F1: Φως στο τούνελ για τη Ferrari(;)

Έπειτα από τη θετική εμφάνιση της Ferrari την Κυριακή στο GP Καναδά, ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Frederic Vasseur, βλέπει «φως στην άκρη του τούνελ» για τη Scuderia.

F1: Φως στο τούνελ για τη Ferrari(;)

Έπειτα από τη θετική εμφάνιση της Ferrari την Κυριακή στο GP Καναδά, ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Frederic Vasseur, βλέπει «φως στην άκρη του τούνελ» για τη Scuderia.

Παρά την καταστροφική εμφάνισης στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Καναδά, η Ferrari κατάφερε να κάνει έναν καλό αγώνα, με πρωτίστως καλή συντήρηση ελαστικών, σωστή επιλογή στρατηγικής, και ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα, για να βρεθεί από τη 10η και 11η θέση εκκίνησης στην 4η και 5η στον τερματισμό. Ο ρυθμός των Ferrari ήταν τόσο καλός στο τελευταίο stint που κατάφεραν να απομακρυνθούν από τον Sergio Perez, αν και χρησιμοποιήθηκαν εντολές από το pit wall για να εξασφαλιστεί το αποτέλεσμα.

Ωστόσο, ήταν ξεκάθαρος ότι ο αγώνας της Κυριακής αποτέλεσε θετική εξέλιξη για τη Ferrari, που είχε απογοητεύσει στο GP Ισπανίας. O επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, πιστεύει ότι η ομάδα κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, και βλέπει φως στο τούνελ: «Συνολικά ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο. Δείξαμε καλό ρυθμό την Παρασκευή. Το Σάββατο ήταν πιο δύσκολο, και φυσικά, δεν ήταν αυτό το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Αν στη συνέχεια ξεκινάς από τη 10η και 11η θέση και τερματίζεις στις θέσεις στην 4η και 5η, αυτό είναι μια ωραία ανταμοιβή για την ομάδα».

«Δεν ξέρω αν το Μόντρεαλ είναι η κατάλληλη πίστα για να εκτιμήσουμε οριστικά την ισορροπία δυναμικού του grid. Επειδή η πίστα είναι πολύ ιδιαίτερη, έχει να κάνει με την ανάβαση των kerb, ανομοιομορφίες (του ασφαλτοτάπητα) και είναι χλωρή. Αλλά σε γενικές γραμμές κάναμε καλή δουλειά».

«Βλέπουμε φως στην άκρη του τούνελ, οπότε εξελίσσουμε το μονοθέσιο προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο πρέπει να το αποδείξουμε και σε άλλες πίστες. Εξελίσσουμε το μονοθέσιο να είναι πιο σταθερό και πιο εύκολο στην οδήγηση. Ωστόσο, δεν πρέπει βγάζουμε συμπεράσματα μετά από έναν αγώνα. Ας περιμένουμε την Αυστρία και το Silverstone».

«Διατηρούμε την ίδια προσέγγιση. Θα έχουμε μερικές αναβαθμίσεις στην Αυστρία και θα εξελίξουμε το μονοθέσιο βήμα προς βήμα. Δεν είμαι οπαδός των μεγάλων πακέτων, αλλά της συνεχούς εξέλιξης και κυρίως προς την ίδια κατεύθυνση. Είναι δύσκολο να ξέρω πόσο ανταγωνιστικοί θα είμαστε στην Αυστρία, γιατί δεν γνωρίζω τι θα κάνουν οι άλλοι».

«Οι επιδόσεις εξαρτώνται επίσης από τις εξελίξεις και τη δουλειά στο στήσιμο, αλλά πρέπει να επικεντρωθούμε στους εαυτούς μας. Νομίζω ότι έχουμε ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης. Αλλά είναι σαφές ότι είμαστε ανταγωνιστικοί στις κατατακτήριες δοκιμές, ανεξάρτητα από την πίστα. Αυτό που μας λείπει τώρα είναι ένα καθαρό Σαββατοκύριακο. Το grid είναι τόσο κοντά μεταξύ του, που αν δεν είναι όλα σωστά, είναι δύσκολα τα πράγματα».

