλιξή της, ακόμα και αν είναι μοντέλο περιορισμένης παραγωγής όπως η Centodieci.

Η Bugatti Centodieci μπαίνει στην κατάψυξη και στους -20 βαθμούς Κελσίου

Εκτός από τις δοκιμές υψηλής ταχύτητας και αντοχής, κάθε Bugatti δοκιμάζεται σε ακραίες συνθήκες ζέστης και κρύου κατά την εξέλιξή της, ακόμα και αν είναι μοντέλο περιορισμένης παραγωγής όπως η Centodieci.

Η Bugatti Centodieci βρέθηκε μέσα στον ειδικό κλιματικό θάλαμο για δύο ημέρες. Αφού έγιναν δοκιμές σε θερμοκρασία δωματίου και σε έως και 50ο C, οι μηχανικοί της Bugatti κατέβασαν τη θερμοκρασία του θαλάμου κάτω από το μηδέν. Η Centodieci έμεινε στους -20ο C για δώδεκα ώρες, περιμένοντας ακόμη και την πιο μικρή βίδα τιτανίου και το τελευταίο εξάρτημα από ανθρακονήματα να φτάσει στην καθορισμένη θερμοκρασία.

Οι μηχανικοί της Bugatti για μια εβδομάδα ελέγχουν διάφορα τμήματα και εξαρτήματα της Centodieci στον κλιματικό θάλαμο. Οι δοκιμές σε ακραίες συνθήκες θερμότητας και ψύχους είναι πολύ σημαντικές γιατί είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι η Centodieci θα λειτουργεί με ασφάλεια κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ακόμα κι αν οι πελάτες δεν θα εκθέσουν ποτέ τα αυτοκίνητα τους σε τέτοιες ακραίες κλιματικές συνθήκες.

Ένα από τα πολλά τεστ σε κρύες συνθήκες αφορά τα πλαϊνά παράθυρα. Ακόμα και μια μικρή σειρά παραγωγής μόλις δέκα μονάδων θα πρέπει να ακολουθεί όλα τα πρότυπα που έχει θέσει η μάρκα και τις νομικές απαιτήσεις. «Το πλαϊνό παράθυρο πρέπει να αναγνωρίζει ένα καθορισμένο επίπεδο αντίστασης και να αντιστρέφει την κίνηση του αν είναι απαραίτητο», εξηγεί ο Julf Fiedler, μηχανικός ανάπτυξης ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών στην Bugatti.

Το λογισμικό που είναι συνδεδεμένο στο μοτέρ του πλαϊνού παραθύρου χρησιμοποιεί προκαθορισμένες παραμέτρους για τη ρύθμιση της δύναμης που απαιτείται ώστε να λειτουργεί, ενώ παράλληλα προστατεύει τους ανθρώπους με τη λειτουργία διακοπής και αντιστροφής. Αν δεν εντοπιζόταν η αντίσταση, το παράθυρο θα μπορούσε να κόψει ένα μήλο ή ακόμη και να συνθλίψει το δάχτυλο κάποιου.

Τα παράθυρα ανεβοκατεβαίνουν εκατοντάδες φορές και με ένα ειδικό όργανο μέτρησης προσδιορίζεται η δύναμη. Δεν ελέγχεται μόνο η ισχύς του μοτέρ, αλλά και η τριβή, η στεγανότητα, η ταχύτητα αναστροφής και το τζάμι. Όλα πρέπει να συντονίζονται με ακρίβεια. Εάν υπάρχουν αλλαγές  στο υλικό στεγανοποίησης, στο μέγεθος του παραθύρου ή στο μοτέρ, οι δοκιμές πρέπει να επαναληφθούν.

«Τα πλαϊνά παράθυρα πρέπει να ανεβαίνουν σωστά, ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και οι αισθητήρες δύναμης πρέπει να αντιδρούν σε περίπτωση αντίστασης και να αναστρέφουν την κίνηση του παραθύρου», λέει ο Julf Fiedler. Οι μηχανικοί εργάζονται μέσα στον κλιματικό θάλαμο για ώρες, ντυμένοι με ειδικές στολές προστασίας από το κρύο, σκούφους και γάντια.

Η Centodieci υποβάλλεται σε υψηλό επίπεδο τεχνικών ελέγχων. Το μοντέλο δημιουργεί έναν σύνδεσμο με τη δεύτερη εποχή της Bugatti, υπό τον Ιταλό επιχειρηματία Romano Artioli και αποτελεί φόρο τιμής στο σούπερ σπορ αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1990, την Bugatti EB 110. Χρησιμοποιεί έχει έναν κινητήρα υψηλών επιδόσεων 8.0 λίτρων, W16 που αποδίδει ισχύ 1.600 ίππων. Με το πρόσφατα εξελιγμένο αμάξωμά της, η Centodieci συμπεριφέρεται διαφορετικά από την προκάτοχό της και επομένως απαιτεί εκτεταμένες δοκιμές και ανάπτυξη.

Μετά από πολλά τεστ και τελειοποίηση του λογισμικού οι ρυθμιστές των παραθύρων λειτουργούν άψογα ακόμη και σε διψήφιες θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Οι μηχανικοί της Bugatti θα υποβάλλουν την Centodieci σε περισσότερες δοκιμές τις επόμενες εβδομάδες. Εκτός από τις τελικές δοκιμές υψηλής ταχύτητας, το μοντέλο θα δοκιμαστεί για την αντοχή του σε απόσταση άνω των 30.000 χιλιομέτρων σύμφωνα με ένα λεπτομερές πρωτόκολλο δοκιμών που διαρκούν αρκετές εβδομάδες.

Η παραγωγή, που θα γίνει στο χέρι, θα ξεκινήσει μόλις ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές και η ομάδα ανάπτυξης τελειοποιήσει το αυτοκίνητο. Και τα δέκα κομμάτια θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους μέσα στη χρονιά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!