F1-GP Καναδά: O Verstappen χάρισε στη Red Bull την 100ή της νίκη

Ο Max Verstappen κατέκτησε μία εύκολη νίκη -την 100ή της Red Bull στη Formula 1- στο GP Καναδά, με τους Fernando Alonso και Lewis Hamilton να δίνουν μάχη για τη 2η θέση, με τον Ισπανό να επικρατεί.

F1-GP Καναδά: O Verstappen χάρισε στη Red Bull την 100ή της νίκη

Ο Max Verstappen κατέκτησε μία εύκολη νίκη -την 100ή της Red Bull στη Formula 1- στο GP Καναδά, με τους Fernando Alonso και Lewis Hamilton να δίνουν μάχη για τη 2η θέση, με τον Ισπανό να επικρατεί.

Ο Max Verstappen δεν απειλήθηκε ποτέ κατά τη διάρκεια του GP Καναδά, καθ’ οδόν προς την 100ή νίκη της Red Bull στη Formula 1, και την 9η συνεχόμενη της ομάδας, που ισοφάρισε το καλύτερο σερί της (από το 2013) και τη 200ή μονοθεσίου του Adrian Newey. Ο Verstappen ισοφάρισε τον αριθμό νικών του Ayrton Senna με 41 παρουσίες στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Όντας επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, ο Verstappen πέρασε στην 5η θέση του πίνακα των μεγαλύτερων σερί συνεχόμενων γύρων επικεφαλής. Ο Ολλανδός διαχειριζόταν το ρυθμό του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, με την καταπόνηση ελαστικών να είναι κρίσιμη στη χλωρή πίστα. Ο Verstappen ήταν τόσο χαλαρός, που όταν χτύπησε άτσαλα ένα kerb στους τελευταίους γύρους, είχε τη δυνατότητα να γελάσει για αυτό στον ασύρματο, παρότι θα μπορούσε εκεί να είχε καταλήξει στον τοίχο και να χάσει τη νίκη.

Τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Καναδά

Ο Fernando Alonso ανέβηκε για 6η φορά σε 8 αγώνες στο βάθρο και μάλιστα στο 2ο σκαλί του, με την αναβαθμισμένη Aston Martin. O Ισπανός θα ήθελε να πιέσει τον Verstappen, αλλά έχασε τη δεύτερη θέση με υπερβολικό σπινάρισμα στα πρώτα μέτρα της εκκίνησης και στη συνέχεια έδωσε μάχη με τον Lewis Hamilton, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει στο δεύτερο stint με τη σκληρή γόμα.

Ο Hamilton συμπλήρωσε το βάθρο των Πρωταθλητών και προς το τέλος του αγώνα, με τον Alonso να προστατεύει τα φρένα του και να εξοικονομεί καύσιμα, είχε πλησιάσει και πάλι στο 1,5 δλ. Ωστόσο, όταν ο Ισπανός είχε τη δυνατότητα να πιέσει ξανά, κατάφερε να απομακρυνθεί.

Ο Hamilton δήλωσε ότι η Mercedes υστερούσε σε πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών και θα πρέπει να προσθέσει αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα για να το καταπολεμήσει αυτό. Ωστόσο, ο Βρετανός ήταν ευχαριστημένος με την πρόοδο της Mercedes. Η γερμανική ομάδα θα μπορούσε να έχει καλύτερο αποτέλεσμα, αν ο George Russell δεν είχε καταλήξει στον τοίχο στα αρχικά στάδια του αγώνα, κυνηγώντας τον Alonso.


H στρατηγική της Ferrari να μην εισέλθει στα pits κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας στα αρχικά στάδια του αγώνα λειτούργησε καλά, καθώς από τη 10η και 11η θέση εκκίνησης, οι οδηγοί της Scuderia τερμάτισαν στην και 5η θέση, διατηρώντας τα ελαστικά μέσης γόμας σε πολύ καλή κατάσταση στα αρχικά στάδια σε χλωρή πίστα, σε αντίθεση με τα προηγούμενα Grand Prix. Η Ferrari χρησιμοποίησε εντολές από το pit wall για να αποτρέψει τη μονομαχία μεταξύ των οδηγών της και να εξασφαλίσει το αποτέλεσμα, με τον Charles Leclerc να τερματίζει εμπρός από τον Carlos Sainz.

