F1-GP Μ. Βρετανίας FP1: O Max Verstappen ταχύτερος με διαφορά

Ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος στο 1-2 της Red Bull στην εναρκτήρια διαδικασία ελεύθερων δοκιμών του GP Μ. Βρετανίας, όπου την έκπληξη έκανε ο Alex Albon με τη Williams, που βρέθηκε στην 3η θέση, ενώ πολλές ομάδες παρουσίασαν αναβαθμίσεις.

F1-GP Μ. Βρετανίας FP1: O Max Verstappen ταχύτερος με διαφορά

Ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος στο 1-2 της Red Bull στην εναρκτήρια διαδικασία ελεύθερων δοκιμών του GP Μ. Βρετανίας, όπου την έκπληξη έκανε ο Alex Albon με τη Williams, που βρέθηκε στην 3η θέση, ενώ πολλές ομάδες παρουσίασαν αναβαθμίσεις.

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Μ. Βρετανίας, παρότι έδειχνε να αντιμετωπίζει προβλήματα υποστροφής πίσω από το τιμόνι της Red Bull RB19. Ο Ολλανδός Πρωταθλητής κατάφερε να κινηθεί 0,45 δλ. ταχύτερα από τον team-mate του, Sergio Perez, ο οποίος βρέθηκε στη 2η θέση.

Τη μεγάλη έκπληξη έκανε στο FP1 ο Alex Albon, ο οποίος κατάφερε με την ταχύτατη στις ευθείες Williams να γράψει τον 3ο ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, για να βρεθεί σχεδόν 2 δέκατα του δλ. εμπρός από τον Fernando Alonso με την Aston Martin. Ο Ισπανός ήταν μόλις 12 χλστ. του δλ. ταχύτερος από τον Charles Leclerc, που βρέθηκε στην 5η θέση.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μ. Βρετανίας

Η Ferrari σύγκρινε δύο διαφορετικές εκδόσεις της πίσω αεροτομής, με τον Carlos Sainz να χρησιμοποιεί τα νέα κάτω πτερύγια που παράγουν χαμηλότερη οπισθέλκουσα, γεγονός που βοήθησε τον Ισπανό να είναι ταχύτερος στις ευθείες από τον Leclerc, ο οποίος χρησιμοποιούσε την παραδοσιακή διάταξη.

Ο Esteban Ocon κατάφερε να τοποθετήσει την Alpine στην 6η θέση, μεταξύ των δύο Ferrari, με τον περυσινό poleman και νικητή Carlos Sainz να βρίσκεται στην 7η θέση. Καλή εμφάνιση σημείωσε και η McLaren, που είδε αμφότερους τους οδηγούς της εντός της πρώτης δεκάδας, με τον Lance Stroll μεταξύ τους.

Η McLaren έχει φέρει μερικές καινούργιες αναβαθμίσεις για αυτό το Grand Prix, με τον Oscar Piastri να έχει τουλάχιστον αυτές που χρησιμοποιούσε ο Lando Norris στην Αυστρία. Ο Αυστραλός αντιμετώπισε προβλήματα με το υδραυλικό σύστημα της MCL60.

Οι δύο Mercedes βρέθηκαν πιο πίσω στους χρόνους, με τον Lewis Hamilton 12ο και τον George Russell 14ο, καθώς οι δύο οδηγοί δεν χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα ελαστικών και προτίμησαν τη σκληρή και τη μέση. Η πίστα ήταν πολύ χλωρή στο ξεκίνημα της διαδικασίας, με πολλούς οδηγούς να κάνουν παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης.

Ο Hamilton ανέφερε ότι το μονοθέσιο της Mercedes παρουσίαζε έντονες αναπηδήσεις, ενώ ο Russell αναφέρθηκε αρκετές φορές στον ασύρματο στους κραδασμούς που βίωνε μέσω του τιμονιού. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο 25χρονος Βρετανός αντιμετωπίζει αντίστοιχα προβλήματα φέρος. Το πίσω μέρος της W14 του Hamilton έδειχνε ασταθές, ενώ τα ίδια σημάδια έδειχνε και το μονοθέσιο του Russell στα τελικά λεπτά.

Καινούργια στοιχεία μονάδων ισχύος

Οι δύο οδηγοί της Red Bull, o George Russell (Mercedes) και ο Nyck de Vries (AlphaTauri), έχουν στην πλάτη τους τον 3o φετινό V6, turbo MGU-H και MGU-K. Ο Nico Hulkenberg (Haas), χρησιμοποιεί τον 4ο φετινό V6, turbo, MGU-H και 4ο κιβώτιο για αυτό το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Ο Perez χρησιμοποιεί επίσης καινούργιο (3ο φετινό) κιβώτιο.

Ενισχυμένα ελαστικά

Το GP M. Βρετανίας είναι ο πρώτος φετινός αγώνας στον οποίο η Pirelli χρησιμοποιεί τον ενισχυμένο σκελετό των ελαστικών της (για να αντιμετωπίσει τα αυξημένα αεροδυναμικά φορτία των φετινών μονοθεσίων) και οι ομάδες θα θέλουν να διαπιστώσουν πώς επηρεάζει η αλλαγή αυτή τη συμπεριφορά στις γρήγορες στροφές του Silverstone και την καταπόνηση κατά τη διάρκεια του αγώνα. Κάποιοι πιστεύουν ότι ενδέχεται να υπάρξουν ανακατατάξεις δυναμικού μεταξύ των μονοθεσίων λόγω της αλλαγής.

