F1-GP Καναδά: Ποινή 3 θέσεων για τον Carlos Sainz

O Carlos Sainz δέχθηκε ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Καναδά, επειδή παρεμπόδισε τον Pierre Gasly στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών. Παράλληλα, ο Charles Leclerc εκφράστηκε έντονα εναντίον της Ferrari, για να απολογηθεί αργότερα.

F1-GP Καναδά: Ποινή 3 θέσεων για τον Carlos Sainz

O Carlos Sainz δέχθηκε ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Καναδά, επειδή παρεμπόδισε τον Pierre Gasly στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών. Παράλληλα, ο Charles Leclerc εκφράστηκε έντονα εναντίον της Ferrari, για να απολογηθεί αργότερα.

Ο Carlos Sainz βρέθηκε στην 8η θέση των κατατακτήριων δοκιμών του GP Καναδά, ωστόσο, θα εκκινήσει τον αγώνα της Κυριακής από την 11η. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλουν στον Ισπανό ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του Grand Prix, επειδή παρεμπόδισε τον Pierre Gasly στην τελική προσπάθεια του Γάλλου στο Q1.

Ήδη από το FP3, o Sainz επιβράδυνε με επικίνδυνο τρόπο, όπως τον χαρακτήρισε ο Alex Albon, πριν από το τελικό chicane για να εξασφαλίσει καθαρή πίστα μπροστά του πριν από τους γρήγορους γύρους του. Ο Ισπανός απέφυγε οποιαδήποτε τιμωρία στο FP3 και συνέχισε να κάνει το ίδιο και στις κατατακτήριες δοκιμές. Στο Q1, αυτό οδήγησε σε ένα αρκετά επικίνδυνο περιστατικό, με τον Gasly να αναγκάζεται να βγει εκτός πίστας στο τελευταίο chicane για να αποφύγει τη σύγκρουση και δικαίως ήταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος για το συμβάν.

Ο Γάλλος βρισκόταν στην τελική του προσπάθεια για το Q1 και επειδή εγκατέλειψε το γύρο του, έμεινε εκτός Q2. O Sainz υποστήριξε ότι τον αιφνιδίασε ο Yuki Tsunoda, που βρισκόταν πίσω του και αποφάσισε να τον προσπεράσει, βλέποντας τον Gasly να πλησιάζει. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Sainz ήταν αυτός που έφερε κατά κύριο λόγο το φταίξιμο, για αυτό και του επέβαλαν ποινή.

Ο Sainz όμως ήταν επιθετικός στις δηλώσεις του μετά τις κατατακτήριες δοκιμές: «Ήταν πολύ κοντά στο τέλος του σκέλους. Με εμπόδισαν επτά φορές σήμερα, αλλά δεν φωνάζω στον ασύρματο. Άλλοι οδηγοί επιλέγουν να χρησιμοποιούν τον ασύρματο περισσότερο από άλλους. Σήμερα με εμπόδισαν πολλές φορές».

«Ορισμένα περιστατικά είναι υπό διερεύνηση, άλλα όχι. Εξαρτάται από το πόσο φωνάζεις στον ασύρματο και πόσο παραπονιέσαι. Με σταμάτησαν, και έπρεπε να αφήσω άλλα μονοθέσια να περάσουν και δεν μπορούσα να φύγω από τη μέση. Έκανα ό,τι μπορούσα. Ήταν λίγο ο καθένας για τον εαυτό του. Έπρεπε να ξεκινήσω. Αν δεν το έκανα, θα έχανα τον γύρο της πρόκρισης. Με εμπόδιζαν και εμένα εκείνη τη στιγμή». O Ισπανός αναφερόταν πιθανότατα στο προσπέρασμα του Tsunoda.

Η ποινή του Ισπανού σημαίνει ότι ο Oscar Piastri προάγεται στην 8η θέση της σειράς εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, εμπρός από τον Alex Albon (9ος) και τον Charles Leclerc (10ος), που θα εκκινήσει τελικά εμπρός από τον team-mate του στη Ferrari. O Μονεγάσκος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από την επιλογή ελαστικών της Ferrari στο Q2, και ανέφερε στον ασύρματο ότι προτιμούσε να εισέλθει στα pits για σλικ γόμα, καθώς εκτιμούσε -ορθώς, όπως απέδειξε ο Alex Albon- ότι η πίστα ήταν αρκετά στεγνή. Ωστόσο, η Ferrari απέρριψε το αίτημά του και τον ανάγκασε να παραμείνει στην πίστα με ενδιάμεσα ελαστικά.