O Sergio Perez είχε πλησιάσει στα 3,3 δλ. τις Ferrari έπειτα από το δεύτερο pit stop του, αλλά δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό τους στο τελικό stint. Στο τέλος του αγώνα, ο Μεξικανός εισήλθε στα pits για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Οδηγό του αγώνα ψήφισαν οι θεατές τον εκπληκτικό Alex Albon, ο οποίος με την αναβαθμισμένη Williams κατάφερε να εκμεταλλευτεί την υψηλή τελική της ταχύτητα στις ευθείες. Ο Ταϊλανδός κατάφερε να διατηρήσει πίσω του ταχύτερα μονοθέσια με 25 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά, για να εξασφαλίσει τους 6 βαθμούς της 7ης θέσης και να τερματίσει πίσω από μία Red Bull, κάνοντας ένα stint 59 γύρων με τη σκληρή γόμα.

O Esteban Ocon έκανε έναν καλό αγώνα και αναγκάστηκε να παλέψει σκληρά με τον Lando Norris στους τελευταίους γύρους. Η ασφαλής στρατηγική της Alpine επέτρεψε στον Albon να αποσπάσει την 7η θέση, αλλά ο Ocon έκανε άλλον ένα πολύ σταθερό αγώνα για να προσθέσει βαθμούς στη μάχη της Alpine με τη McLaren για την 5η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο Lance Stroll κατάφερε να προσπεράσει στα τελευταία μέτρα του τελικού γύρου τον Valtteri Bottas και να αποσπάσει την 9η θέση για μόλις 30 χλστ. του δλ., σε ένα αρκετά δύσκολο Σαββατοκύριακο στην πατρίδα του. Τα ελαστικά μέσης γόμας του Φινλανδού οδηγού της Alfa Romeo είχαν χάσει απόδοση στους τελευταίους γύρους λόγω καταπόνησης. Ο Norris είχε δεθχεί ποινή 5 δλ. από την περίοδο αυτοκινήτων ασφαλείας και κατέληξε εκτός δεκάδας, έπειτα από την επίθεση που εξαπέλυσε στις τελευταίες στροφές, η οποία τον ανάγκασε να παρακάμψει το τελευταίο chicane και να χάσει χρόνο έως τη γραμμή τερματισμού, για να ολοκληρώσει μία άκαρπη ημέρα για τη McLaren.

Χρονικό αγώνα

Οι πρώτοι 11 εκκίνησαν με τη μέση γόμα, σε αντίθεση με τον Perez, που επέλεξε τη σκληρή γόμα από τη 12η θέση. Ο Alonso δεν έκανε την καλύτερη εκκίνηση λόγω σπιναρίσματος και αυτό επέτρεψε στον Hamilton να ανέβει στη 2η θέση, ενώ οι Perez και Sainz μάχονταν για την 11η θέση, με τον Ισπανό να επικρατεί (έχοντας χάσει τη θέση στην εκκίνηση) και τον Magnussen να βγαίνει εκτός πίστας στο τελευταίο chicane για να τους αποφύγει.

Στην κορυφή, ο Verstappen απλά είχε βγει εκτός DRS από τον Hamilton αλλά δεν απομακρυνόταν. Ο Alonso χτύπησε στον τοίχο της 4ης στροφής στον 4ο γύρο καθώς κυνηγούσε τον Hamilton, αλλά συνέχισε κανονικά. Ένα τρενάκι μονοθεσίων με DRS είχε δημιουργηθεί πίσω από τον Hulkenberg, ενώ ο Verstappen ανέφερε ότι τα ελαστικά ήταν πιο ευάλωτα από ό,τι στο FP2, επειδή η πίστα ήταν χλωρή.

Ο Piastri κατάφερε να περάσει τον Hulkenberg για την 6η θέση στον 7ο γύρο, ενώ ο Sargeant εγκατέλειψε στη στροφή 6, προκαλώντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC), για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Ο Hamilton ανέφερε ότι τα ελαστικά του υπερθερμαίνονταν, ενώ βρισκόταν υπό την απειλή του Alonso, ο οποίος είχε DRS, ενώ τους είχε πλησιάσει και ο Russell. O Leclerc δέχθηκε εντολή να εξοικονομήσει καύσιμα και φρένα πριν από το 10ο γύρο σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης.

O Verstappen ανέφερε στο 11ο γύρο ότι χτύπησε ένα πουλί. Ο Hulkenberg εισήλθε στα pits στο τέλος του 11ου γύρου, απελευθερώνοντας αυτούς που τον ακολουθούσαν. Ωστόσο, ο Russell χτύπησε τον τοίχο στην έξοδο της 9ης στροφής στο 12ο γύρο, προκαλώντας την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας και γεμίζοντας την πίστα θραύσματα.

Οι πρώτοι τρεις οδηγοί επισκέφθηκαν τα pits για τη σκληρή γόμα, και ο Hamilton βγήκε ακριβώς από τον Alonso καθώς είχε 0,9 δλ. πιο αργή αλλαγή ελαστικών. Ο Ισπανός αναγκάστηκε να φρενάρει, αλλά έκανε και μερικές υπερβολές με το τιμόνι για να τονίσει την κατάσταση, έχοντας εφεύρει το… θέατρο στην F1! Oι αγωνοδίκες δεν είδαν κάτι αντικανονικό.