Ο Sergio Perez έχει δηλώσει ότι θα ευνοήσει κάποιες ομάδες και ο ιταλικός Τύπος υποστηρίζει ότι μία από αυτές θα είναι η Ferrari. O George Russell δήλωσε για τα καινούργια ελαστικά της Pirelli: «Εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την απόσταση από το έδαφος. Κάθε μονοθέσιο έχει τη δική του ζώνη άνεσης του σε διαφορετικές αποστάσεις από το έδαφος». Τα καινούργια ελαστικά έχουν αυξημένο βάρος (1,1 κιλά για ολόκληρο το σετ) λόγω του ενισχυμένου σκελετού.

Ο Max Verstappen δήλωσε για τη Red Bull RB19: «Το μονοθέσιό μας δεν είναι τόσο καλό σε πίστες με ανομοιομορφίες. Για αυτό και οι αντίπαλοί μας στο Μόντε Κάρλο ή στο Μόντρεαλ ήταν πιο κοντά μας. Προτιμούμε τις ανοιχτές πίστες με τις γρήγορες στροφές», όπως δηλαδή είναι το Silverstone. Όλες οι ομάδες (ακόμα και η Red Bull), παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις απόδοσης από πίστα σε πίστα. Αλλά η Aston Martin φαίνεται να έχει τις μικρότερες. Ωστόσο, η Red Bull εξακολουθεί να είναι ταχύτερη όλων ακόμα και στη χειρότερη ημέρα της, σε σύγκριση με την καλύτερη ημέρα των υπολοίπων.

Αναβαθμίσεις

Η Mercedes διαθέτει μία καινούργια εμπρός αεροτομή, της οποίας τα δύο εμπρός πτερύγια, που ενώνονται με το ρύγχος, έχουν αυξημένη χορδή, σε αντίθεση με την οδό εξέλιξης που έχουν ακολουθήσει Red Bull και Ferrari, οι οποίες έχουν μειώσει τις διαστάσεις τους. Εντελώς διαφορετική είναι η και η μορφή των ρυθμιζόμενων flap (δύο πίσω πτερυγίων) της εμπρός αεροτομής της W14.

To πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται τα πτερύγια με τα πλευρικά τοιχώματα της αεροτομής. Τα πτερύγιο δημιουργούν έντονη καμπύλη στα εξωτερικά τους άκρα, διαμορφώνοντας γεννήτριες στροβίλων (vortex generators), οι οποίες ενώνονται με το πλευρικό τοίχωμα μέσω υποστηριγμάτων. Με αυτό τον τρόπο, η Mercedes έχει προσπαθήσει να κατευθύνει ακόμη περισσότερο αέρα προς τις εξωτερικές πλευρές του μονοθεσίου (outwash), και μακριά από τα εμπρός ελαστικά, παρότι οι τεχνικοί κανονισμοί προσπαθούν να περιορίσουν την πρακτική.

Καινούργια εμπρός αεροτομή διαθέτει και η Alpine για το GP Μ. Βρετανίας, η οποία επίσης διαθέτει εμπρός πτερύγιο με αυξημένη χορδή στα εξωτερικά του άκρα. Διαφορετική είναι και η διαμόρφωση των εμπρός πτερυγίων γύρω από την περιοχή του ρύγχους. Τα πίσω flap έχουν μορφή με έντονες εγκοπές, και το πλάτος του τμήματος του οποίου η κλίση μπορεί να ρυθμιστεί έχει αυξηθεί. Επίσης, η Alpine έχει συγκεντρώσει τις διατρήσεις στο σημείο ένωσης των πτερυγίων με τα πλευρικά τοιχώματα στο πίσω μέρος, όπως έχει κάνει και η Mercedes.

To δεύτερο μέρος από το τριπλό πακέτο αναβαθμίσεων της McLaren επίσης περιλαμβάνει μία καινούργια εμπρός αεροτομή (και ρύγχος), με διαφορετική διαμόρφωση πτερυγίων και πλευρικών τοιχωμάτων. Επίσης, η MCL60 διαθέτει αναθεωρημένη γεωμετρία αεραγωγών πίσω φρένων και αεροδυναμικού καλύμματος του πίσω ψαλιδιού στην πίσω ανάρτηση.

Η Ferrari έχει φέρει τα κατώτερα πτερύγια πίσω αεροτομής χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου (και οπισθέλκουσας) τα οποία είχε παρουσιάσει, αλλά δεν είχε χρησιμοποιήσει στον αγώνα της Jeddah. Η Aston Martin έχει μία εμπρός αεροτομή προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις αεροδυναμικού φορτίου του Silverstone με μειωμένη χορδή.

Η Alfa Romeo έχει φέρει πολλές αναβαθμίσεις, με καινούργιο δάπεδο (εμπρός και στα πλαϊνά), διαχύτη, αεραγωγούς πίσω φρένων και αεροδυναμικά καλύμματα στα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης. Η Haas διαθέτει τροποποιημένα αεροδυναμικά καλύμματα εμπρός ανάρτησης, επιφάνειες στο εσωτερικό των εμπρός τροχών και κάτω πτερύγια πίσω αεροτομής.

Η AlphaTauri είναι η ομάδα με τις περισσότερες αναβαθμίσεις στο Silverstone, καθώς η AT04 έχει δεχθεί καινούργιο κάτω μέρος δαπέδου και αλλαγές στο εμπρός και τα πλαϊνά μέρη του, καθώς και διαχύτη. Επίσης, διαφορετικό είναι το κάλυμμα κινητήρα (πιο πλατύ στο πίσω μέρος του), μικρά πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών και καινούργια πίσω αεροτομή.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!