Παράπονα και απολογία Leclerc

Εντέλει, ο Leclerc δεν κατάφερε να προκριθεί στο τελικό σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών και εκφράστηκε έντονα εναντίον της Ferrari στις συνεντεύξεις με τους δημοσιογράφους αμέσως μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά αργότερα απολογήθηκε για τα σκληρά του λόγια. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι με την ίδια στρατηγική, ο Sainz κατάφερε να προκριθεί στο Q3.

Ο Leclerc δήλωσε: «Ζήτησα σλικ στο γύρο εξόδου (από τα pits), ήταν ξεκάθαρα (συνθήκες) για σλικ. Το μονοθέσιο ήταν στεγνό, νομίζω ότι ο Alex (Albon) το έκανε αυτό και πήγε νωρίτερα από όλους με τα σλικ. Αυτή ήταν ξεκάθαρα η σωστή επιλογή, δεν υπήρχε ρίσκο ή οτιδήποτε άλλο. Αλλά για κάποιο λόγο, η ομάδα αποφάσισε διαφορετικά».

«Νομίζω ότι απλά κάνουμε τη ζωή μας πάρα πολύ δύσκολη σε αυτές τις καταστάσεις. Είχα ξεκάθαρη άποψη. Αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι άλλο. Είμαι απογοητευμένος. Έχοντας πει αυτό, άλλοι οδηγοί (όπως ο team-mate του, Carlos Sainz) ακολούθησαν την ίδια στρατηγική με εμάς και πέρασαν στο Q3. Απλά βασίζεσαι σε μικρές λεπτομέρειες και μπορούσαμε να περάσουμε με ευκολία το Q2. Όταν η πίστα είναι στεγνή, χρειάζεσαι σλικ ελαστικά. Δεν ξέρω τι συνέβη. Νομίζω ότι δεν υπήρχε πιο σαφής τρόπος να εκφραστώ αυτή τη φορά».

«Θα μιλήσω εσωτερικά με την ομάδα και θα προσπαθήσω να καταλάβω τι μπορούμε να κάνουμε. Προφανώς δεν είναι η πρώτη φορά που κάνουμε λάθος σε αυτές τις καταστάσεις. Δεν έχω ιδέα τι χρόνους έκανε ο Alex με τα σλικ, ίσως ήταν πέντε δευτερόλεπτα πίσω, δεν ξέρω. Είχα ξεκάθαρη άποψη, προφανώς ο Alex ήταν γρήγορος. Πρέπει να καταλάβω ποιος ήταν ο στόχος με αυτό, γιατί η πίστα ήταν στεγνή».

«Απλά βάζουμε τον εαυτό μας σε μια άθλια κατάσταση, επειδή εξαρτάσαι πολύ από την κίνηση στην πίστα στο γύρο εξόδου σου με τα σλικ. Αν έχεις ανθρώπους με ενδιάμεσα που έρχονται από πίσω σου όταν βρέχει και επιβραδύνεις λίγο, γλιστράς παντού. Οπότε, απλά δεν είναι ιδανική κατάσταση. Και ήταν πολύ πιο εύκολο να εισέλθουμε στα pits νωρίτερα. Αλλά έτσι είναι, και πάλι».

Αργότερα όμως, έπειτα από μία συζήτηση με τον επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, ο Leclerc ήταν απολογητικός: «Μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, η αδρεναλίνη με έκανε να πω ορισμένα πράγματα. Δεν ήταν εύκολο, αλλά δεν έκανε ούτε εγώ καλή δουλειά. Δεν τα κατάφερα. Δεν είναι μια καλή μέρα, αλλά συζητώντας, μπορούμε να βελτιωθούμε. Άφησα τον εαυτό μου να ξεφύγει λίγο, γιατί ήμουν τόσο παθιασμένος και ήθελα να τα πάω καλά. Δεν πήγε όπως θέλαμε».

Ο Μονεγάσκος χρησιμοποίησε τελικά το κράνος με τα χρώματα του Gilles Villeneuve, αφότου πήρε την έγκριση της οικογένειας του Καναδού, η οποία αρχικά είχε διαμαρτυρηθεί, διότι πίστευε ότι οι σπόνσορες εκμεταλλεύονται την απήχηση του Villeneuve για να προωθηθούν χωρίς να υπάρχει συμφωνία, ενώ η πρόθεση της Ferrari δεν ήταν αυτή.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!