Η Ferrari επέλεξε να μην καλέσει τους οδηγούς της στα pits, που ανέβηκαν στην 4η και 5η θέση, ελπίζοντας ίσως σε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας. Τα pits δεν επισκέφθηκε ούτε ο Perez, όπως ήταν λογικό, καθώς χρησιμοποιούσε τη σκληρή γόμα, όπως και οι Magnussen και Bottas που βρέθηκαν εμπρός από τον Ocon, τις McLaren και τον Albon, με τις διαφορές να έχουν μηδενιστεί και τον Russell να έχει παραμείνει στον ίδιο γύρο με τους επικεφαλής, αλλά στην τελευταία θέση. Οι Magnussen και Bottas, βρίσκονταν υπό έρευνα, με την κατηγορία ότι προσπέρασαν υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας τον Ocon.

Ο Norris πέρασε τον Piastri για τη 10η θέση, αιφνιδιάζοντας τον team-mate του στη McLaren στη φουρκέτα, ενώ ανακοινώθηκε ότι ο Βρετανός βρισκόταν υπό έρευνα για δύο πράγματα: μη ασφαλή απελευθέρωση στα pits στο διάβα του Albon και ότι πήγε πολύ αργά στη στροφή 10 για να μη χάσει χρόνο πίσω από τον team-mate του στο pit stop. Οι Magnussen και Bottas άφησαν τον Ocon να περάσει στην 7η θέση για να μη δεχθούν ποινή και ο Φινλανδός, μαζί με τον Norris εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση για να περάσουν εμπρός από τη Haas.

Στον 22ο γύρο, ο Alonso κατάφερε να περάσει τον Hamilton για τη 2η θέση και απομακρύνθηκε άμεσα από τον Βρετανό. Ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 3 δλ. από τους διώκτες του, με συγκρατημένο ρυθμό, καθώς διαχειριζόταν τα ελαστικά του. Ο Sainz ανέφερε ότι είχε καλύτερο ρυθμό από τον Leclerc, τον οποίο ακολουθούσε από κοντά, ελπίζοντας η Ferrari να πει στον team-mate του να τον αφήσει να περάσει. Ωστόσο, ο Leclerc ενημερώθηκε ότι ο Sainz δεν επρόκειτο να του επιτεθεί και ο Ισπανός υποχώρησε.

O Verstappen ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση με τη σκληρή γόμα, ενώ η διαφορά του από τον Alonso ήταν 3,5 δλ. και οι δύο οδηγοί σημείωναν ίδιους χρόνους στο γύρο. Αλλά στο επόμενο πέρασμα, ο Verstappen κινήθηκε μισό δλ. ταχύτερα από τον Ισπανό, παρότι ανέφερε και πάλι ότι χάνει πρόσφυση με τα σκληρά ελαστικά. Πιθανώς να επρόκειτο για προσποίηση, σε μία προσπάθεια να κάνει τον Alonso να πιέσει περισσότερο για να καταπονήσει τα δικά του ελαστικά, ενώ η διαφορά είχε φτάσει τα 4,5 δλ.

Ο Hamilton ανέφερε ότι το πίσω μέρος της Mercedes ήταν πολύ αδύναμο, με αποτέλεσμα να γλιστράει και να καταπονεί τα ελαστικά του. Λίγο αργότερα, ο Verstappen δήλωσε ότι η πρόσφυση γινόταν καλύτερη, έχοντας ενδεχομένως ξεπεράσει μία φάση graining, αναπτύσσοντας μία διαφορά 5,5 δλ., που τον προστάτευε από πιθανό undercut.

Στο μέσο του αγώνα, πολλοί οδηγοί εισήλθαν στα pits για δεύτερη φορά (Perez, Ocon και οι McLaren), με τον Norris να δέχεται ποινή 5 δλ., επειδή καθυστέρησε τους υπόλοιπους κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η Ferrari ανταποκρίθηκε στο pit stop του Perez (που είχε μέση γόμα πλέον) άμεσα με τον Sainz στο τέλος του 38ου γύρου. Στον επόμενο γύρο επισκέφθηκε και αυτός τα pits, ενώ ο Perez είχε χάσει χρόνο πίσω από τον Albon. Οι δυο Ferrari διατηρήθηκαν μπροστά από τον Perez, με τον Leclerc να έχει επιστρέψει στην πίστα μόλις μπροστά από τον Sainz. Αμφότερες οι Ferrari χρησιμοποιούσαν πλέον τη σκληρή γόμα ελαστικών και ο Perez τη μέση.