Στρατηγική και εντολές

Όσον αφορά τη διαφορετική στρατηγική της Ferrari, που επέλεξε να μην καλέσει στα pits τα μονοθέσιά της όταν επενέβη το αυτοκίνητο ασφαλείας, η οποία απέδωσε καρπούς και έφερε το θετικό αποτέλεσμα στον Καναδά, ο Vasseur σχολίασε: «Πάντα έχεις δισταγμούς, αλλά και οι δύο οδηγοί μας είπαν ότι ο ρυθμός θα ήταν πολύ καλός μόλις βγαίναμε από την κίνηση. Είχαμε δυνατότητες σε ελεύθερη πίστα και ο καλύτερος τρόπος για να ανακτήσουμε θέσεις ήταν να μην σταματήσουμε».

Όσον αφορά τις εντολές της Ferrari προς τους οδηγούς της να μη μονομαχήσουν μεταξύ τους, ο Vasseur δήλωσε: «Δεν θέλαμε να προστατέψουμε τον έναν ή τον άλλον. Εκείνη τη στιγμή έπρεπε να πιέσουμε για να αποκτήσουμε διαφορά από τον Ocon και τους υπόλοιπους πίσω, καθώς και για να μείνουμε κοντά στους προπορευόμενους. Το να παλέψουμε θα ήταν ανόητο, και θα χάναμε χρόνο και με τα δύο μονοθέσια».

Ρυθμός αγώνα

Μετά τον αγώνα, ο Carlos Sainz, αλλά και ο Lewis Hamilton, υποστήριξαν ότι ο ρυθμός αγώνα της Ferrari ήταν ταχύτερος από αυτόν της Mercedes. Ο Vasseur σχολίασε: «Η κατάσταση δεν ήταν η ίδια στην αρχή του αγώνα, αλλά κάναμε το τελευταίο stint με πανομοιότυπη στρατηγική με τον Alonso, λίγο-πολύ τους ίδιους γύρους, και η διαφορά ήταν ένα δευτερόλεπτο σε 30 γύρους. Κάποιοι μπορεί να πουν ότι ο Max δεν έδωσε το 100%. Σε σύγκριση με 2-3 αγώνες πριν, τερματίσαμε 10 δευτερόλεπτα πίσω, που είναι η διαφορά που παίρναμε μετά τους πρώτους γύρους».

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Fernando Alonso δεν πίεζε όσο θα μπορούσε στο τελευταίο του stint, διότι η Aston Martin πίστευε ότι υπήρχε πρόβλημα υπερβολικής κατανάλωσης καυσίμου, το οποίο εντέλει δεν υφίστατο.

Προβλήματα πριν από τον αγώνα

Στη σειρά εκκίνησης λίγο πριν από τον αγώνα, η Ferrari αναγκάστηκε να αντικαταστήσει στο μονοθέσιο του Charles Leclerc τη σανίδα νομιμότητας (από ρητίνη, σε χρώμα ξύλου) που έχουν όλα τα μονοθέσια στο δάπεδο, η οποία δεν πρέπει να φθείρεται πέραν ενός καθορισμένου σημείου, για να εγκριθούν στον τεχνικό έλεγχο. Ο Vasseur όμως δήλωσε ότι δεν υπήρχε «κανένας πανικός. Έπρεπε να ρωτήσουμε τη FIA αν μπορούσαμε να αλλάξουμε τη σανίδα. Ο Charles είχε ένα δύσκολο πέρασμα στα kerb στον αναγνωριστικό γύρο, αλλά η FIA έδωσε το ΟΚ και το αλλάξαμε χωρίς προβλήματα».

Εκνευρισμός το Σάββατο

Όσον αφορά τον εκνευρισμό του Leclerc έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές, ο Vasseur δήλωσε: «Μπορείς πάντα να τα πας καλύτερα, αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι η κατάσταση που είχαμε 10 δευτερόλεπτα μετά τις κατατακτήριες δοκιμές δεν είναι πάντα η καλύτερη. Αφού σας μίλησε, του εξηγήσαμε την κατάσταση, ήταν πιο ήρεμος και κατάλαβε. Η σύγχυση προήλθε από το γεγονός ότι δεν είχε σαφή εικόνα. Πρέπει να βελτιωθούμε στους τομείς όπου μπορούμε να κάνουμε τον οδηγό να κατανοήσει καλύτερα την κατάσταση. Ο ρυθμός στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν πολύ καλός και καταλήξαμε στη 10η και 11η θέση, οπότε δεν μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι από το Σάββατο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!