Ο Hamilton επισκέφθηκε τα pits για δεύτερη φορά για τη μέση γόμα στο τέλος του 40ού γύρου. Στον επόμενο γύρο το ίδιο έκανε και ο Alonso, για τη σκληρή γόμα όμως. Αυτό επέτρεψε και στον Verstappen να εισέλθει στα pits για τη μέση γόμα, η οποία πίστευε ότι λειτουργούσε καλύτερα. Ο Ολλανδός πέρασε το σημείο που έπρεπε να ακινητοποιηθεί και άργησε η αφαίρεση του εμπρός αριστερού ελαστικού, αλλά χωρίς να κοστίσει πολύ χρόνο.

Καθώς ο Perez άρχισε να πλησιάζει τις Ferrari, ο Leclerc ενημερώθηκε και πάλι ότι δεν θα δεχόταν επίθεση από τον Sainz. O Hamilton ξεκίνησε να σημειώνει ταχύτερους γύρους με τη μέση γόμα, όντας 5 δλ. πίσω από τον Alonso. Στον 47ο γύρο, ο Hamilton κέρδισε 2 δλ. από τον Alonso, ο οποίος βγήκε εκτός πίστας στις στροφές 8/9. Ο Ισπανός ζήτησε να ενημερωθεί πότε θα μπορούσε να σταματήσει να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης, προστατεύοντας τα πίσω φρένα του.

Παράλληλα, ο Russell κυνηγούσε τον Albon για την 7η θέση, με αμφότερους να μην έχουν επισκεφθεί 2η φορά τα pits. Σύντομα βρέθηκαν πίσω τους οι Ocon, Bottas, και Norris (που προσπαθούσε να αναπτύξει διαφορά 5 δλ. από τον Stroll, αλλά είχε κολλήσει πίσω από την Alfa Romeo του Φινλανδού), με 24 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά (o Ocon και ο Norris με τη σκληρή γόμα και ο Bottas με τη μέση).

Δεκαπέντε γύρους πριν από το τέλος, ο Russell αναγκάστηκε να εγκαταλείψει (για 2η φορά φέτος, έπειτα από το πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος του στην Αυστραλία) λόγω υπερβολικής φθοράς των φρένων της Mercedes. Ο Hamilton πίεζε όσο περισσότερο μπορούσε και πλησίασε σε διαφορά κάτω των 2 δλ. τον Alonso, που εξακολουθούσε να προστατεύει τα πίσω φρένα του, χάνοντας επαφή με τον επικεφαλής Verstappen. Με 10 γύρους να απομένουν όμως, ο Alonso άρχισε να απομακρύνεται ξανά, έχοντας τη δυνατότητα να πιέσει περισσότερο πλέον.

Έξι γύρους πριν από το τέλος, ο Norris κατάφερε να περάσει τον Bottas για την 9η θέση. Πέντε γύρους πριν από το τέλος, ο Verstappen χτύπησε άτσαλα το εσωτερικό kerb της 9ης στροφή και γέλαγε στον ασύρματο αναφέροντας ότι θα μπορούσε να είχε βγει εκτός αγώνα εκεί. Ο Norris τόνισε πόσο κουνιόταν η πίσω αεροτομή του Ocon, αναφέροντας ότι θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλο ατύχημα αν ξεκολλούσε. Η μάχη Ocon/Norris έδινε στον Albon τη δυνατότητα να αναπνεύσει λίγο. Η Red Bull, 2 γύρους πριν από το τέλος, γύρο κάλεσε στα pits τον Perez, που έχασε έδαφος σε σχέση με τις Ferrari, για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο, τον οποίο ο Verstappen προσπάθησε να πάρει, αλλά δεν τα κατάφερε.

Ο Albon κατάφερε να διατηρήσει τους διώκτες του πίσω του κάνοντας ένα stint 59 γύρων με τη σκληρή γόμα, ενώ ο Norris επιτέθηκε στον Ocon από την εξωτερική στη φουρκέτα και το τελευταίο chicane του τελικού γύρου, αλλά αναγκάστηκε να πάει ευθεία στις τελευταίες στροφές, χάνοντας έδαφος και τη θέση του στην πρώτη δεκάδα με την ποινή που είχε δεχθεί. Ο Stroll κατάφερε να περάσει τον Bottas στην τελευταία στροφή για να καταλήξει στην 9η θέση, με διαφορά μόλις 30 χλστ. του δλ. από τον τον Φινλανδό της Alfa Romeo που σημείωσε τον τελικό βαθμό, με τα ελαστικά (μέσης γόμας) να έχουν καταπονηθεί στο τέλος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!